UNEJ. Finalizare proiect – „Îmbunătățirea accesului la justiție prin dezvoltarea și aplicarea de politici și instrumente noi în activitatea de executare silită” 

8 ian. 2021
Vizualizari: 1025

Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești (UNEJ), în calitate de beneficiar, anunță finalizarea proiectului „Îmbunătățirea accesului la justiție prin dezvoltarea și aplicarea de politici și instrumente noi în activitatea de executare silită”, Cod MySMIS 112299/Cod SIPOCA 370, derulat în perioada 10.08.2018-09.01.2021, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul oficial (www.executori.ro).

Obiectivul general al proiectului a fost reprezentat de îmbunătățirea accesului la justiție prin dezvoltarea și aplicarea de politici și instrumente noi în activitatea de executare silită pentru asigurarea unei transparențe și integrități sporite la nivelul serviciului public îndeplinit conform legii nr. 188/2000.

 

Prin implementarea activităților proiectului s-au obținut următoarele rezultate principale:

– Dezvoltarea unui sistem IT integrat destinat executorilor judecătorești si persoanelor interesate de procedurile de executare silită;

– 581 de executori judecătorești cu competențe profesionale îmbunătățite în domeniul executării hotărârilor judecătorești în direcția eficientizării activității specifice, a unificării jurisprudenței și a creșterii nivelului de transparență și integritate a serviciului de interes public aflat în competența acestora prin participare la work-shop-uri;

– 25 de executori stagiari instruiți în domeniul răspunderii executorului judecătoresc în exercitarea atribuțiilor profesionale și a rolului formării profesionale inițiale și continue în exercitarea profesiei;

– 1 ghid de bune practici în activitatea de executare silită care va constitui un instrument utilizat de profesioniști și care va contribui la unificarea jurisprudenței în materie;

– 62 de angajați UNEJ și ai Camerelor instruiți în domeniul comunicării intra și extraprofesionale și organizaționale cât și al relațiilor cu publicul;

– 1 tutorial de informare și educație juridică a cetățenilor cu privire la pașii procedurali și etapele executării silite;

– 110 angajați ai UNEJ și Camerelor și 10 angajați ai Ministerului Justiției beneficiari de competențe profesionale îmbunătățite în domeniul dematerializării procedurii de executare, al formării profesionale și importanței acesteia în exercitarea profesiei, al comunicării actelor judiciare și extrajudiciare, al procedurilor de executare aplicabile în țările membre UE și terțe, participanți la seminariile internaționale;

– 1 spot publicitar pentru Registrul Electronic de Publicitate a Vânzarii Bunurilor Supuse Executării Silite care contribuie la o mai bună informare a cetățenilor cu privire la acțiunile de valorificare a bunurilor supuse executării silite și la îmbunătățirea și transparentizarea activității de executare;

– o campanie de informare publică, conștientizare și educație juridică derulată cu privire la procedura și situațiile de executare silită prin publicarea unui tutorial și a 3000 de flyere;

– 2 protocoale care permit optimizarea schimbului de informații între UNEJ, camerele executorilor judecătorești și instituțiile care dețin aceste informații în vederea îndeplinirii atribuțiilor legale ale executorilor judecătorești în domeniul executării silite;

– 2 instrumente de cooperare organizațională încheiate cu UEHJ și UIHJ cu privire la derularea procedurii de executare a titlurilor executorii în state membre UE, respectiv state terțe;

– 2 comunicate de presă publicate (la începutul proiectului și la încheierea acestuia) cu privire la scopul, obiectivele, respectiv rezultatele proiectului;

– 5 rollup-uri informații proiect utilizate în cadrul evenimentelor profesionale derulate pe parcursul implementării proiectului;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

– 10 materiale informative diseminate la nivelul grupului țintă;

– dosarele profesionale ale executorilor judecătorești arhivate fizic și electronic;

– 1 conferință de diseminare a rezultatelor proiectului /prezentare a rezultatelor proiectului diseminată;

– 2 administratori instruiți pentru administrarea infrastructurii hardware dezvoltate în cadrul proiectului;

– 2 administratori instruiți pentru administrarea infrastructurii software dezvoltate în cadrul proiectului;

– 15 utilizatori cheie instruiți pentru utilizarea infrastructurii software dezvoltate în cadrul proiectului;

– 120 persoane – personal de specialitate și auxiliar angajat contractual instruiți pentru desfașurarea activității birourilor executorilor judecătorești cu competențe profesionale îmbunătățite în vederea utilizării sistemului IT integrat.

Proiectul a avut un buget total de 7.355.312,62 lei, din care 7.085.428,46 lei valoare eligibilă nerambursabilă din FSE și 144.600,60 lei valoarea cofinanțării eligibile.

Sursa informației

UNEJ. Finalizare proiect – „Îmbunătățirea accesului la justiție prin dezvoltarea și aplicarea de politici și instrumente noi în activitatea de executare silită”  was last modified: ianuarie 8th, 2021 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: