Infoletterul CSM pentru perioada 1 mai – 30 iunie 2016

Consiliul Superior al Magistraturii a publicat buletinul informativ (infoletter) al Consiliului pentru perioada 1 mai – 30 iunie 2016.

Sumarul acestui Infoletter CSM consemnează evenimente, date şi informaţii cu privire la activitatea membrilor CSM, a Plenului şi Secţiilor CSM, a Comisiilor CSM, aspecte referitoare la activitatea desfăşurată de instituţiile coordonate de CSM – Institutul Naţional al Magistraturii şi Şcoala Naţională de Grefieri, precum şi alte informaţii despre iniţiativele Consiliului.

În perioada de referinţă, Plenul Consiliului s-a reunit în cadrul a opt şedinţe, pe ordinea de zi a acestora fiind înscrise şi soluţionate un număr de 180 de lucrări. Printre altele, Plenul:

A hotărât:

  • acordarea avizului anual pentru menţinerea în funcţie după împlinirea vârstei de 65 de ani pentru un număr de şapte magistraţi,
  • înaintarea către Preşedintele României a propunerilor privind eliberarea din funcţie, prin pensionare, a unui număr de 32 de magistraţi, precum şi eliberarea din funcţie a trei magistraţi ca urmare a condamnării definitive,
  • organizarea examenului de capacitate al judecătorilor şi procurorilor stagiari la Bucureşti, în perioada 01.07-03.11.2016,
  • organizarea concursului de admitere la INM la Bucureşti, în perioada 5.07-25.10.2016 pentru 200 de locuri de auditori de justiţie,
  • organizarea concursului de admitere în magistratură la Bucureşti în perioada 5.07-25.10.2016 pentru un număr de 143 posturi.

A aprobat:

  • structura anului şcolar al SNG şi Planul de învăţământ aferente anului 2017,
  • Raportul final de constatări faptice-IJ şi Scrisoarea către conducerea IJ, elaborate ca rezultat al auditului extern al managementului IJ pentru anul 2015,
  • dobândirea calităţii de membru fondator al Fundaţiei Institutul Român de Informaţii Juridice de către Centrul Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale C.N.A.R.N.N. – INFONOT.
  • Raportul privind participarea reprezentantului CSM la reuniunea corespondenților naționali CEPEJ din cadrul CE, ce a avut loc la Strasbourg, în 4.05.2016,
  • distribuirea celor 244 de posturi de judecător, alocate suplimentar instanţelor prin H.G. nr. 328/2016.

A luat act de notele direcţilor de specialitate privind:

  • analiza celui de-al IV-a raport privind Tabloul de bord pe justiție al UE,
  • adoptarea primului Raport al Comitetului Părţilor la Convenţia Consiliului Europei pentru Protecţia Împotriva Exploatării Sexuale şi a Abuzurilor Sexuale,
  • Raportul Departamentului de Stat al SUA privind situaţia drepturilor omului în România în 2016,
  • Raportul privind participarea delegaţiei Consiliului la întâlnirile echipei de proiect „Independenţa şi responsabilitatea sistemelor judiciare” organizate de RECJ,
  • Raportul privind participarea delegaţiei Consiliului la vizita de studiu în cadrul programului „Consolidarea încrederii reciproce între sistemele judiciare din România şi Norvegia”, (Trondheim, în 4-6.04.2016),
  • conţinutul Raportului privind participarea delegaţiei Consiliului la cea de a XI-a Adunare generală aniversară a RECJ, Varşovia, 1-3.06.2016.

A apreciat că:

  • deplasarea magistraţilor pentru susţinerea concursului de promovare în funcţii de execuţie nu reprezintă o deplasare în interes de serviciu,
  • pot fi numiţi mai mulţi membri supleanţi dacă la nivelul instanţei/parchetului dacă se constituie o singură comisie de evaluare a activităţii profesionale a judecătorilor şi procurorilor,
  • este oportună desfiinţarea instanţelor militare,
  • este necesară reglementarea prin H.G. a despăgubirilor și pentru decesul sau consecințele grave asupra sănătății care presupun afect area vieții sau sănătății în exercitarea atribuțiilor de serviciu, conform art. 78 alin. (1) din Legea. 303/2004.

