Stabilirea valorii de stingere a creanţelor fiscale prin operaţiunea de dare în plată (OPANAF nr. 51/2019)

25 ian. 2019
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 494

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul publicat în Monitor

GALA LADY LAWYER, ediția a VI-a

Sumar

Ordinul Președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (OPANAF) nr. 51/2019 pentru stabilirea valorii de stingere a creanțelor fiscale prin operațiunea de dare în plată

(M. Of. nr. 38 din 15 ianuarie 2019)

Se stabilește valoarea de stingere a creanțelor fiscale prin operațiunea de dare în plată

 

În M. Of. nr. 38 din 15 ianuarie 2019 s-a publicat OPANAF nr. 51/2019 pentru stabilirea valorii de stingere a creanțelor fiscale prin operațiunea de dare în plată.

Astfel, prin respectivul ordin se stabilește valoarea de stingere a creanțelor fiscale prin operațiunea de dare în plată.

 

Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante dispoziții ale OPANAF nr. 51/2019 pentru stabilirea valorii de stingere a creanțelor fiscale prin operațiunea de dare în plată.

 

Prezentare generală

 

Potrivit art. 1, creanțele fiscale administrate de organul fiscal central pot fi stinse, la cererea debitorului, oricând, cu acordul creditorului fiscal. Astfel, stingerea creanțelor se va face prin trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile reprezentând construcție și teren aferent, precum și terenuri fără construcții, chiar dacă acestea sunt supuse executării silite de către organul fiscal competent.

Pe de altă parte, de la aceste prevederi sunt exceptate următoarele:

– creanțele fiscale cu reținere la sursă și accesoriile aferente acestora;

– drepturile vamale;

– alte creanțe transmise spre colectare organului fiscal central.

Art. 2 stabilește faptul că stingerea creanțelor fiscale anterior menționate se va face astfel:

– pentru debitorii pentru care nu s-a deschis procedura insolvenței sau pentru debitorul garant persoană juridică – stingerea se va face la valoarea cea mai mică, pentru fiecare bun imobil în parte, și valoarea de inventar a bunurilor imobile, evidențiată în contabilitate, reevaluată;

– pentru debitorul garant persoană fizică – stingerea se va face la valoarea stabilită prin evaluare a bunurilor imobile, conform art. 232 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală;

– pentru debitorul pentru care s-a deschis procedura insolvenței – stingerea se va face pentru fiecare bun imobil în parte, la valoarea de lichidare din raportul de evaluare, stabilită conform art. 154 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvențeiși de insolvență.

Data stingerii creanțelor fiscale prin dare în plată este reprezentată de data procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile, iar cu ducerea la îndeplinire a măsurilor anterior prevăzute, au fost însărcinate următoarele:

– direcția generală de administrare a marilor contribuabili;

– direcțiile generale regionale ale finanțelor publice;

– unitățile subordonate acestora.

Stabilirea valorii de stingere a creanțelor fiscale prin operațiunea de dare în plată (OPANAF nr. 51/2019) was last modified: ianuarie 25th, 2019 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Gânduri (ne)juridice DIN LUMEA JURIDICA

Vezi tot

Abonează-te la newsletter