Reluarea procedurii pentru ocuparea funcţiei de preşedinte al Secţiei penale şi pentru ocuparea funcţiei de preşedinte al Secţiei I civile din cadrul ÎCCJ

20 mart. 2018
Vizualizari: 642

Potrivit unui anunț, în ședința din data de 6 martie 2018, Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a decis reluarea procedurii pentru ocuparea funcției de președinte al Secției penale și pentru ocuparea funcției de președinte al Secției I civile din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție.

Astfel, potrivit Legii nr. 303/2004, judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție care au funcționat la această instanță cel puțin 2 ani, își pot depune candidaturile pentru funcțiile de conducere vacante de la instanța supremă, la Consiliul Superior al Magistraturii, în termen de 30 de zile de la data la care acestea au devenit vacante. În cazul în care funcțiile de conducere devin vacante ca urmare a expirării mandatului, candidatura se va depune cu cel puțin 30 de zile înainte de expirarea mandatului, dar nu mai devreme de 60 de zile până la momentul în care funcția urmează a se vacanta.

Prin Hotărârea nr. 154/2018, Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a stabilit calendarul estimativ în vederea reluării procedurii pentru depunerea de candidaturi pentru funcțiile de președinte al Secției penale și președinte al Secției I civile din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție, astfel:

• 19 martie 2018: publicarea pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii și a Înaltei Curți de Casație și Justiție a anunțului privind reluarea procedurii de depunere de candidaturi pentru ocuparea funcțiilor de președinte al Secției penale și președinte al Secției I civile din cadrul instanței supreme;

• 19 martie – 19 aprilie 2018: depunerea candidaturilor la Consiliul Superior al Magistraturii;

• 20 aprilie – 7 mai 2018: verificarea, de către Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității, dacă judecătorii care și-au depus candidaturi au făcut parte din serviciile de informații înainte de 1990 sau au colaborat cu acestea și comunicarea rezultatului verificării;

26 aprilie 2018: publicarea pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii a proiectelor de candidatură;

20 aprilie – 7 mai 2018: verificarea, de către Direcția resurse umane și organizare, a înscrisurilor prevăzute de art. 19^1 alin. (2) din Regulament, depuse la dosarele de candidatură și solicitarea, după caz, a completării acestora cu documentele necesare analizării candidaturilor depuse [declarațiile prevăzute de art. 48 alin. (10)-(11) din Legea nr. 303/2004 republicată, cu modificările și completările ulterioare, curricultum vitae, plan managerial privind concepția asupra modului de exercitare a funcției pentru care se candidează, înscrisuri și alte documente pe care candidatul le consideră relevante în susținerea candidaturii];

• 8 mai – 18 mai 2018: întocmirea, de către Direcția resurse umane și organizare, a referatului prevăzut de art. 19^1 alin. (3) din același regulament, cuprinzând evoluția carierei profesionale a candidatului, cu evidențierea calificativului la ultima evaluare și a mențiunii privind sancțiunile disciplinare aplicate în ultimii 3 ani; îndeplinirea condițiilor de vechime stabilite de lege pentru funcția în care urmează a se dispune; depunerea declarațiilor prevăzute la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 și a rezultatului verificării efectuate de Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității, dacă acesta s-a primit în termenul prevăzut de lege;

• 21 mai – 8 iunie 2018: analizarea candidaturilor de către Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii și formularea propunerilor de numire în funcțiile de președinte al Secției penale și președinte al Secției I civile din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție.

În conformitate cu prevederile art. 53 raportat la art. 48 alin. (10)-(11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor republicată, cu modificările și completările ulterioare, candidatura cuprinde, în esență, următoarele:

– manifestarea expresă de voință a candidatului de a participa la procedura stabilită de lege pentru ocuparea unei funcții de conducere;

– declarațiile prevăzute în art. 48 alin. (10)-(11) din lege, din care să rezulte dacă judecătorul a făcut parte din serviciile de informații înainte de 1990 sau a colaborat cu acestea, precum și dacă are un interes personal, ce influențează sau ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate și imparțialitate a atribuțiilor prevăzute de lege.

În acord cu dispozițiile Regulamentului privind transferul și detașarea judecătorilor și procurorilor, delegarea judecătorilor, numirea judecătorilor și procurorilor în funcții de conducere, precum și numirea judecătorilor în funcția de procuror și a procurorilor în funcția de judecător, aprobat prin Hotărârea Plenului nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare, la candidatură se atașează și următoarele categorii de documente:

– proiect privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care candidează;
– curriculum vitae;
– înscrisuri și alte documente pe care candidatul le consideră relevante în susținerea candidaturii (diplome, certificate, atestate, date privind activitatea didactică și de cercetare științifică, cu referiri la lucrările elaborate și publicate etc.).

Sursa informației

Reluarea procedurii pentru ocuparea funcției de președinte al Secției penale și pentru ocuparea funcției de președinte al Secției I civile din cadrul ÎCCJ was last modified: martie 20th, 2018 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: