Modelul cererii, al declaraţiei pe propria răspundere şi al listei prevăzute de O.U.G. nr. 132/2020 (OMMPS nr. 596/2021)

Actul publicat în Monitorul Oficial

Sumar
 

Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale (OMMPS) nr. 596/2021 privind aprobarea modelului cererii şi al documentelor prevăzute la art. 1^1 alin. (1) lit. b) şi d) din O.U.G. nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă

 

(M. Of. nr. 673 din 8 iulie 2021)

 

 

Se aprobă modelul cererii, al declaraţiei pe propria răspundere şi al listei, prevăzute la art. 1^1 alin. (1) lit. b) şi d) din O.U.G. nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020.

 

În M. Of. nr. 673 din 8 iulie 2021 s-a publicat Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale (OMMPS) nr. 596/2021 privind aprobarea modelului cererii şi al documentelor prevăzute la art. 1^1 alin. (1) lit. b) şi d) din O.U.G. nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă.

Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante dispoziții regăsite în respectivul act normativ.

 

Anexă

(1) CERERE

Angajator …………………………………………………………….

CUI/CIF ……………………………………………………………….

Cod CAEN …………………………………………………………..

Adresa ………………………………………………………………..

Cont IBAN ……………………………………………………………

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Deschis la ……………………………………………………………

Telefon/fax …………………………………………………………..

E-mail ………………………………………………………………….

Către agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană ……………………/municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata …………………………, în calitate de reprezentant legal al angajatorului ………………………………., cu sediul social în localitatea ………………….., str. …………………. nr. ….., judeţul ………………./municipiul …………….., sectorul ……, în temeiul art. 11 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare, vă solicit decontarea din bugetul asigurărilor pentru şomaj a sumei totale de ….. lei reprezentând indemnizaţia de 75% din salariul de bază brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru, prevăzută la art. 1 alin. (7) din această ordonanţă de urgenţă, aferent:

– lunii ….. pentru un număr de ….. salariaţi, conform listei pe care o ataşez prezentei*);

____

*)Se completează de către contribuabilii care declară lunar obligaţiile fiscale aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor.

– lunii ….. din cadrul trimestrului ….. pentru un număr de ….. salariaţi, conform listei pe care o ataşez prezentei**).

____

**)Se completează câte un rând pentru fiecare lună din cadrul trimestrului pentru care se solicită decontarea de către contribuabilii care declară trimestrial obligaţiile fiscale aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor (spre exemplu, în cazul în care se solicită decontarea pentru lunile iulie şi august din cadrul trimestrului III, se completează o singură cerere cu câte un rând pentru fiecare lună în parte).

Menţionez că am îndeplinit, potrivit art. 1 alin. (9) din ordonanţa de urgenţă, obligaţiile declarative şi de plată aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea, în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Anexez copia documentului din care rezultă dovada plăţii (ordin de plată/extras de cont etc.) obligaţiilor fiscale aferente lunii/trimestrului ….., respectiv.

Numele şi prenumele reprezentantului legal, în clar ……………………………….

Semnătura …………………………………..

Data ……………………………………………

(2) DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE conform art. 11 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare

Subsemnatul/Subsemnata ………………………….., legitimat/legitimată cu CI/BI seria ….. nr. ….., eliberată/eliberat de ……………. la data de ………………………, CNP …………………………….., în calitate de reprezentant legal al angajatorului …………………………, având CUI ………………., cod CAEN …………………., cu sediul social în localitatea …………………., str. ……………………….. nr. ….., judeţul ……………./municipiul ………………, sectorul ………., telefon ….., fax ….., e-mail ………………………….., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că:

1. Angajatorul se află în situaţia prevăzută la art. 1 alin. (16) din ordonanţa de urgenţă, respectiv îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) măsura prevăzută la art. 1 alin. (1) afectează cel puţin 10% din numărul de salariaţi ai unităţii;

b) reducerea activităţii este justificată de faptul că:

|_| veniturile realizate în luna ……………….*) din anul ………., în sumă de …….. lei, s-au diminuat cu cel puţin 10% faţă de veniturile realizate în luna similară din anul anterior declarării stării de urgenţă/alertă/asediu, respectiv 2019, în sumă de ….. lei**);

___

*)Se va completa cu luna anterioară aplicării măsurii prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă sau cu luna dinaintea lunii anterioare acesteia.

