307 views
Ministerul Afacerilor Interne a supus dezbaterii publice Proiectul Ordinului ministrului Afacerilor Interne privind modalitatea de organizare și desfășurare a examenului în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situațiilor de risc epidemiologic și biologic, a ocupat fără concurs posturi de execuție pe perioadă determinată, în unități ale Ministerului Afacerilor Interne.
Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise, în termen de 10 zile calendaristice, pe adresa de e-mail dgj_transparenta@mai.gov.ro.
Redăm, în continuare, principalele prevederi ale proiectului:
„Art. 1 – Prezentul ordin stabilește regulile privind organizarea și desfășurarea examenului în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situațiilor de risc epidemiologic și biologic, a ocupat fără concurs posturi de execuţie pe perioadă determinată.
Art. 2 – (1) Examenul se organizează la nivelul unității în al cărei stat de organizare este prevăzut postul.
(2) Procedura de examen vizează exclusiv posturile de execuție ocupate pe perioadă determinată în perioada stării de alertă sau a situațiilor de risc epidemiologic și biologic și, respectiv, persoanele încadrate pe perioadă determinată în posturile în cauză.
Art. 3 – (1) Examenul se organizează pentru:
a) personalul încadrat fără concurs, pe perioadă determinată, în condițiile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, precum și pentru cel menţinut în activitate în condițiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 179/2020 privind instituirea unor măsuri pentru asigurarea resurselor umane necesare instituţiilor din cadrul sistemului naţional de apărare, ordine publică şi
securitate naţională, Ministerului Sănătăţii şi unităţilor subordonate, unităţilor sanitare şi serviciilor de asistenţă socială în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2;
b) personalul încadrat fără concurs, pe perioadă determinată, în condițiile Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Examenele prevăzute la alin. (1) lit. a) se organizează astfel încât numirea în funcție pe perioadă nedeterminată să se poată realiza în interiorul termenului prevăzut de art. 27 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 cu modificările și completările ulterioare.
(3) Examenele prevăzute la alin. (1) lit. b) se organizează după ieșirea din situația de risc epidemiologic, astfel încât numirea în funcție să se poată realiza în interiorul termenului prevăzut de art. 21 alin. (1¹) din Legea nr. 136/2020 republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Constituirea comisiei de examen și a comisiei de soluționare a contestațiilor
Art. 4 – (1) În vederea organizării şi desfăşurării examenului se constituie, prin act administrativ emis de șeful unităţii cu competenţă de gestiune a resurselor umane, comisia de examen și comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) În situația în care la nivelul unității sunt mai multe posturi ocupate pe perioadă determinată se constituie o singură comisie de examen, respectiv o singură comisie de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Comisiile sunt constituite dintr-un număr impar de membri, din persoane care nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi care nu au calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv, cu oricare dintre candidaţi. Șeful nemijlocit al personalului vizat este nominalizat membru al comisiei de examen.
(4) Preşedintele comisiei de examen, respectiv președintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt desemnați din rândul membrilor comisiilor, prin actul administrativ de constituire a acestora.
(5) Comisia de examen, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor are un secretar, numit prin actul administrativ de constituire, din rândul personalului compartimentului de resurse umane. Secretarul comisiei de concurs poate fi şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Acesta nu este membru al comisiilor.
Publicitatea organizării examenului
Art. 5 – Condiţiile de înscriere şi de organizare a examenului, bibliografia şi tematica se afişează la sediul fiecărei unităţi organizatoare și se aduc la cunoștința personalului vizat, pe bază de semnătură, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data susţinerii probelor (…)”.
Pentru mai multe detalii cu privire la Proiect și Expunerea de motive, vă rugăm să accesați sursa informației.
(Copyright foto: freepik)