359 views
În ședința din 8 septembrie 2016, după parcurgerea activităţilor prevăzute în procedura de numire în funcţii de conducere la instanţa supremă, Secţia pentru judecători a CSM a hotărât, cu unanimitate de voturi, înaintarea către Preşedintele României a propunerii de numire a doamnei judecător Iulia Cristina Tarcea (proiectul managerial) în funcţia de preşedinte al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
Doamna jud. Iulia Cristina Tarcea este vicepreședinte ÎCCJ, delegată președinte ÎCCJ. Consultați CV domniei sale și formarea și traseul profesional.
Potrivit dispoziţiilor art. 53 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie este numit de către Preşedintele României, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, dintre judecătorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie care au funcţionat la această instanţă cel puţin 2 ani.
Numirea se face pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată, conform alin. (3) al aceluiaşi text de lege.
Începând cu data de 13 iulie 2016 se pot depune candidaturi pentru funcţia de preşedinte al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a anunțat Consiliul Superior al Magistraturii.
Potrivit legii, îşi pot depune candidaturile judecătorii ÎCCJ care au funcţionat la această instanţă cel puţin 2 ani, la Consiliul Superior al Magistraturii.
Secţia pentru judecători a CSM a stabilit, prin Hotărârea nr. 685/2016, calendarul estimativ pentru procedura de ocupare a funcţiei de preşedinte al Înaltei Curţi, astfel:
– 13 iulie 2016 – publicarea pe pagina de internet a CSM şi a instanţei supreme a anunţului privind declanşarea procedurii de depunere de candidaturi pentru funcţia de preşedinte al ÎCCJ;
– 13 iulie – 16 august 2016 – depunerea candidaturilor la CSM;
– 17 august – 2 septembrie 2016 – verificarea, de către Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii, dacă judecătorii care şi-au depus candidaturi au făcut parte din serviciile de informaţii înainte de 1990 sau au colaborat cu acestea şi comunicarea rezultatului verificării;
– 22 august 2016 – publicarea pe site-ul CSM a proiectelor de candidatură;
– 17 august – 2 septembrie 2016 – verificarea. de către Direcţia resurse umane şi organizare, a înscrisurilor depuse la dosarele de candidatură şi solicitarea completării acestora, după caz:
– 2 – 6 septembrie 2016 – elaborarea Notei Direcţiei resurse umane şi organizare de prezentare a candidaturilor şi a documentelor ataşate în susţinerea acestora;
– 8 – 9 septembrie 2016 – analizarea candidaturilor de către Secţia pentru judecători a CSM şi formularea propunerilor de numire în funcţia de preşedinte al ÎCCJ.
În conformitate cu prevederile art. 53 raportat la art. 48 alin. (10)-(11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, rep. cu modif. şi compl. ult., candidatura cuprinde, în esenţă, următoarele:
– manifestarea expresă de voinţă a candidatului de a participa la procedura stabilită de lege pentru ocuparea unei funcţii de conducere;
– declaraţiile prevăzute în art. 48 alin. (10)-(11) din respectiva lege, din care să rezulte dacă judecătorul a făcut parte din serviciile de informaţii înainte de 1990 sau a colaborat cu acestea, precum şi dacă are un interes personal, ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi impai1ialitate a atribuţiilor prevăzute de lege.
La candidatură se ataşează şi următoarele categorii de documente:
- proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care candidează;
- curriculum vitae;
- înscrisuri şi alte documente pe care candidatul le consideră relevante în susţinerea candidaturii (diplome. ce1iificate. atestate. date privind activitatea didactică şi de cercetare ştiinţifică. cu referiri la lucrările elaborate şi publicate, etc.).