UNBR. Clarificarea problemei asistenței/reprezentării clienților de către experții contabili în relația cu Registrul Comerțului
Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) anunță clarificările aduse de către Oficiul Național al Registrului Comerțului cu privire la problema asistenței/reprezentării clienților de către experții contabili în relația cu Registrul Comerțului.
Astfel, reprezentantul trebuie să dețină competențe exclusiv avocațiale în ceea ce privește asistența juridică a clienților în relația cu Registrul Comerțului. Această clarificare vine ca urmare a demersurilor susținute ale UNBR pe lângă Ministerul Justiției și ONRC.
În urma intervenției UNBR, ONRC a confirmat că, în conformitate cu Legea nr. 265/2022, doar anumite categorii de persoane pot semna și depune cereri de înmatriculare sau înregistrare în Registrul Comerțului. Conform articolului 3 alin. (1) lit. e) din lege, printre cei care pot asista sau reprezenta un beneficiar în această procedură se numără: Avocații, pe baza împuternicirii avocațiale; Consilierii juridici salariați ai entităților implicate; Persoanele împuternicite prin procură specială sau generală, în formă autentică.
ONRC a subliniat că experții contabili NU pot asista sau reprezenta beneficiarii sau clienții în fața Registrului Comerțului pentru realizarea acestor servicii profesionale. Această clarificare este esențială pentru protejarea profesiei de avocat și pentru asigurarea respectării dispozițiilor legale în materie de reprezentare juridică.