Statutul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România – completare (Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 4/2015)

21 dec. 2015
Vizualizari: 1125

Despre

  • M. Of. nr. 930 din 16 decembrie 2015
  • Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 4/2015
  • Statutul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România

Actul modificatActul modificatorSumar
Statutul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, aprobat prin Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 10/2014 (M. Of. nr. 853 din 24 noiembrie 2014)Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 10/2014 (M. Of. nr. 853 din 24 noiembrie 2014)introducere: art. 43 alin. (3)-(12)

 

În M. Of. nr. 930 din 16 decembrie 2015, s-a publicat Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 4/2015 pentru aprobarea completării Statutului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, aprobat prin Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 10/2014 (M. Of. nr. 853 din 24 noiembrie 2014).

 

Vă prezentăm, în continuare, completarea adusă Statutului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România prin Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 4/2015.

 

Art. 43 alin. (3)-(12) din Statut (completat prin Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 4/2015)

Noua reglementare

La art. 43, după alin. (2) se introduc 10 noi alineate, alin. (3)-(12).

Potrivit noii reglementări, art. 43 alin. (3)-(12) prevăd:

„(3) Camera va alege, pe lângă membrii Colegiului director, un număr de 5 supleanți ai acestora.

(4) În situația în care președintele, vicepreședintele și/sau unii membri ai Colegiului director sunt în imposibilitatea exercitării funcției, fie ca urmare a demisiei din funcție, fie din alte motive, fapt care atrage imposibilitatea funcționării Colegiului director, aceștia au obligația de a informa de îndată Consiliul Uniunii și, în calitate de interimari în funcțiile respective, au obligația de a asigura funcționarea Colegiului director până la Adunarea generală extraordinară de alegeri.

(5) Demisia din oricare dintre funcțiile alese în cadrul Camerei Notarilor Publici, dată în scris și înregistrată la Camera respectiva, este irevocabilă din momentul înregistrării ei.

(6) În cazul în care, fie ca urmare a demisiei din funcție, fie din alte motive, președintele, vicepreședintele și unii sau toți membrii Colegiului director sunt în imposibilitatea exercitării funcției, fapt care atrage imposibilitatea funcționării Colegiului, și aceștia nu pot asigura interimatul și implicit funcționarea Colegiului, Consiliul Uniunii va desemna în locul acestora alți notari publici din cadrul Camerei respective, dintre membrii supleanți aleși de Cameră și, în completare, și alți notari din Cameră sau dintre membrii Consiliului, care să asigure funcționarea interimară a Colegiului director până la alegerea noilor membri de către Adunarea generală extraordinară de alegeri. Consiliul Uniunii va desemna, astfel, inclusiv un președinte și un vicepreședinte interimar, dacă printre membrii Colegiului director aflați în imposibilitatea exercitării funcției se află și aceștia. Președintele interimar, care va fi și ordonator de credite, își va desfășura activitatea până la Adunarea generală de alegeri.

(7) Președintele, vicepreședintele și/sau membrii interimari ai Colegiului director își vor desfășura activitatea în această calitate până la ședința Adunării generale extraordinare de alegeri, ședință ce va fi convocată de Consiliul Uniunii în maximum 30 de zile de la data începerii interimatului. În hotărârea Consiliul Uniunii de convocare a Adunării generale se va preciza, pe lângă data și locul unde se va desfășura ședința, ordinea de zi, funcțiile pentru care se pot depune candidaturile și data până la care acestea pot fi depuse, nominalizarea persoanelor care vor conduce lucrările ședinței, precum și alte aspecte apreciate de Consiliul Uniunii ca fiind oportun de discutat. Adunarea generală extraordinară va fi condusă de membrii Biroului executiv al Consiliului Uniunii, de un reprezentant al acestuia sau de către membri ai Consiliului Uniunii.

(8) Adunarea generală extraordinară va alege numărul de membri necesar înlocuirii membrilor aflați în imposibilitatea exercitării funcției, fie ca urmare a demisiei, fie din alte motive. Notarii publici care au deținut funcții alese din care au demisionat nu pot candida la alegerile pentru ocuparea funcțiilor vacantate în respectivul mandat, ca urmare a demisiei.

(9) Membrii nou-aleși vor continua mandatul rămas neexercitat.

(10) În situația în care doar președintele și vicepreședintele Colegiului director sunt în imposibilitatea exercitării mandatului, fie ca urmare a demisiei din funcție, fie din alte motive, ceilalți membri ai Colegiului director vor desemna dintre ei un președinte și un vicepreședinte interimari, stabilindu-le, totodată, și limitele mandatului. Componența Colegiului director va fi completată cu notari din rândul membrilor supleanți, desemnați prin dispoziția președintelui interimar al Colegiului director.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(11) Președintele interimar, care va fi și ordonator de credite, și vicepreședintele interimar își vor desfășura activitatea până la Adunarea generală extraordinară de alegeri, care va fi convocată de Colegiul director în maximum 30 de zile de la începerea interimatului. Adunarea generală extraordinară va alege doar președintele și vicepreședintele, aceștia continuând mandatul rămas neexercitat.

(12) În cazul în care președintele și vicepreședintele sunt aleși dintre membrii în exercițiu ai Colegiului director sau dintre supleanți, Adunarea generală, în cadrul aceleiași ședințe, va proceda la alegerea de membri pentru completarea Colegiului director cu numărul necesar de membri titulari sau supleanți”.
 

Statutul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România – completare (Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 4/2015) was last modified: decembrie 18th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.