Sfătuim toate companiile să își realizeze un program de conformare cu Legea concurenței

24 iun. 2019
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 354

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Mircea Fica: Suntem la Facultatea de Drept, astăzi, 19 iunie 2019, Universul Juridic organizează a cincea ediție a Conferinței Mediul de afaceri sub lupa Consiliului Concurenței. Stăm de vorbă cu dna Carmen Peli – domnia sa este avocat la PeliPartners și conduce Departamentul de Concurență al acestei societăți de avocatură. Vă rugăm să ne spuneți – ați avut o prezentare despre concurența în mediul online – cum apreciați dumneavoastră gradul de conformare a companiilor românești și multinaționale care activează în acest sector.

Conferintele lunii noiembrie
”

Carmen Peli: Este greu de apreciat, chiar și din mediul juridic, cum și în ce măsură companiile se conformează. Eu pot să apreciez, din interacțiunea mea cu clienții, că aceștia sunt cu siguranță interesați de conformare. Își doresc să aibă claritate juridică cu privire la modalitatea în care se pot comporta pe piețe; își doresc să știe, dacă sunt producători, care sunt limitele relațiilor cu distribuitorii, inclusiv cu distribuitorii prin intermediul platformelor online sau cu cei care ei înșiși vând online, fără a fi o platformă; și, de asemenea, de pe partea cealaltă, distribuitorii și retailerii își doresc claritate cu privire la obligațiile pe care și le pot asuma și la drepturile pe care furnizorii le pot avea în relația lor de cooperare. Deci există un interes în acest domeniu. Legislația în domeniul concurenței are o dualitate, dacă vreți. De la momentul înființării ei la nivel european, s-a dorit o balanță între nevoia de certitudine juridică și libertatea economică. Iar acest sistem – oarecum neobișnuit pentru sistemul de drept românesc –, născut la nivel european, a fost implementat și la nivel național, de țările membre ale Uniunii Europene. Deci, pe de o parte, companiile au avantajul de a putea găsi acele modalități care economic le permit să avanseze; dar, în același timp, au certitudine juridică absolută limitată la anumite aspecte. Deci există întotdeauna niște aspecte pe care companiile, fără a fi de rea-credință, s-ar putea să nu le cunoască printr-o simplă citire a legii. În primul rând, Legea concurenței are o sursă importantă de drept din practica instanțelor europene și prin precizările pe care și practica Consiliului Concurenței sau a instanțelor românești o poate aduce. Or, pentru o companie este greu să urmărească modalitatea în care practica tuturor acestor actor evoluează în fiecare an. Și de aceea este un cost de compliance care poate favorizează anumiți jucători mai mari și este posibil ca anumiți jucători, mai mici, să fie defavorizați. Însă, pe de altă parte, nici autoritatea noastră nu urmărește cu preponderență jucătorii mici. Se îndreaptă tot asupra companiilor mari, care au instrumentele de a-și asigura nivelul de conformitate cu Legea concurenței.

Mircea Fica: Aici intervine și rolul dumneavoastră, al avocaților, care aveți o misiune de educare a pieței. Și mă refer în primul rând la firmele mai mici, pentru că cele mari au bugete și departamente juridice corespunzătoare.

Carmen Peli: Da, este adevărat. Noi organizăm din când în când evenimente pentru informare; de asemenea, ne străduim să scriem articole pe aspecte noi – avem un articol chiar în revista dumneavoastră nou apărută, care se referă la algoritmii de căutare, de monitorizare, de armonizare a prețurilor în mediul online. Sunt instrumente noi care au apărut în ultimii ani, să spunem, care nu au avut un assessment complet în legislația și în practica europeană sau națională și e interesant și pentru companii să afle astfel de amănunte. Dar noi sfătuim toate companiile să își realizeze un program de conformare cu Legea concurenței și să încerce să aloce și resurse pentru asta, pentru că nu este un domeniu simplu de urmărit. Însă există capacitatea de a oferi claritate chiar și pe problemele complicate.

Mircea Fica: În prezentarea dumneavoastră ați evidențiat faptul că au fost o serie de companii din SUA care au fost amendate la nivelul Uniunii Europene. Credeți că pot fi niște amenzi și în această parte a Europei, în România sau în Europa Centrală și de Sud-Est?

Carmen Peli: Cu siguranță, astfel de sancțiuni pot fi aplicate nu numai companiilor americane, dar și companiilor active în acest mediu online. Nu știm să existe o investigație în curs a Consiliului Concurenței care să conducă la o astfel de sancțiune, însă este foarte posibil ca autoritatea noastră de concurență – care este foarte activă, după cum știți – să declanșeze astfel de investigații oricând. Mai ales că au avut o analiză sectorială anul trecut, din care au tras anumite concluzii și au semnalat și anumite practici care pot fi, în opinia lor, neconforme cu legea.

Sfătuim toate companiile să își realizeze un program de conformare cu Legea concurenței was last modified: iunie 24th, 2019 by Carmen Peli
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Carmen Peli

Carmen Peli

Partner, Head of Competition, PeliPartners.
A mai scris:

Abonează-te la newsletter