Statutul privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență și Codul de etică profesională și disciplină ale UNPIR – modificări (Hotărârea Congresului UNPIR nr. 2/2017)

9 oct. 2017
Vizualizari: 6312
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 Art. 119 alin. (6), (61), (62), (63), (64), (7), (8), (9), (11), (12), (13) din Statut (modificat prin Hotărârea Congresului UNPIR nr. 2/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 119 alin. (6) prevedea următoarele:

„(6) Sumele colectate prin plata procentului de 2% se virează în proporție de 60% la filiala Uniunii în care își are sediul forma de exercitare a profesiei și 40% la filiala UNPIR pe raza căreia își are sediul societatea debitoare”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 119 alin. (6) dispune următoarele:

„(6) Sumele colectate la fondul de lichidare din preluarea a 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență se virează integral în subcontul special constituit de Uniune pentru administrarea fondului de lichidare”.

De asemenea, după art. 119 alin. (6) se introduc patru noi alineate, alineatele (61), (62), (63) și (64), cu următorul cuprins:

„(61) Procentul de 2% se varsă de fiecare practician în subcontul filialei aflate în raza de activitate a tribunalului care instrumentează dosarul de insolvență.

(62) Filiala va dispune virarea integrală a soldului aflat în subcont la sfârșitul fiecărei luni în subcontul special constituit la nivelul Uniunii, până în data de 5 a lunii următoare, iar soldul datoriilor înregistrate va fi comunicat până la data de 10 a lunii următoare.

(63) În situația în care sumele colectate la fondul de lichidare din preluarea a 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență depășesc nivelul datoriilor de plată înregistrate la nivelul filialei pentru luna respectivă, filiala va primi suma cuvenită integral, inclusiv cheltuielile de administrare, urmând ca diferența rezultată să fie redistribuită de UNPIR pro-rata către filialele care au deficit.

(64) În situația în care suma virată nu acoperă nivelul datoriilor de plată înregistrate la nivelul filialei pentru luna respectivă, aceasta va primi o sumă egală cu ce a virat, urmând ca diferența să fie redistribuită de UNPIR pro-rata”.

Conform noii reglementări, art. 119, alin. (7) și (8) se abrogă.

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 119 alin. (9), (11), (12) și (13) prevedeau următoarele:

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

„(9) Practicianul are obligația depunerii la sediul filialei UNPIR de care aparține, odată cu depunerea la dosarul cauzei, a unui exemplar din raportul asupra fondurilor obținute și a unuia din planul de distribuție, iar în situația constituirii unui consorțiu de practicieni se va depune și convenția cu aportul stabilit fiecărei părți din consorțiu.

. . . . . . . . . .

(11) Filiala Uniunii, pe baza tabelelor întocmite și transmise de membrii filialei, va comunica Secretariatului general, la datele de 1 și 15 ale lunii, un tabel centralizator privind sumele virate.

(12) Filiala Uniunii are obligația să comunice Secretariatului general situația centralizată cu suma totală încasată la fondul de lichidare.

(13) Comisia de cenzori a filialei poate verifica, prin sondaj, preluarea cotei de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență de către forma de exercitare a profesiei. Practicienii în insolvență au obligația să pună la dispoziția comisiei de cenzori actele necesare verificării cotei de 2%”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 119 alin. (9), (11), (12) și (13) dispune următoarele:

„(9) Practicianul are obligația depunerii la sediul filialei UNPIR aflată în raza de activitate a tribunalului care instrumentează dosarul, odată cu depunerea la dosarul cauzei a unui exemplar din raportul asupra fondurilor obținute și a unuia din planul de distribuire.

. . . . . . . . . .

(11) Filiala Uniunii va comunica Secretariatului general, până la data de 10 a lunii, soldul datoriilor ce se suportă din fond, existente la sfârșitul lunii precedente, defalcate pe onorarii, cheltuieli procedurale și cheltuieli administrative.

(12) Secretariatul general al Uniunii până la data de 15 a lunii va proceda la distribuirea disponibilităților din subcontul special către filiale. La distribuire se va avea în vedere acoperirea integrală a cheltuielilor procedurale la fiecare filială a Uniunii, iar diferența se va distribui pe bază de pro-rata calculată prin raportarea valorii disponibilului rămas în cont după plata cheltuielilor procedurale către filiale și după acoperirea cheltuielilor de gestionare a fondului la nivel central, la totalul soldurilor onorariilor raportate potrivit alin. (11). Suma de distribuit fiecărei filiale se va stabili prin înmulțirea soldului onorariilor comunicat de filială potrivit alin. 11 cu pro-rata. Distribuirea se va face în baza avizului acordat de președintele Uniunii, iar, în lipsa acestuia, de către unul dintre membrii Biroului executiv. Secretariatul general al Uniunii va prezenta lunar modul de stabilire și de distribuire a sumelor din fond în cadrul ședinței CNC.

(13) În baza Regulamentului de organizare și funcționare, Comisia de cenzori a filialei verifică preluarea cotei de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență de către formele de exercitare a profesiei. Verificarea se face din oficiu sau la sesizarea persoanelor interesate. Practicienii în insolvență au obligația să pună la dispoziția comisiei de cenzori actele necesare verificării cotei de 2%”.

 

Art. 120 din Statut (modificat prin Hotărârea Congresului UNPIR nr. 2/2017)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 120 se abrogă.

 

Art. 132, 133 și 134 din Statut (modificat prin Hotărârea Congresului UNPIR nr. 2/2017)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 131 se introduc trei noi articole, articolele 132, 133 și 134, care vor avea următorul cuprins:

„Art. 132

Dispozițiile art. 119 referitoare la încasarea, vărsarea, virarea sau distribuirea sumelor din fondul de lichidare vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2018.

Art. 133
(1) Dispozițiile referitoare la abrogarea art. 120 (privind Fondul de solidaritate) vor intra în vigoare la 1 februarie 2018.

(2) Până la 31 decembrie 2017, filialele UNPIR vor încasa procentul de 2% și vor alimenta Fondul de solidaritate în conformitate cu prevederile art. 119.

(3) Până la 10 ianuarie 2018, filialele UNPIR vor vira sumele datorate către Fondul de solidaritate, pentru încasările din luna decembrie 2017.

Art. 134

Filialele UNPIR au obligația să vireze excedentul aferent fondului de lichidare, înregistrat la 30 decembrie 2017, în contul comunicat de UNPIR, până cel târziu 30 ianuarie 2018”.

 

Anexa nr. 11 la Statut (modificat prin Hotărârea Congresului UNPIR nr. 2/2017)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după anexa nr. 1 la statut se introduce o nouă anexă, anexa nr. 11, cu următorul cuprins:

Anexa nr. 11 la statut

Regulamentul de organizare și desfășurare a examenului de definitivat în profesia de practician în insolvență

Art. 1

Examenul de definitivat se va organiza de regulă la sediul UNPIR/INPPI.

Art. 2

(1) La examenul de definitivat pot participa numai practicienii în insolvență stagiari care au efectuat stagiul complet de pregătire profesională, în conformitate cu dispozițiile art. 53 din Statutul privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență, au participat la săptămâna centralizată de pregătire și care au urmat numărul minim de 40 de ore/puncte de pregătire profesională.

(2) Stagiul complet de pregătire profesională se calculează de la momentul înregistrării în tabloul UNPIR, începând cu prima zi și până la data susținerii examenului de definitivat.

Art. 3

(1) Documentația de înscriere la examen se va depune la filiala UNPIR la care este arondat practicianul stagiar până la data aprobată de CNC și va conține următoarele documente:

a)cererea de înscriere;
b)raport de activitate privind stagiul de pregătire profesională efectuat, inclusiv dovada de participare la stagiul intensiv de pregătire;
c)caracterizarea întocmită de coordonatorul/coordonatorii de stagiu pe lângă care stagiarul a funcționat ca salariat sau colaborator;
d)dovada participării la săptămâna centralizată de pregătire, precum și faptul că a urmat numărul minim de 40 de ore/puncte de pregătire profesională;

e)studiul de caz;

f)dovada achitării taxei de susținere a examenului de definitivat în cuantum de 1.500 lei.

(2) Întreaga documentație se va depune în dosar de plastic, cu șină și perforații.

(3) Documentele mai sus menționate, avizate de filiala UNPIR din care face parte practicianul în insolvență stagiar, se vor transmite către Secretariatul I.N.P.P.I. care va redacta o notă către comisia de examinare cu propunere de admitere sau respingere în funcție de documentele prezentate.

(4) Hotărârea Comisiei de examinare privind respingerea solicitării de participare la examenul de definitivat se va comunica candidaților care nu îndeplinesc cerințele legale prin grija Secretariatului I.N.P.P.I.

Art. 4

Raportul de activitate va conține elemente precum: participarea la întocmirea de dosare de ofertă, planuri de reorganizare (unde a fost cazul), tabele de creanțe, operațiuni legate de Buletinul procedurilor de insolvență, adunări ale creditorilor, licitații, operațiuni de inventariere, numărul de dosare la care a colaborat cu specificarea felului procedurii, precum și orice alte repere ale activității. Raportul de activitate va prevede și participarea la stagii de pregătire.

Art. 5

Studiul de caz se recomandă a avea un volum de maximum 10 pagini tehnoredactate, cu font Times New Roman sau Arial, cu dimensiunea caracterelor de 12 puncte, utilizând diacritice, textul va respecta o spațiere între rânduri de 1,5 linii. Obligatoriu paginile lucrării vor fi numerotate.

Art. 6

Studiul de caz se va depune în 3 exemplare.

Art. 7

Examenul pentru dobândirea calității de practician în insolvență definitiv constă în susținerea orală a lucrării scrise în fața unei Comisii de examinare. Lucrarea scrisă va reprezenta un studiu de caz practic din perioada efectuării stagiului.

Art. 8

Durata prevăzută pentru susținerea lucrării va fi de circa 10 minute, timp în care candidatul va evidenția în fața Comisiei de examinare principalele aspecte ale cazului, elementele de practică curentă și cele specifice.

Art. 9

Nota minimă de promovare a examenului este 7.

Art. 10

Comisia de examinare are următoarele atribuții:

a)verifică, analizează documentația de înscriere, nota redactată de Secretariatul I.N.P.P.I. și admite sau respinge solicitările de participare la examen pentru persoanele care îndeplinesc prevederile art. 2 din prezentul regulament;
b)poate dispune amânarea susținerii examenului de definitivat pentru candidații care nu îndeplinesc cerințele legale privind susținerea examenului, în cazul în care se constată că documentația de înscriere este incompletă ori lucrarea scrisă nu a fost redactată în conformitate cu prevederile prezentului regulament;
c)verifică cunoștințele teoretice și practice ale candidatului în domeniul insolvenței;
d)declară respinși candidații care nu au obținut nota minimă de promovare a examenului;
e)declară admiși candidații care au obținut nota minimă de promovare a examenului;
f)înaintează rezultatele examenului de definitivat Consiliului național de conducere al UNPIR în vederea validării acestora.

Art. 11

(1) Comisia poate avea în componență membri ai Consiliului național de conducere al Uniunii, inclusiv practicieni în insolvență cu experiență în profesie.

(2) De regulă, numărul comisiilor este de 3, acesta putând fi majorat sau micșorat în funcție de numărul de candidați înscriși la examen.

(3) Președintele fiecărei comisii, după consultarea cu membrii acesteia, va comunica Secretariatului I.N.P.P.I. data și ora la care vor începe lucrările comisiei, urmând ca acestea să fie afișate pe site-ul I.N.P.P.I. și al UNPIR în termen util”.

Statutul privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență și Codul de etică profesională și disciplină ale UNPIR – modificări (Hotărârea Congresului UNPIR nr. 2/2017) was last modified: octombrie 25th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.