[Transcript integral] DigitALLizare – „Piața globală și locală de aplicații dedicate domeniului juridic – prezent și perspective”

24 iul. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 110

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Baroul TimișUniversul Juridic și Wolters Kluwer România au organizat joi, 16 iulie 2020, începând cu ora 17.00, prima ediție a seriei  DigitALLizare – „Piața globală și locală de aplicații dedicate domeniului juridic – prezent și perspective”.

Parteneri principali ai evenimentului au fost KeyVision, Legal 2M, EasyLaw.

Cuvântul de deschidere a aparținut dlor Sergiu Stănilă (decanul Baroului Timiș) și Nicolae Cîrstea (președinte Universul Juridic). Moderatorii acestui prim eveniment al noii serii au fost fi Adrian Măntoiu (CEO Wolters Kluwer România) și Cristian Pavel (Director de Dezvoltare, Universul Juridic).

Invitatul special a fost dl Sabin Sărmaș, președintele Autorității pentru Digitalizarea României, invitat să expună succint care este abordarea oficială a României pe tema digitalizării, pe termen scurt și mediu.

 

Redăm, în continuare, transcriptul integral al evenimentului, realizat de The Department:

Nicolae Cîrstea: Bună ziua, doamnelor și domnilor și bine ați revenit în Universul Juridic. De această dată un univers al digitalizării, chiar și în această zonă a profesiilor juridice, a zonei juridice în ansamblul său este mare nevoie de digitalizare, așa cum ați aflat deja de la preambulul acestui proiect care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, și anume digitalizarea sistemului judiciar. Credem că se poate vorbi mult mai mult despre digitalizare, și este motivul pentru care vă provocăm cu un nou proiect în aceeași formulă, și anume organizatorii, Baroul Timiș, Universul Juridic și Wolters Kluwer România. Avem invitați cu totul și cu totul speciali de această dată, practic o nouă emisiune pe care ne-o propunem același parteneriat: digitalizare, provocări, soluții, oportunități. Vă mulțumesc foarte mult și doresc succes acestei prime etape pe care o desfășurăm astăzi, motiv pentru care îl voi ruga pe colegul meu Cristian Pavel, directorul de dezvoltare Universul Juridic, să preia ostilitățile. Succes, Cristi!

Cristian Pavel: Mulțumesc. Vă spun și eu tuturor, doamnelor, domnișoarelor și domnilor, bine ați venit alături de noi. Este o nouă provocare pentru noi, după seria din mai, consacrată digitalizării sistemului judiciar. Au fost trei secvențe notabile, care au avut audiența scontată, care au fost preluate de site-ul Ministerului de Justiție și de alte platforme. A fost un interes justificat și ne bucurăm că am stârnit acest interes. În această primă ediție consacrată digitalizării profesiilor juridice, ne-am gândit că ar fi cel mai important să găsim un soi de preambul, să putem vorbi în general despre ce înseamnă piața globală și, bineînțeles, piața locală de soluții consacrate și dedicate domeniului juridic. Este vorba de dezvoltatori harnici, inventivi, care și-au luat inima în dinți și s-au orientat, s-au specializat și au mers pe această nișă care nu este foarte simplă, este un drum sinuos, este un drum sisific uneori și cu multe probleme, despre care vom afla amănunte. Îmi face o mare plăcere să anunț lectorii și invitații acestei ediții. Este alături de noi, în premieră, domnul președinte Sabin Sărmaș de la Autoritatea pentru Digitalizarea României. Bine ați venit și vă mulțumesc pentru faptul că sunteți alături de noi. Avem foarte multe lucruri de discutat și de aflat, câtă vreme digitalizarea este un vârf de lance, cum spunea și mai zilele trecute președintele Iohannis.

Sabin Sărmaș: Bună ziua!

Cristian Pavel: Bună ziua! Alături de noi este, firește, colegul moderator, domnul Adrian Măntoiu, dânsul este director general Wolters Kluwer România. Bine ați venit, domnule Măntoiu.

Adrian Măntoiu: Bună ziua, bine v-am regăsit!

Cristian Pavel: Tot cu noi este domnul George Barcun, domnia sa este directorul companiei Softventure, cu un produs spaniol bine cunoscut pe piața românească KeyVision. Bine ați venit, domnule Barcun. Lângă noi este de asemenea domnul Iulian Băbeanu, domnia sa este sales manager la Wolters Kluwer România. Bine ați venit, domnule Băbeanu!

