Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 – modificări (O.U.G. nr. 100/2021)

Actul modificat

Actul modificator Sumar
Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011

(M. Of. nr. 18 din 10 ianuarie 2011; cu modif. și compl. ult.)

 

 

O.U.G. nr. 100/2021 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi abrogarea unor acte normative din domeniul protecţiei sociale

 

(M. Of. nr. 884 din 15 septembrie 2021)

 

 

– modifică: art. 27 alin. (3);

– introduce: art. 27 alin. (1^1)-(1^5), art. 248 alin. (1^2) și (1^3).

 

În M. Of. nr. 884 din 15 septembrie 2021 s-a publicat O.U.G. nr. 100/2021 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi abrogarea unor acte normative din domeniul protecţiei sociale.

Redăm, în continuare, cele mai importante modificări aduse prin prezenta ordonanță.

 

Art. 27 alin. (3)

Vechea reglementare

„(3) Asigurarea personalului didactic şi a celui de specialitate necesar desfăşurării educaţiei antepreşcolare se face de către Ministerul Educaţiei Naţionale conform art. 104 alin (2) lit. a), cu respectarea standardelor de calitate şi a legislaţiei în vigoare.”

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 27 alin. (3) se modifică și va avea următorul conținut:

(3) Asigurarea personalului necesar desfăşurării educaţiei antepreşcolare se face de către Ministerul Educaţiei, conform art. 104 alin. (2) lit. a), cu respectarea standardelor de calitate şi a legislaţiei în vigoare.

 

 

Art. 27 alin. (1^1)-(1^5)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 27, după alin. (1) se introduc cinci noi alineate, alin. (1^1)-(1^5), cu următorul cuprins:

(1^1) Creşele fac parte din sistemul naţional de învăţământ preuniversitar şi oferă copiilor antepreşcolari cu vârste cuprinse între 11 luni şi 3 ani servicii integrate de educaţie, îngrijire şi supraveghere.

(1^2) Începând cu anul şcolar 2021-2022, creşele de stat sunt arondate, la solicitarea primarilor, ca urmare a hotărârilor autorităţilor deliberative, prin decizie a inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, unităţilor de învăţământ preşcolar cu program prelungit, cu personalitate juridică. Decizia inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti se comunică spre informare Ministerului Educaţiei în termen de 15 zile de la emitere.

(1^3) În cazul în care autorităţile administraţiei publice locale nu solicită arondarea, creşele de stat rămân instituţii publice de subordonare locală, cu personalitate juridică, finanţarea fiind asigurată în conformitate cu prevederile alin. (41), cu obligaţia de a asigura serviciile prevăzute la alin. (11). Autorităţile administraţiei publice locale pot contribui la finanţarea acestora, în limita bugetului aprobat. În această situaţie, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti asigură coordonarea metodologică a respectivelor creşe.

(1^4) Prin excepţie de la prevederile alin. (12), ca urmare a existenţei la nivelul localităţii a unui număr de creşe de stat mai mare decât numărul unităţilor de învăţământ preşcolar cu program prelungit, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti pot decide arondarea creşelor de stat la unităţi de învăţământ preşcolar cu program normal.

(1^5) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti finalizează procedura de arondare a creşelor de stat la unităţile de învăţământ preuniversitar preşcolar până la data de 1 octombrie 2021, cu informarea Ministerul Educaţiei.

 

 

Art. 248 alin. (1^2) și (1^3)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 248, după alin. (1^1) se introduc două noi alineate, alin. (1^2) şi (1^3), cu următorul cuprins:

(1^2) În vederea asigurării personalului didactic necesar în creşele de stat arondate unităţilor de învăţământ preşcolar, începând cu anul şcolar 2021-2022, pentru ocuparea funcţiei didactice de educator-puericultor se acceptă şi absolvenţi ai liceului pedagogic sau ai unei şcoli echivalente, cu specializarea educatoare, care au urmat cursuri de educaţie timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educaţiei cu terţi, precum şi absolvenţi cu diplomă de licenţă, specializarea pedagogia învăţământului preşcolar şi primar, sau absolvenţi ai programelor de masterat didactic, specializarea educaţie timpurie.

(1^3) Educatorii-puericultori din structura creşelor de stat care trec în coordonarea Ministerului Educaţiei, începând cu anul şcolar 2021-2022, pot ocupa, în următorii 4 ani, funcţia de educator-puericultor, cu condiţia îndeplinirii cerinţelor specifice din Metodologia de recunoaştere şi atestare a competenţelor profesionale pentru ocuparea funcţiei de educator-puericultor, elaborată de Ministerul Educaţiei.