**)Se va bifa de către organizaţiile neguvernamentale, precum şi de către angajatorii din categoria reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016.

|_| veniturile realizate în luna ……………….*) din anul ………., în sumă de ….. lei, s-au diminuat cu cel puţin 10% faţă de media lunară a cifrei de afaceri din anul anterior declarării stării de urgenţă/alertă/asediu, respectiv 2019, în sumă de ….. lei**);

___

*)Se va completa cu luna anterioară aplicării măsurii prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă sau cu luna dinaintea lunii anterioare acesteia.

**)Se va bifa de către organizaţiile neguvernamentale, precum şi de către angajatorii din categoria reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016.

|_| cifra de afaceri realizată în luna ……………….*) din anul ………., în sumă de ….. lei, s-a diminuat cu cel puţin 10% faţă de cifra de afaceri realizată în luna similară din anul anterior declarării stării de urgenţă/alertă/asediu, respectiv 2019, în sumă de ….. lei***);

___

*)Se va completa cu luna anterioară aplicării măsurii prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă sau cu luna dinaintea lunii anterioare acesteia.

***)Se va bifa de către celelalte entităţi care au potrivit legii calitatea de angajatori.

|_| cifra de afaceri realizată în luna ……………….*) din anul ………., în sumă de ….. lei, s-a diminuat cu cel puţin 10% faţă de media lunară a cifrei de afaceri din anul anterior declarării stării de urgenţă/alertă/asediu, respectiv 2019, în sumă de ….. lei***);

___

*)Se va completa cu luna anterioară aplicării măsurii prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă sau cu luna dinaintea lunii anterioare acesteia.

***)Se va bifa de către celelalte entităţi care au potrivit legii calitatea de angajatori.

|_| cifra de afaceri realizată în luna ………………. din anul ………., în sumă de ….. lei, s-a diminuat cu cel puţin 10% faţă de cifra de afaceri realizată în luna ……………….. din anul …….. anterioară aplicării măsurii prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, în sumă de …….. lei****).

____

****)Se va bifa de către societăţile nou-înfiinţate în perioada 1 ianuarie-15 martie 2020 şi care au cel puţin un angajat.

2. Angajatorul nu se află în faliment, dizolvare, lichidare sau nu are activităţile suspendate, potrivit legii.

3. Angajatorul nu este înregistrat în jurisdicţii necooperante în scopuri fiscale.

Numele şi prenumele reprezentantului legal, în clar ………………………………..

Semnătura …………………………………….

Data ………………………………..

Angajator……………………………………………

CUI/CIF ……………………………………………..

(3)LISTA salariaţilor pentru care se solicită decontarea indemnizaţiei prevăzute de art. 1 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare *)

Luna ……………./anul ……………

_____

*)Angajatorul îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în prezentul document. Lista se completează pentru fiecare lună în parte în cazul contribuabililor care declară trimestrial obligaţiile fiscale aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor (spre exemplu, în cazul în care se solicită decontarea pentru lunile iulie şi august din cadrul trimestrului III, se completează câte o listă pentru fiecare lună).

Nr. crt. Numele şi prenumele Cod numeric personal Numărul şi data contractului individual de muncă**) Durata timpului de muncă prevăzută în contractul individual de muncă (ore) **) Numărul şi data deciziei angajatorului privind reducerea timpului de muncă, programul de lucru, modul de repartizare a acestuia pe zile şi drepturile salariale aferente Perioada de reducere a timpului de muncă în perioada prevăzută la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă***) Numărul de ore aferente reducerii timpului de muncă**) Numărul de ore de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă în perioada prevăzută la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă**) Salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă**) Salariul de bază brut aferent orelor de reducere a timpului de muncă**) Suma solicitată****)
1.
2.
3.
TOTAL:

___

**)Conform Registrului general de evidenţă a salariaţilor.

***)Se completează cu numărul de zile lucrătoare.

****)75% din salariul de bază brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru.

Numele şi prenumele reprezentantului legal, în clar ……………………………….

Semnătura …………………………………..

Data ……………………………………………