113 views
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a publicat Infoletterul nr. 7/2024.
Sumarul acestui Infoletter CSM consemnează evenimente, date și informații cu privire la activitatea Plenului, Secțiilor CSM, a Comisiilor CSM, precum și la activitatea desfășurată de instituțiile coordonate de CSM – Institutul Național al Magistraturii și Școala Națională de Grefieri.
În perioada de referință, Plenul:
➢ a hotărât:
– validarea rezultatelor concursului de admitere în magistratură, organizat în perioada 9 februarie – 9 iulie 2024, conform anexelor 1-3;
– organizarea concursului de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, la Bucureşti, în perioada 25 iulie 2024 – 14 aprilie 2025, conform calendarului de desfăşurare a concursului propus de Direcţia resurse umane şi organizare – Serviciul concursuri şi formare profesională (anexa 1);
– organizarea concursului de admitere în magistratură, la Bucureşti, în perioada 25 iulie 2024 -27 martie 2025, conform calendarului propus de Direcţia resurse umane şi organizare (anexa 1);
În perioada de referință, Secția pentru judecători:
➢ a hotărât:
– aprobarea Raportului Inspecţiei Judiciare nr. 24-423/2024 privind verificările efectuate la Tribunalul Sibiu, precum și a măsurilor propuse;
– aprobarea Raportului de control al Inspecţiei Judiciare nr. 24-418/2024 privind monitorizarea dosarelor mai vechi de 10 ani aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti în anul 2023, precum și a măsurii propuse;
– aprobarea organizării concursului sau examenului pentru numirea judecătorilor în funcţia de președinte la curţi de apel, tribunale, tribunale specializate, judecătorii şi instanţe militare în perioada august-decembrie 2024. Aprobarea calendarului de desfăşurare a concursului. Stabilirea funcțiilor de preşedinte vacante din cadrul curţilor de apel, tribunalelor, judecătoriilor şi instanţelor militare, ce urmează a fi scoase la concurs, cu includerea funcţiilor de președinte vacante până la data de 09.01.2025, inclusiv. Aprobarea tematicii şi bibliografiei concursului/examenului;
– sesizarea Inspecției Judiciare pentru a efectua verificările prevăzute la art. 269 alin. (4) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor, cu privire la situația menționată în nota Direcției legislație, documentare și contencios;
În perioada de referință, Secția pentru procurori:
➢ a hotărât:
– validarea rezultatelor concursului pentru numirea în funcția de inspector judiciar în cadrul Direcției de inspecție pentru procurori a Inspecției Judiciare, organizat în perioada 19 martie – 22 iulie 2024, conform tabelului de clasificare din anexa notei direcției de specialitate;
– sesizarea Inspecției Judiciare pentru a efectua verificările prevăzute la art. 269 alin. (4) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor, cu privire la situațiile menționate în notele DLDC nr. 11411/2024 şi nr. 10985/2024;
➢ a constatat:
– că funcția de procuror șef al Biroului de reprezentare la alte instanțe devine funcția de procuror șef al Serviciului de reprezentare la alte instanțe și, pe cale de consecință, doamna procuror Ghimici Anca urmează să își continue mandatul obținut prin Hotărârea Secției pentru procurori nr. 1312/2022, până la data de 05.10.2025, în funcția de procuror șef al Serviciului de reprezentare la alte instanțe;
Vezi și CSM. Infoletter nr. 6/2024