 A validat rezultatele următoarelor concursuri:

  • pentru numirea în funcţii de conducere a judecătorilor şi procurorilor la curţi de apel, tribunale şi judecătorii şi parchetele de pe lângă acestea, organizat în 25.03- 23.06.2016,
  • de promovare în funcţia de judecător la ÎCCJ organizat în perioada 4.01-1.06.2016 şi a hotărât promovarea în funcţia de judecător la ICCJ a magistraţilor: la Secţia penală – Grădinaru Daniel de la CA Bucureşti, la Secţia de contencios administrativ şi fiscal, Canacheu Claudia Marcela, Constantinescu Mariana şi domnului Vlad Decebal de la CA Bucureşti şi Dinu Florentina de la CA Ploieşti, iar la Secţia a II-a civilă, Duminică Virginia Florentina de la CA Bucureşti şi Vrabie Valentina de la CA Galaţi,
  • de admitere la SNG din data de 24.04.2016,
  • de promovare în funcţia de magistrat-asistent şef la Secţia de contencios administrativ şi fiscal a ICCJ, din 23.05.2016.

A decis:

  • reiterarea observațiilor privind acoperirea tuturor situațiilor în care magistrații pot beneficia de despăgubiri acordate din fondurile bugetare pentru cazurile în care viața, sănătatea ori bunurile le sunt afectate, dacă acestea survin în exercitarea atribuțiilor de serviciu sau în legătură cu acest ea,
  • în acord şi cu Decizia nr. 37/2015 pronunţată de ICCJ, reiterarea sesizării adresate MJ pentru modificarea aplicației Ecris, în vederea asigurării confidențialităţii datelor de identitate ale victimelor anumitor tipuri de infracţiuni. A avizat proiectele privind aprobarea, modificarea şi completarea unor acte normative, regulamente şi state de funcţii şi de personal.

Activitatea Secţiei pentru judecători a CSM În perioada de referinţă, Secţia:

A hotărât:

  • admiterea unui număr de 57 de cereri de transfer formulate de judecători şi respingerea a 149 de astfel de cereri,
  • delegarea în funcţia de preşedinte al ÎCCJ a d-nei Iulia Cristina Tarcea, vicepreşedinte al ÎCCJ,
  • stabilirea unor calendare estimative pentru ocuparea funcţiei de preşedinte al ÎCCJ şi pentru ocuparea funcţiilor de vicepreşedinte şi preşedinte al Secţiei I civile din cadrul ÎCCJ,
  • suspendarea din funcţie a unui judecător ca urmare a trimiterii în judecată,
  • sesizarea MJ pentru în vederea adaptării sistemului ECRIS la cerinţele impuse de Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin HCSM nr. 1375/2015
  • stabilirea gradelor de complexitate, conform propunerii Grupului de lucru şi a apreciat că se impune analiza activităţii instanțelor privind noile grade de complexitate stabilite.
  • numirea funcţiile de conducere a judecătorilor ca urmare a concursului/examenului din 25.03-23.06.2016.

A apreciat:

  • că delegarea unui judecător cu grad de curte de apel, de la un tribunal din raza curţii de apel la care se dispune delegarea, este de competenţa preşedintelui respectivei curţi de apel,
  • necesară organizarea unei sesiuni de transferuri în luna iulie 2016 pentru tribunale şi curţi de apel.

A desemnat membrii Secţiei care vor face parte din grupurile de lucru constituite prin Hotărârea Secţiei nr. 321/2016 pentru fiecare dintre cele 18 instanţe, alături de conducerile fiecărei instanţe vizate, precum şi cele ale instanţelor ierarhic superioare acestora.

A aprobat măsurile privind reglementarea instituţiei consilierilor de etică.

Activitatea Secţiei pentru procurori a CSM În perioada de referinţă, Secţia:

A hotărât:

-admiterea unui număr de 21 cereri de transfer formulate de procurori şi respingerea a 72 de astfel cereri,

-acordarea avizului pentru numirea la DIICOT a procurorilor declaraţi admişi la interviul din 17.05.2016,

-numirea în funcţii de conducere a unui număr de 58 de procurori ca urmare a rezultatului de la concursul/examenul din 25.03-23.06.2016,

-suspendarea din funcţie a trei procurori urmare a trimiterii în judecată sau a luării măsurii controlului judiciar.

A avizat favorabil propunerile de:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

– reînvestire în funcţia de procuror şef adj. al DNA a domnilor procurori Nistor Călin şi Marius Constantin Iacob,

-numire în funcţia de procuror şef adj. al DIICOT a d-nei Ioana-Bogdana Albani.

A aprobat măsurile privind reglementarea instituţiei consilierilor de etică, cu modificări şi completări,

A acordat avizul în vederea eventualei detaşări la Grefa CEDO a d-nei Cornea Monica-Elena de la PT Bucureşti, a d-nei Iliescu Mihaela-Georgeta de la PÎCCJ şi a d-lui Voinigescu Adrian-Mihai de la DNA.

Consultați infoletterul integral, publicat de CSM (www.csm1909.ro)