Statutul privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă, aprobat prin HCUNPIR nr. 3/2007 – modificări (HCUNPIR nr. 2/2016)

20 oct. 2016
Vizualizari: 4327
Art. 84 alin. (7) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Noua reglementare

La art. 84, după alin. (6), se introduce un nou alineat, alin. (7).

Potrivit noii reglementări, art. 84 alin. (7) dispune următoarele:

(7) În cazul în care o societate-mamă își radiază propriile filiale din Registrul formelor de organizare, aceasta din urmă are obligația achitării cotizației anuale și a contribuției pe tranșe de venituri pentru propriile filiale. În caz de neplată, asociatul coordonator al societății-mamă va fi sancționat potrivit dispozițiilor art. 106”.

 

Art. 841 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 841 prevedea faptul că formele de exercitare a profesiei se dizolvă prin:
a) hotărârea luată în unanimitate de asociați;
b) radierea din profesie a tuturor asociaților;
c) decesul tuturor asociaților;
d) dobândirea tuturor părților sociale de către un singur asociat și păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 3 luni;
e) la cererea simultană de retragere din societate formulată de toți asociații:
f) trecerea timpului stabilit pentru durata societății;
g) imposibilitatea realizării obiectului de activitate al societății sau realizarea acestuia;
h) hotărârea tribunalului, la cererea oricărui asociat, pentru motive temeinice, precum neînțelegeri grave între asociați, care împiedică funcționarea societății;
i) falimentul societății;
j) alte cauze prevăzute de lege sau de actul constitutiv al societății.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 841 – se abrogă.

 

Art. 92  alin. (4) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 92 alin. (4) prevedea faptul că taxele, cotizațiile și contribuțiile menționate la alin. (3) sunt scutite de TVA conform art. 141 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 92 alin. (4) dispune următoarele:

(4) Taxele, cotizațiile și contribuțiile menționate la alin. (3) sunt scutite de TVA, conform art. 292 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare”.

 

Art. 99  alin. (1), lit. a) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 99 alin. (1) lit. a) prevedea faptul că pentru decontarea din fondul de lichidare, filiala Uniunii solicită următoarele documente justificative:
a) sentința/încheierea/rezoluția, în original sau copie conformă cu originalul, prin care judecătorul-sindic/judecătorul-delegat/directorul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoana desemnată din cadrul registrului comerțului stabilește onorariul de achitat, respectiv cheltuielile de procedură;
(…)

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 99 alin. (1) lit. a) dispune următoarele:

a) sentința/încheierea/rezoluția, în original sau copie conformă cu originalul, prin care judecătorul-sindic/judecătorul-delegat/ directorul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoana desemnată din cadrul registrului comerțului stabilesc/stabilește onorariul de achitat, respectiv cheltuielile de procedură. În condițiile în care cheltuielile de procedură nu sunt reglementate ab initio, atunci acestea se vor accepta spre decontare în conformitate cu prevederile art. 100 de mai jos”.

 

Art. 100  alin. (2), (3), (5) și (7) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 100 alin. (2), (3), (5) și (7) prevedeau faptul că:
(2) Cheltuielile de procedură admise la plata din fondul de lichidare sunt constituite din cheltuielile necesare pentru taxe, timbre, notificări, convocări și comunicări ale actelor aferente procedurii.
(3) Constituie de asemenea cheltuieli de procedură admise la plata din fondul de lichidare cheltuielile de deplasare impuse de necesitatea prezentării practicianului în insolvență la termenele de judecată fixate în litigii în care debitoarea este parte, în cazul acelor litigii aflate pe rolul instanțelor de judecată din afara localității unde se află tribunalul care judecă dosarul de insolvență. Cheltuielile de transport astfel efectuate se justifică pe baza decontului de deplasare vizat de instanță, la care sunt atașate tichetele de transport sau bonul fiscal, în limita unui consum de combustibil de 7,5 1/100 km.
(…)
(5) Cheltuielile de procedură efectuate conform alin. (4), în procedurile de insolvență reglementate de Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare, sau de Legea nr. 85/2014, sunt achitate din fondul de lichidare numai în măsura în care sunt aprobate de instanța de judecată prin încheiere/sentință sau în condițiile art. 99 alin. (2).
(…)
(7) Nu sunt decontate din fondul de lichidare următoarele: cheltuielile de transport [altele decât cele prevăzute la alin. (3)], cheltuielile de funcționare a sediului profesional, consumabile, abonamente, cotizații profesionale, asigurări de răspundere, comisioanele bancare, onorariile de executare și alte cheltuieli indirecte.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 100 alin. (2), (3), (5) și (7) dispun următoarele:

„(2) Cheltuielile de procedură admise la plata din fondul de lichidare sunt constituite din cheltuielile necesare pentru taxe, timbre, notificări, convocări și comunicări ale actelor aferente procedurii, inclusiv cheltuielile legate de traducerea documentelor debitoarei necesare unor operațiuni din cadrul procedurii.

(3) Constituie de asemenea cheltuieli de procedură admise la plata din fondul de lichidare cheltuielile de cazare și deplasare impuse de necesitatea prezentării practicianului în insolvență la termenele de judecată fixate în litigii în care debitoarea este parte, în cazul acelor litigii aflate pe rolul instanțelor de judecată din afara localității unde se află tribunalul care judecă dosarul de insolvență. Cheltuielile de transport astfel efectuate se justifică pe baza decontului de deplasare, la care sunt atașate tichetele de transport sau bonul fiscal, în limita unui consum de combustibil de 10 l/100 km.
(…)
(5) Cheltuielile de procedură efectuate conform alin. (2), (3), (31) și (4), în procedurile de insolvență reglementate de Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare, sau de Legea nr. 85/2014, cu modificările și completările ulterioare, sunt achitate din fondul de lichidare numai în măsura în care sunt aprobate de instanța de judecată prin încheiere/sentință sau în condițiile art. 99 alin. (2).
(…)
(7) Nu sunt decontate din fondul de lichidare următoarele: cheltuielile de transport/cazare [altele decât cele prevăzute la alin. (3) și (31)], cheltuielile de funcționare a sediului profesional, consumabile, abonamente, cotizații profesionale, asigurări de răspundere, comisioanele bancare, onorariile de executare și alte cheltuieli indirecte”.

 

Art. 100 alin. (31) și (32) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Noua reglementare

La art. 100, după alin. (3), se introduc două noi alineate, alin. (31) și (32).

Potrivit noii reglementări, art. 100 alin. (31) și (32) dispun următoarele:

(31) Constituie cheltuieli de procedură ce pot fi avansate din fondul de lichidare în condițiile art. 99 alin. (4) cele efectuate de necesitatea asigurării de către practicianul în insolvență a bunei desfășurări a procedurii (cum ar fi, dar fără a se limita la: inventarierea bunurilor și ținerea contabilității societății debitoare, asigurarea administrării societății debitoare în ipoteza în care administratorului special i-a fost ridicat parțial sau total dreptul de administrare, reprezentarea societății debitoare în relația cu partenerii comerciali, precum și în relația cu autorități suverane/suprasuverane etc.). În condițiile în care, din constrângeri legate de timp sau pentru distanțe mai mari de 200 km, se optează pentru transportul cu avionul, atunci se va deconta un tarif echivalent cu cel al călătoriilor la clasa economică. Cheltuielile de cazare, care se vor limita la condiții hoteliere de maximum 4 stele, se vor justifica pe baza aceluiași decont de deplasare, la care sunt atașate facturile și bonurile fiscale. La toate aceste cheltuieli se va adăuga și diurna legală, aferentă personalului alocat în acest scop.

(32) Cheltuielile prevăzute la alin. (31) se pot avansa din fondul de lichidare doar dacă sunt prezentate în rapoartele lunare și aprobate de către judecătorul sindic prin sentință/încheiere în care se prevede expres că suma urmează să fie returnată”.

 

Art. 102 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 102 prevedea faptul că:
(1) Procentul de 2% colectat conform prevederilor art. 39 alin. (7) lit. b) din Legea nr. 85/2014 se aplică oricărei sume încasate în contul debitoarei, după data deschiderii procedurii, aceasta fiind considerată sumă recuperată, și se evidențiază în raportul lunar. Prin excepție, în cazul reorganizării procentul de 2% se aplică doar la sumele obținute prin recuperări de creanțe sau prin vânzări de active.

(2) Sumele colectate prin plata procentului de 2% se virează în proporție de 75% la filiala Uniunii în care își are sediul forma de exercitarea a profesiei și 25% la filiala UNPIR pe raza căreia își are sediul societatea debitoare. În cazul în care un membru al unei filiale a unei societății profesionale este numit prin încheiere într-un dosar, aceasta va vira sumele colectate prin plata procentului de 2% în proporție de 75% la filiala Uniunii unde își are sediul filiala societății profesionale și 25% la filiala în care își are sediul societatea debitoare.

(2) Sumele colectate prin plata procentului de 2% se virează în proporție de 60% la filiala Uniunii în care își are sediul forma de exercitare a profesiei și 40% la filiala UNPIR pe raza căreia își are sediul societatea debitoare.

(3) În situația constituirii unui consorțiu de practicieni în insolvență procentul de 2% se varsă de fiecare practician în insolvență la filiala din care face parte, potrivit dispozițiilor alin. (2), în funcție de aportul stabilit fiecărei părți din consorțiu.
(4) Procentul de 2% se calculează la data încasării, sumele obținute astfel virându-se la fondul de lichidare în primele 10 zile ale lunii pentru încasările din luna anterioară.
(5) Procentul de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență nu se calculează și virează la UNPIR în situația achitării datoriilor debitoarei de terțe persoane sau în situația operațiunilor noncash în cadrul planului de reorganizare, precum și în situația debitorilor al căror obiect de activitate este valorificarea de apartamente sau alte imobile.
(6) În cazul în care un creditor solicită atribuirea bunului ce face obiectul garanției în contul creanței, prin compensare totală sau parțială, acesta din urmă va achita toate cheltuielile de procedură, însă cota de 2% se va aplica numai asupra părții din preț care se achită în numerar (fondurile obținute).
(7) Practicianul are obligația depunerii la sediul filialei UNPIR de care aparține, odată cu depunerea la dosarul cauzei, a unui exemplar din raportul asupra fondurilor obținute și a unuia din planul de distribuție.
(8) Sumele colectate se distribuie conform Procedurii de administrare a fondului de lichidare prevăzute în Statutul privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență.
(9) Filiala Uniunii, pe baza tabelelor întocmite și transmise de membrii filialei, va comunica Secretariatului general, la datele deși 15 ale lunii, un tabel centralizator privind sumele virate.
(10) Filiala Uniunii are obligația să comunice Secretariatului general situația centralizată cu suma totală încasată la fondul de lichidare.
(11) Comisia de cenzori a filialei poate verifica, prin sondaj, preluarea cotei de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență de către forma de exercitare a profesiei. Practicienii în insolvență au obligația să pună la dispoziția comisiei de cenzori actele necesare verificării cotei de 2%.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 102 dispune următoarele:

Art. 102

(1) Procentul de 2% colectat conform prevederilor art. 39 alin. (7) lit. b) din Legea nr. 85/2014, cu modificările și completările ulterioare, se aplică oricărei sume încasate în contul debitoarei, după data deschiderii procedurii, aceasta fiind considerată sumă recuperată, și se evidențiază în raportul lunar.

(2) În cazul perioadei de observație și a reorganizării procentul de 2% se aplică:

a) la sumele încasate în cazul activelor valorificate în perioada de observație/vânzările de active ce au fost prevăzute în planul de reorganizare, exclusiv TVA;
b) la sumele recuperate din creanțele anterioare deschiderii procedurii;
c) în situația în care un creditor garantat sau negarantat dorește să preia bunul supus garanției în contul creanței sale, prin compensare totală sau parțială, acesta din urmă va achita toate cheltuielile de procedură, însă cota de 2% se va aplica numai asupra părții din preț care se achită în numerar (fondurile obținute), exclusiv TVA.

(3) Prin excepție de la prevederile alin. (2), în cazul perioadei de observație și a reorganizării, procentul de 2% nu se aplică:

a) încasărilor realizate din continuarea activității curente a societății debitoare;
b) în cazul societăților având ca obiect de activitate producția (sunt avute în vedere toate tipurile de producție) și care înregistrează în contul producției realizate sumele încasate din vânzări. Acestea se înregistrează în contul veniturilor din activitatea de bază;
c) în cazul dezvoltatorilor imobiliari ce construiesc locuințe, sumele încasate din vânzări se înregistrează în contul veniturilor din mărfuri și nu din vânzare active;
d) în situația operațiunilor noncash în cadrul planului de reorganizare;
e) în ipoteza plăților efectuate benevol de către administratorul special din surse proprii a obligațiilor către creditori sau în situația achitării datoriilor debitoarei de către terțe persoane;
f) în situația fuziunii sau divizării debitorului, reglementată de art. 133 alin. (5) pct. D din Legea nr. 85/2014, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul căreia are loc un transfer total/parțial atât a activului, cât și a pasivului societății;
g) în situația identificării unui furnizor necesar sau a unui constructor pentru finalizarea unui proiect imobiliar ce acceptă transmiterea în proprietate, pentru stingerea creanței sale curente, a unor active finalizate;
h) transferul de afacere reglementat de Codul fiscal.

(4) În cazul falimentului procentul de 2% se aplică oricărei sume încasate în contul debitoarei. Pentru sumele încasate din vânzări se aplică procentul de 2% la suma încasată, exclusiv TVA.

(5) În cazul în care la finalizarea procedurii de faliment, toți creditorii înscriși în tabelul definitiv al creanțelor sunt plătiți și mai există bunuri în patrimoniul debitoarei, transmiterea bunurilor asociaților/acționarilor sau persoanei fizice, după caz, se va face conform solicitării acestora, potrivit normelor legale, aceștia din urmă vor achita toate cheltuielile de procedură. La sumele rămase și distribuite nu se va aplica cota de 2%.

(6) Sumele colectate prin plata procentului de 2% se virează în proporție de 60% la filiala Uniunii în care își are sediul forma de exercitare a profesiei și 40% la filiala UNPIR pe raza căreia își are sediul societatea debitoare.

(7) În situația constituirii unui consorțiu de practicieni în insolvență procentul de 2% se varsă de fiecare practician în insolvență la filiala din care face parte, potrivit dispozițiilor alin. (2), în funcție de aportul stabilit fiecărei părți din consorțiu.

(8) Procentul de 2% se calculează la data încasării, sumele obținute astfel virându-se la fondul de lichidare în primele 25 de zile ale lunii pentru încasările din luna anterioară.

(9) Practicianul are obligația depunerii la sediul filialei UNPIR de care aparține, odată cu depunerea la dosarul cauzei, a unui exemplar din raportul asupra fondurilor obținute și a unuia din planul de distribuție, iar în situația constituirii unui consorțiu de practicieni se va depune și convenția cu aportul stabilit fiecărei părți din consorțiu.

(10) Sumele colectate se distribuie conform Procedurii de administrare a fondului de lichidare prevăzute în Statutul privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență.

(11) Filiala Uniunii, pe baza tabelelor întocmite și transmise de membrii filialei, va comunica Secretariatului general, la datele de 1 și 15 ale lunii, un tabel centralizator privind sumele virate.

(12) Filiala Uniunii are obligația să comunice Secretariatului general situația centralizată cu suma totală încasată la fondul de lichidare.

(13) Comisia de cenzori a filialei poate verifica, prin sondaj, preluarea cotei de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență de către forma de exercitare a profesiei. Practicienii în insolvență au obligația să pună la dispoziția comisiei de cenzori actele necesare verificării cotei de 2%.

(14) Se constituie Comisia de verificare privind fondul de lichidare și corectitudinea calculului cotei de 2%. Comisia funcționează în subordinea CNC. Cheltuielile legate de funcționarea comisiei se vor suporta din bugetul Uniunii”.

 

Art. 104, pct. 15 și 18 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 104, pct. 15 și 18 prevedeau faptul că:
15. necalcularea și nevirarea, în primele 10 zile ale lunii pentru încasările din luna anterioară, a procentului de 2% prevăzut de art. 4 din Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare, din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență;
(…)
18. solicitarea decontării din fondul de lichidare a unui onorariu mai mare decât cel din propria ofertă financiară în baza căruia a fost desemnat într-o procedură conform art. 19 alin. (2) sau (21) din Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare;

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 104, pct. 15 și 18 dispun următoarele:

15. necalcularea și nevirarea, în primele 25 de zile ale lunii pentru încasările din luna anterioară, a procentului de 2% prevăzut de art. 4 din Legea nr. 85/2006 și art. 39 din Legea nr. 85/2014, cu modificările și completările ulterioare, din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență;
(…)
18. solicitarea decontării din fondul de lichidare a unui onorariu mai mare decât cel din propria ofertă financiară în baza căruia a fost desemnat într-o procedură conform art. 57 alin. (2) sau (3) din Legea nr. 85/2014, cu modificările și completările ulterioare, constituie încălcarea principiilor din Codul de conduită etică”.

 

Art. 104, pct. 18^1 – 18^3 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Noua reglementare

La art. 104, după pct. 18, se introduc trei noi puncte, pct. 18^1 – 18^3.

Potrivit noii reglementări, art. 104, pct. 18^1 – 18^3 dispun următoarele:

18^1. neîndeplinirea obligației privind completarea formularelor, precum și a datelor statistice prevăzute de art. 20 lit. h) și l) din prezentul statut;

18^2. neplata cotizației anuale și a contribuției pe tranșe de venituri în condițiile art. 84 alin. (7);

18^3. lipsa de cooperare a asociaților, coordonatorilor sau practicienilor în condițiile art. 81^16 alin. (7)”.

 

Art. 106 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 106 prevedea faptul că se sancționează cu suspendarea calității de practician în insolvență pe o perioadă cuprinsă între 3 luni și un an faptele prevăzute la art. 104 pct. 2, 3, 5, 9, 15 și 18.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 106 dispune următoarele:

Art. 106

Se sancționează cu suspendarea calității de practician în insolvență pe o perioadă cuprinsă între 3 luni și un an faptele prevăzute la art. 104 pct. 2, 3, 5, 9, 15, 18, 18^2 și 18^3”.

 

Art. 107 alin. (1) din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 107 alin. (1) prevedeau faptul că se sancționează pecuniar, cu amendă, faptele prevăzute la art. 104 pct. 7, 8, 12 și 19.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 107 alin. (1) dispune următoarele:

Art. 107

(1) Se sancționează pecuniar, cu amendă, faptele prevăzute la art. 104 pct. 7, 8, 12, 18^1 și 19”.

 

Art. 16 alin. (2) din anexa nr. 3 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 alin. (2) din anexa nr. 3 prevedea faptul că orice cerere adresată instanței locale de disciplină trebuie să fie făcută în scris, să cuprindă numele, domiciliul sau reședința părților, după caz, denumirea și sediul societății, abaterea săvârșită de membrul Uniunii și semnătura. Lipsa numelui, domiciliului sau reședinței părților poate duce la respingerea reclamației formulate.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (2) din anexa nr. 3 dispune următoarele:

(2) Orice cerere adresată instanței locale de disciplină trebuie să fie făcută în scris, să cuprindă numele, domiciliul/reședința/sediul părților, abaterea săvârșită de membrul Uniunii încadrată în drept conform art. 104 pct. 1 – 19 și semnătura. Lipsa acestor mențiuni este sancționată cu nulitatea cererii”.

 

Art. 17 alin. (2) din anexa nr. 3 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 17 alin. (2) din anexa nr. 3 prevedea faptul că cercetările se efectuează după convocarea în scris, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, a membrului Uniunii cercetat, trimisă la domiciliul/sediul său profesional înscris în Tabloul UNPIR. Convocarea se poate face și prin înștiințare în scris printr-un mijloc de comunicare ce asigură conservarea dovezii și a datei la care s-a făcut înștiințarea, prin luarea la cunoștință prin semnătură, afișarea convocării pe site-ul www.unpir.ro sau afișarea la ușa instanței disciplinare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 17 alin. (2) din anexa nr. 3 dispune următoarele:

(2) Cercetările se efectuează, de regulă, după convocarea în scris, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, a membrului Uniunii cercetat, trimisă la domiciliul/sediul său profesional înscris în Tabloul UNPIR. Convocarea se poate face și prin înștiințare în scris printr-un mijloc de comunicare ce asigură conservarea dovezii și a datei la care s-a făcut înștiințarea, inclusiv e-mail, prin luarea la cunoștință, afișarea convocării pe site-ul www.unpir.ro sau afișarea la ușa instanței disciplinare”.

 

Art. 11, pct. 7 din anexa nr. 6 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11, pct. 7 din anexa nr. 6 prevedea faptul că pentru hotărârile având ca obiect modificarea actelor de constituire este necesar acordul unanim al asociaților.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11, pct. 7 din anexa nr. 6 dispune următoarele:

7. Pentru hotărârile având ca obiect modificarea actelor de constituire este necesar acordul asociaților reprezentând majoritatea părților sociale/sau ……………………….”.

 

Art. 22, pct. 3 din anexa nr. 6 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22, pct. 3 din anexa nr. 6 prevedea faptul că oferta notificată este irevocabilă pe toată durata ei de valabilitate.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22, pct. 3 din anexa nr. 6 dispune următoarele:

3. Părțile sociale pot fi cesionate cu acordul, în scris, al asociaților reprezentând majoritatea părților sociale/sau conform regulilor stabilite de contractul de societate ………………………….”.

 

Art. 31 din anexa nr. 6 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 31 din anexa nr. 6 prevedea faptul că societatea se dizolvă în următoarele situații:
a) prin hotărârea luată în unanimitate de asociați;
b) prin hotărâre judecătorească;
c) prin radierea din profesie a tuturor asociaților;
d) prin decesul simultan al tuturor asociaților;
e) prin dobândirea tuturor părților sociale de către un singur asociat și păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 3 luni;
f) la cererea simultană de retragere din societate formulată de toți asociații.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 31 din anexa nr. 6 dispune următoarele:

Art. 31

Dizolvarea

Societatea se dizolvă în următoarele situații:

a) hotărârea asociaților reprezentând majoritatea părților sociale. Asociații pot stabili prin contractul de societate o majoritate calificată pentru decizia de dizolvare;
b) radierea din profesie a tuturor asociaților sau, după caz, trecerea în oricare din situațiile de incompatibilitate a tuturor asociaților;
c) decesul tuturor asociaților;
d) dobândirea tuturor părților sociale de către un singur asociat și păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 3 luni, fără ca acesta să efectueze operațiuni privind cooptarea unui alt asociat sau pentru transformarea formei de organizare profesională;
e) la cererea simultană de retragere din societate formulată de toți asociații;
f) trecerea timpului stabilit pentru durata societății;
g) imposibilitatea realizării obiectului de activitate al societății;
h) în baza procesului-verbal de conciliere sau a hotărârii de arbitraj pronunțate în condițiile prevăzute de Statutul privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență, la cererea oricărui asociat, pentru motive temeinice, precum neînțelegeri grave între asociați, care împiedică funcționarea societății;
i) alte cauze prevăzute de lege sau de actul constitutiv al societății”.

 

Art. 32, pct. 2 din anexa nr. 6 din Statut (modificat prin HCUNPIR nr. 2/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 32, pct. 2 din anexa nr. 6 prevedea faptul că asociații vor desemna un lichidator cu votul cerut pentru numirea practicianului în insolvență coordonator, în caz contrar, acesta va fi numit de către președintele filialei Uniunii de care aparține societatea.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 32, pct. 2 din anexa nr. 6 dispune următoarele:

2. Asociații, prin hotărâre, vor desemna un lichidator din rândul membrilor UNPIR, cu votul asociaților reprezentând majoritatea părților sociale/sau …………………………., stabilindu-i și onorariul ce va fi achitat din averea debitoarei. Acordul prealabil scris al lichidatorului este obligatoriu. În caz contrar, acesta va fi numit de către Consiliul de conducere al filialei Uniunii de care aparține societatea dizolvată, dintre lichidatorii care au depus oferte pentru acest tip de proceduri, fiind stabilit și un onorariu”.

 

Alte prevederi relevante din HCUNPIR nr. 2/2016

Hotărârea Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență și a Codului de etică profesională și disciplină ale Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 33 din 15 ianuarie 2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin respectiva hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

Statutul privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență, aprobat prin HCUNPIR nr. 3/2007 – modificări (HCUNPIR nr. 2/2016) was last modified: octombrie 20th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.