Iulian Băbeanu: Bună ziua! Vă mulțumesc pentru invitație.

Cristian Pavel: O mare plăcere pentru noi, o foarte mare plăcere deosebită, să avem alături de noi un reprezentant dintr-o zonă de maxim succes, este vorba de fostul unicorn, actualul decacorn să-i zicem, nu, e vorba de compania UiPath cunoscută tuturor pentru meritele globale, internaționale, care au stârnit admirația tuturor. E vorba de UiPath. Alături de noi este domnul Vasile Țiple, dânsul este Head of Legal Automation. Bine ați venit!

Vasile Țiple: Bună seara! Bine v-am găsit.

Cristian Pavel: De asemenea lângă noi se află și doamna Claudia Chiper, domnia sa este partener și coordonator al departamentului de banking and finance în cadrul societății de avocatură Wolf Theiss România. Bine ați venit, doamna Chiper.

Claudia Chiper: Bună seara! Bine v-am găsit, și fervent susținător al dezvoltării tehnologice pe legal.

Cristian Pavel: Nu în ultimul rând este alături de noi domnul Radu Zaharia, domnia sa este co-fondator al companiei Noletter din Timișoara, un harnic și inventiv, cum spuneam, jucător din această piață. Bine ați venit, domnule Zaharia sau bine ați revenit.

Radu Zaharia: Bună seara! Bine v-am regăsit, într-adevăr, mă bucur să fiu din nou alături de dumneavoastră.

Cristian Pavel: Și un alt partener de cursă lungă, tradițional al evenimentelor noastre, este vorba despre domnul Cristian Iuga, domnia sa este directorul firmei AvocatUs și AvoApp, cei care dezvoltă produsul Monitor Dosare, despre care ați auzit sau urmează să auziți mult mai multe amănunte. Bine ai venit, Cristian!

Cristian Iuga: Bună seara!

Cristian Pavel: Bun. Trebuie să, nu vom intra în pâine, sau în muncile de primăvară cum spunea Nichita Stănescu, fără să menționăm aportul partenerilor, celor care au făcut posibilă realizarea acestui eveniment. În primul rând, trebuie să menționez aici ca partener principal compania Softventure, firește este vorba de compania Legal 2M. Ne pare rău că doamna Magda Popescu nu este, din rațiuni absolut obiective, alături de noi în această seară, dar Legal 2M este cu numele, cu logo-ul și cu simțirea și cu spiritul acestei societăți de avocatură alături de noi. Easy Law este iarăși unul dintre partenerii principali ai acestui eveniment, și alți doi parteneri sunt, cum spuneam, Monitor Dosare, Cristian tocmai ne-a salutat adineauri, și firma care se ocupă de tot ceea ce înseamnă transcriere, transcrierea conținutului, a contentului acestor evenimente, The Department. Mulțumim și lor pentru această alăturare. Nu o să insist foarte mult pentru că avem foarte multe de discutat. Spuneam că mă bucur foarte tare că avem alături de noi pe domnul președinte Sabin Sărmaș. Digitalizarea este cu siguranță principalul challo driver probabil, al perioadei care urmează. Există acest disruption despre care tot se vorbește, despre fel și fel de companii care sunt, știu eu, foarte atente la tendințe și la nevoi și care vin și acoperă goluri și ne fac viața mai ușoară, și stârnesc foarte mult entuziasm și interes justificat, chiar dacă există multe bariere de depășit. Există cu siguranță, așa cum știm cu toții, o strategie a guvernului României, a României în general, legată de digitalizare, chiar dacă pozițiile României în ierarhii în această zonă nu sunt cele mai bune. Sperăm că lucrurile se pot ameliora, n-avem decât să sperăm și să ne vedem mai departe de treabă. Domnule președinte Sărmaș, vă rog frumos, aveți cuvântul. Bine ați venit!

Sabin Sărmaș: Mulțumesc încă o dată pentru invitație tuturor. Nu pot să nu încep bucurându-mă că într-o singură astfel de conferință ați reușit să adunați mai mulți actori relevanți care sunt beneficiari ai unor servicii de tehnologia informației, dar mai ales că există interes din partea dumneavoastră, iar beneficiarii și furnizorii se află la aceeași masă. Cred că a face punți, și asta încercăm să facem și noi ca autoritate uneori, între beneficiari, furnizori, între mediul privat și mediul public, este fundamental pentru a evolua în această zonă a digitalizării, a transformării digitale, cum spunem noi. Este adevărat ce ați spus, avem o strategie, avem un plan de atac pentru transformarea digitală a României. Am reușit să identificăm pilonii esențiali și am mai vorbit în câteva rânduri despre asta, care lipsesc României pentru a se putea digitaliza. Câțiva dintre ei vă impactează și pe dumneavoastră în mare măsură, și aici aș putea să amintesc infrastructura la nivel guvernamental, cum este infrastructura guvernamentală despre care vorbim de foarte mulți ani, și pentru care facem eforturi în această perioadă în a demara un proiect de cloud guvernamental la nivel național. Știți că fiecare, de exemplu, instituție, obișnuiește să aibă un propriu data center pe care îl menține mai greu, mai bine sau mai rău, cu aplicații care rezistă sau nu rezistă datorită constrângerilor de resurse. Un alt proiect important, care face parte din strategia noastră, am intrat așa, direct în pâine, este cel de identitate electronică, pentru că orice soluție prin care cetățeanul sau o instituție publică sau o instituție privată accesează servicii pe o platformă, se face existând o anumită autentificare cu un anumit grad de încredere. Astăzi avem o împărțire, o divizare a tipurilor de identități, avem o identitate care face parte din strategia, o altă identitate pentru serviciile din Spațiul Privat Virtual de la ANAF, altă identitate pentru ghișeul.ro, altă identitate pentru o platformă din domeniul juridic și așa mai departe. Deci, lucrurile sunt extrem de divizate și este anormal. Lucrăm la un proiect care federalizează aceste tipuri de identitate, le aduc pe toate împreună, astfel încât cetățeanul să folosească un singur tip de identitate cu care să se poată autentifica oriunde într-o platformă care oferă servicii publice în România și, de ce nu, ne putem gândi și mai mult de atât. Așa, doar ca o particularitate, cel mai accesat serviciu de pe ghișeul.ro este resetare user și parolă, pentru că lumea uită identitatea pe care o are, pe lângă multe alte identități pe care le deține într-un spațiu virtual. E un al doilea proiect mare, un proiect care, de asemenea, sunt cele două proiecte care o să aibă impact absolut, impact direct asupra a tot ceea ce faceți și dumneavoastră, și un alt proiect interesant și extrem de important pentru noi este cel de interoperabilitate. Bazele de date, știți foarte bine, nu sunt corelate în niciun fel, nu pot fi accesate la distanță de către alte aplicații, și de multe ori nici de către utilizatorii sau funcționarii publici sau angajații din domeniul public, de la o instituție la alta. Nu există acest tip de acces, nu există interoperabilitate. Dumneavoastră, cetățenii români în general, plimbă hârtiile de la o instituție la alta pentru că instituțiile nu sunt capabile să facă acest schimb de date între ele, practic nu se respectă acel principiu european pe care, haideți să fim corecți, niciuna dintre țările din Europa nu îl are implementat 100%, sunt țări care au avansat foarte mult, acel principiu de once only care spune că odată ce ai niște date stocate într-o bază de date a unei instituții, o altă instituție nu are dreptul să ți le solicite, va trebui să le acceseze în mod direct. Este un proiect care va schimba profund România, este un proiect care se poate, o soluție pe termen scurt și mai avem și o strategie pe termen lung dar care vine odată cu standardizarea datelor și a bazelor de date care există în România, și aici privesc cumva către soluțiile care au impact mai mult asupra dumneavoastră. Într-adevăr, zona noastră de activitate este una în care se lucrează foarte mult cu documente. Noi am reușit cumva să facem niște pași care nu s-au făcut, n-au reușit să se facă până în prezent, este acea O.U.G. nr. 38/2020 pe care sper că o cunoașteți, care obligă instituțiile publice să accepte documente semnate electronic, au obligația practic instituțiile publice de a accepta documente semnate electronic, cu semnătură electronică de orice tip, și de a răspunde în același mod. Și de ce am pus această prevedere de a răspunde în același mod? Pentru a nu întrerupe circuitul documentelor electronice. Din păcate sau din fericire, dumneavoastră aveți de operat foarte mult cu multe documente, și va fi un domeniu destul de complicat în care migrarea spre date, pentru că o strategie digitală state of the art, cum fac astăzi multe dintre țările lumii avansate, se construiește în jurul accesului la date, date care sunt stocate nu neapărat în documente scanate, fie ele și scanate electronic, ci în date care stau în baze de date. Va fi, dumneavoastră va trebui să treceți, să parcurgeți această tranziție și să găsim împreună modele care vă vor permite să utilizați și date, de exemplu, legate de identitatea cetățeanului, de permisiunile pe care le oferim, date care să circule între diferitele soluții, dar va trebui să păstrați și această formă cu siguranță, de utilizare a documentelor semnate electronic. Știu câteva, cunosc câteva dintre provocările cu care vă confruntați, și poate în cadrul acestei dezbateri o să reușiți să mai aduceți la lumină încă alte câteva pentru că uneori am reușit, să știți, după un astfel de dialog, să rezolvăm niște probleme cu impact foarte mare și cu un efort destul de mic la nivelul Guvernului, a administrației publice centrale. Știu că, de exemplu, dosarul digital despre care discutăm nu este întru totul digital, pentru că de multe ori se întâmplă să apară erori la încărcat, de multe ori documentele care sunt esențiale nu sunt scanate, și asta tocmai datorită observației pe care o făceam, sau din cauza observației pe care o făceam anterior, că nu se operează cu date, ci de cele mai multe ori cu documente scanate. Știu că, de exemplu, faceți înregistrări la instanță prin intermediul e-mail-ului, sper că informația este corectă și că nu se face acest tip de transmitere de documente printr-o platformă. Vă dau un exemplu, în 3-4 săptămâni am construit de la zero platforma aici.gov.ro, pe care se depuseseră până săptămâna trecută peste 500.000 de aplicații. Toate dosarele care țin de ajutorul de șomaj în această perioadă de pandemie au fost depuse prin acea platformă, o platformă făcută extrem de rapid, cu o tehnologie care permite foarte multă flexibilitate, deci există soluții și aveți actori la masă care vă pot sprijini cu siguranță în acest sens. Noi avem un al patrulea proiect, pe care nu l-am amintit, extrem de important, acel punct unic de contact, care practic asta va face, va pune la dispoziția cetățeanului, printr-o interfață unică, orice serviciu public care este disponibil online pentru cetățenii din România. Cam acestea ar fi câteva dintre lucrurile pe care voiam să vi le transmit, aștept un mic feedback de la dumneavoastră, nu știu care este exact formatul conferinței, aștept întrebări și aștept, mai mult de atât, sugestii și lucruri pe care noi le-am putea face pentru a vă sprijini pe dumneavoastră în demersul de digitalizare, pe care văd că îl îmbrățișați la fel ca noi.

Adrian Măntoiu: Domnule Sărmaș, Adrian Măntoiu sunt, CEO Wolters Kluwer. Ați povestit foarte mult despre interconectări, dar mereu când v-ați referit la interconectări, v-ați referit la a interconecta instituții ale statului. Ne-am dori foarte mult ca aceste interconectări să nu fie doar interne, ci ele să fie și deschise către consumatorii privați care pot să dezvolte astfel lucruri pe care statul nu are niciun fel de interes să le facă, dar pentru care utilizatorii au o sete imensă de a putea consuma poate combinații de date de la dumneavoastră, din Dosarul Digital, de exemplu, chiar și scanate, chiar și așa, să le combine cu lucruri care nu privesc foarte mult statul, cu lucruri care țin de activitatea lui zilnică, și atunci el își poate combina toate aceste informații într-un singur loc, dacă discutăm despre interconectare liberă, open data, evident, la care el ca utilizator are dreptul să le acceseze, este evident acest lucru, să putem să preluăm aceste date și să le aducem, iar fiecare dintre jucătorii de aici de la masă să fie creativ și să facă lucruri care de care mai bune, iar piața va decide ce va putea să consume ulterior.


Transcrierile oferite de The Department sunt realizate de către lingviști profesioniști, cu experiență în transcrieri audio din domenii diverse. The Department, cu experiență din anul 2008, oferă varii servicii lingvistice. Mai multe informații aici: www.thedepartment.ro.

[Transcript integral] DigitALLizare – „Piața globală și locală de aplicații dedicate domeniului juridic – prezent și perspective” was last modified: iulie 24th, 2020 by Universul Juridic
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter