Universitatea Babeș-Bolyai a prezentat rezultatele cercetării evaluative privind desfășurarea activităților cu elevii în mediul online

26 feb. 2021
Vizualizari: 425

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (www.ubbcluj.ro) a prezentat rezultatele cercetării evaluative privind desfășurarea activităților cu elevii în perioada de suspendare a activității față-în-față, martie 2020-februarie 2021, cercetare la care au participat peste 10.000 de profesori din învățământul preuniversitar.

Astfel, colectivul de cercetare este format din cadre didactice universitare și cercetători cu preocupări constante pentru inovare în educație prin utilizarea resurselor și instrumentelor digitale, de la Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea din București, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Universitatea de Vest, Proiectul CRED, Proiectul ROSE, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație.

Cercetarea a avut în vedere 10.246 de chestionare completate online, de cadre didactice din învățământul preuniversitar, în perioada 4-20 februarie 2021, unele date fiind corelate cu rezultatele etapei I (martie 2020), cu 6.436 de respondenți din învățământul preuniversitar. În urma cercetării s-a constat că, în perioada școlii online, motivația pentru cariera didactică a scăzut pentru 10% dintre profesori, în timp ce doar 30% dintre aceștia se declară mai dedicați profesiei. Totodată, s-a apreciat că nivelul crescut de stres psihic, social, tehnic a constituit un inconvenient major.

Vă prezentăm, în continuare, cele mai mari dificultăți întâmpinate, de către profesori, în realizarea activităților didactice la distanță (pe o scară de la 1 la 4):

– Nivelul de stres psihic, social, tehnic: 2.59;

– Lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea și desfășurarea activităților online: 2.39;

– Insuficient timp pentru planificarea/organizarea lecțiilor: 2.36;

– Lipsa unui computer suficient de performant: 2.27;

– Lipsa timpului necesar pentru înțelegerea și utilizarea adecvată a instrumentelor și resurselor digitale: 2.27;

– Lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback și evaluare: 2.25;

–Lipsa unui spațiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activități didactice: 2.23.

 

Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

🔔Vezi și Studenții Universității Babeș-Bolyai au câștigat concursul de studii de caz organizat de Universitatea Calgary din Canada

Universitatea Babeș-Bolyai a prezentat rezultatele cercetării evaluative privind desfășurarea activităților cu elevii în mediul online was last modified: februarie 26th, 2021 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: