S-a decis înființarea Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgenţă 112

30 iul. 2019
Vizualizari: 516

În M. Of. nr. 626 din 27 iulie 2019 a fost publicată Decizia nr. 166/2019 pentru înființarea, organizarea și funcționarea Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112.

Vom prezenta, în continuare, conținutul acestei decizii cu accent pe dispozițiile importante.

Astfel, art. 1 prezintă următorul conținut: „(1) Se înființează Comitetul interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112, denumit în continuare Comitetul.
(2) Comitetul este condus de domnul Raed Arafat, secretar de stat, șeful Departamentului pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, care are calitatea de președinte.
(3) Ministerele și instituțiile administrației publice centrale care fac parte din Comitet, precum și reprezentanții acestora sunt prevăzuți în anexa nr. 1. Ministerele sunt reprezentate la activitățile Comitetului la nivel de secretar de stat, iar celelalte instituții ale administrației publice centrale, de către conducătorii acestora.
(4) La lucrările Comitetului participă, ca invitați permanenți, reprezentanți ai entităților prevăzute în anexa nr. 2”.

Totodată, în art. 2 se menționează scopul acestui Comitet: „analiza modului de preluare și localizare a apelurilor de urgență 112, precum și identificarea soluțiilor pe termen scurt, mediu și lung în vederea îmbunătățirii preluării apelurilor de urgență 112, a localizării apelantului și a dispecerizării”.

Art. 3 pune accent pe următoarele dispoziții relevante: „(1) Comitetul se reunește în ședințe ordinare săptămânale sau, ori de câte ori este necesar, în ședințe extraordinare.
(2) Convocarea în ședințe extraordinare se face de către președintele Comitetului, la solicitarea oricărui organ de specialitate sau instituție din cadrul administrației publice care face parte din Comitet.
(3) Secretariatul Comitetului este asigurat de către Ministerul Afacerilor Interne.
(4) Agenda fiecărei ședințe a Comitetului se întocmește de către secretariatul acestuia pe baza propunerilor formulate și înaintate în acest sens de către membrii săi și se aprobă de către președintele Comitetului”.

Un alt articol important este art. 4 care vorbește despre lucrările Comitetului la care pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai altor autorități și instituții publice, precum și orice alte persoane a căror prezență este considerată utilă, pe baza solicitării formulate de către președintele Comitetului.

Mai mult decât atât, acest Comitet își desfășoară activitatea pe baza regulamentului de organizare și funcționare, pe care îl aprobă în prima reuniune de lucru.

Decizia de față mai cuprinde și două anexe care sunt parte integrantă din conținutul actului normativ.

 

 

S-a decis înființarea Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112 was last modified: iulie 30th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.