Studiu global EY: Pandemia accelerează calendarul investițiilor în tehnologiile digitale pentru sectorul de petrol și gaze

14 oct. 2020
Vizualizari: 301

– Analiza datelor reprezintă una dintre principalele trei tendințe cu impact pozitiv asupra sectorului de petrol și gaze

– Trei din cinci lucrători din sectorul de petrol și gaze au nevoie de recalificare sau perfecționare

– Deficitul de abilități ale forței de muncă afectează randamentul investițiilor, iar succesul companiilor în următorii trei ani va fi determinat de capacitatea de recalificare a personalului

90% dintre directorii executivi din sectorul de petrol și gaze consideră că investițiile în tehnologie și în forța de lucru sunt esențiale pentru a supraviețui în actualele condiții de piață, potrivit studiului EY Oil and Gas Digital Transformation and the Workforce Survey 2020. Astfel, 58% dintre respondenți au declarat că pandemia provocată de COVID-19 a scos în evidență importanța investițiilor în tehnologiile digitale, majoritatea plănuind să facă investiții mari (29%) sau moderate (51%) în raport cu bugetul total.

Andy Brogan, lider EY Global Oil & Gas, a declarat: „Pandemia a comprimat semnificativ calendarul de adoptare a tehnologiilor digitale de la un interval de cinci ani la o perioadă de trei luni. Economiile de costuri pe care le oferă tehnologiile digitale companiilor sunt critice pentru supraviețuire în contextul actual al prețurilor reduse, în care companiile din sectorul de petrol și gaze caută să obțină o mai mare eficiență operațională și să crească productivitatea de-a lungul întregului lanț valoric. Cu toate acestea, pentru a valorifica din plin aceste investiții, companiile de petrol și gaze au nevoie de abilitățile necesare pentru a exploata și utiliza aceste tehnologii la potențialul lor maxim.”

Tehnologia nu se utilizează singură, iar acoperirea deficitului de abilități este corelată cu succesul în viitor

Potrivit studiului, în medie, aproape jumătate dintre companii (46%) consideră că forța lor de lucru nu deține abilitățile necesare pentru a fructifica investițiile în tehnologiile adoptate. Companiile își recunosc lipsa de maturitate în privința multor competențe legate de tehnologiile digitale pe care le consideră esențiale. În medie, diferența dintre importanță și maturitate este de 36%. De exemplu, creșterea disponibilității datelor și analiza unui volum mare de date („Big Data”) este menționată de 43% dintre directorii executivi drept una dintre principalele trei tendințe care vor avea un impact pozitiv asupra dezvoltării activității companiei lor în următorii trei ani. Cu toate acestea, diferența dintre importanța strategică și maturitatea competențelor cheie a fost una dintre cele mai adânci pe segmentul analizei datelor (59%).

Problemele organizaționale și culturale constituie principalele obstacole în calea recalificării

92% dintre directorii executivi consideră că, în următorii trei ani, succesul va fi determinat de capacitatea companiilor lor de a-și recalifica forța de muncă. Totuși, doar 9% dintre ei afirmă că au un plan solid implementat în acest sens, iar 3% sunt ferm convinși că organizația lor este în măsură să-și instruiască personalul cu abilitățile necesare, potrivit studiului EY.

Mihai Drăghici, Senior Manager, Consultanță, EY România: „92% din directorii globali intervievați au indicat capacitatea de recalificare rapidă ca fiind crucială. Adoptarea muncii la distanță este încă un factor care creează o oportunitate pentru companiile locale de a atrage operațiuni de back-office de la colegii lor regionali cu costuri mai mari ale forței de muncă – cu condiția să ne recalificăm mai rapid.”

În privința nivelului de pregătire al actualei lor forțe de muncă, respondenții au declarat că 60% dintre lucrători au nevoie de recalificare sau perfecționare și că recalificarea unui lucrător obișnuit va dura în medie 10 luni. Aproape jumătate dintre directorii executivi (48%) cred că procesul de recalificarea va dura un an sau mai mult.

Directorii executivi, care au participat la studiu, au menționat drept principale obstacole pentru o recalificare eficientă și în timp util: timpul necesar pentru recalificare (97%), multitudinea priorităților concurente (95%) și dificultatea evaluării progresului înregistrat de angajați. Mai mult, două treimi dintre respondenți consideră că structura organizației lor le afectează abilitatea de a inova, ceea ce face mai dificilă rezolvarea acestor provocări.

Directorii executivi se așteaptă la o mai mare disponibilitate a abilităților aflate la mare cerere

Directorii executivi din sectorul de petrol și gaze anticipează o disponibilitate mai mare a lucrătorilor cu abilități digitale în următorii trei ani, ceea ce va ajuta la diminuarea actualului deficit de competențe și resurse umane calificate, potrivit studiului EY. Directorii executivi ai companiilor cu acces la o bază de forță de muncă specializată estimează o creștere de 11 puncte procentuale a nivelului de lucrători disponibili cu abilități în cloud computing, de 18 puncte procentuale a celor cu competențe digitale de bază, de 26 de procente a celor cu competențe în știința datelor și de 24 în inteligența artificială.

Raportul EY Oil&Gas

Despre studiu

Studiul a fost realizat pentru a măsura rata de adoptare a tehnologiilor și abilităților digitale în industria de petrol și gaze. Respondenții la studiu au fost 59 de cadre de conducere din sectorul de petrol și gaze, provenind din companii petroliere integrate, companii petroliere naționale, producători independenți și companii de servicii petroliere. Respondenții ocupă posturi înalte la nivelul tuturor funcțiilor din organizațiile lor, printre care IT, Resurse Umane, operațiuni, strategie și tehnologii digitale. 40% dintre ei ocupă un post de conducere executivă sau de vicepreședinte executiv. Respondenții locuiesc sau lucrează în cadrul unor companii cu operațiuni în America de Nord, America Latină, Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia-Pacific. Studiul s-a derulat în perioada 6 iunie – 5 iulie 2020.

Concluziile studiului și ilustrările acestora pot fi vizualizate la adresa: ey.com/oilandgas/digitalskills.

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Rețeaua lor este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia îi ajută să le ofere clienților servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume. Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, strategi și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Au birouri în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year.

Studiu global EY: Pandemia accelerează calendarul investițiilor în tehnologiile digitale pentru sectorul de petrol și gaze was last modified: octombrie 14th, 2020 by Universul Juridic
Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: