Regulile privind Politica uniformă de soluţionare a disputelor privind numele de domeniu

11 aug. 2021
Articol UJ Premium
Vizualizari: 347
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Corporația Internet pentru Nume și Numere Alocate[1] („ICANN”) este o organizație non-profit responsabilă, printre altele, de coordonarea menținerii securității, stabilității și interoperabilității Internetului, dar și de stabilirea regulilor de atribuire de nume de domenii Internet și de adrese IP.

Astfel, este de reținut că, în ceea ce privește un nume de domeniu (adică acea adresă pe care o introducem în căsuța de căutare când dorim să accesăm o anumită pagină web – de tipul google.ro), dreptul de a folosi un astfel de nume de domeniu nu poate fi obținut decât prin încheierea unui contract de înregistrare cu unul dintre registrarii acreditați ICANN. În România, de exemplu, registrul de administrare a domeniului „.ro” este ținut de Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică prin RoTLD.

În exercitarea acestor funcții și, mai ales, pentru asigurarea unui cadru uniform de soluționare a disputelor privind numele de domenii, ICANN a adoptat Politica uniformă de soluționare a disputelor privind numele de domeniu („Politica”) și Regulile privind Politica uniformă de soluționare a disputelor privind numele de domeniu („Regulile”), reguli ce privesc cadru procedural general aplicabil de către instituțiile care sunt abilitate de ICANN să ofere servicii de soluționare a disputelor de acest de tip.

Această Politică, respectiv Reguli, sunt obligatorii pentru orice persoană care dorește să înregistreze un nume de domeniu la un registrar aflat sub coordonarea ICANN, cum este și RoTLD, contractul de înregistrare având stipulată expres o clauză în acest sens. Astfel, deținătorul unui nume de domeniu își asumă sarcina de a se supune Politicii și Regulilor, dacă o terță persoană invocă încălcarea dreptului asupra unei mărci înregistrare prin numele de domeniu înregistrat.

Când o terță persoană dorește să conteste dreptul deținătorului unui nume de domeniu asupra numelui de domeniu înregistrat, acesta poate, în baza Politicii, să depună o plângere înaintea unuia dintre furnizorii de servicii de soluționare a disputelor privind numele de domeniu acreditați de ICANN, cel mai cunoscut dintre furnizori fiind Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale („OMPI”).

În preambulul Regulilor este prevăzut că „procedurile administrative”[2] de soluționare a disputelor, în baza Politicii, vor fi guvernate de regulile în vigoare la momentul depunerii plângerii, iar în completare vor fi guvernate de regulile suplimentare de administrare ale furnizorului ales.

În stabilirea cadrului general aplicabil, Regulile definesc, la art. 1, termeni cheie incidenți și necesari în înțelegerea și aplicarea Regulilor/Politicii:

− Reclamant („Complainant”) este acea parte care depune o plângere în legătură cu un nume de domeniu înregistrat;

− Blocare („Lock”) se referă la setul de măsuri pe care un registrar le aplică unui nume de domeniu, care să prevină minim orice modificare de către Pârât a informațiilor legate de cel care a făcut înregistrarea sau de Registrar, dar care nu afectează soluționarea disputei privind numele de domeniu sau reînnoirea numelui de domeniu;

− Jurisdicție comună („Mutual Jurisdiction”) se referă la jurisdicția unei instanțe care se află fie (a) la sediul principal al Registrarului (sub rezerva ca deținătorul numelui de domeniu să fi acceptat prin Acordul de Înregistrare jurisdicția acelei instanțe pentru soluționarea disputelor legate de sau care rezultă din utilizarea numelui de domeniu) sau (b) de la domiciliul/sediul deținătorului numelui de domeniu astfel cum a fost indicat pentru înregistrarea numelui de domeniu în baza de date Whois a Registrarului, la momentul înaintării plângerii către Furnizor;

− Complet („Panel”) se referă la completul administrativ desemnat de către Furnizor pentru a soluționa o plângere în legătură cu un nume de domeniu;

− Membru de complet („Panelist”) se referă la individul desemnat de către Furnizor pentru a fi Membrul unui Complet;

− Parte („Party”) se referă fie la Reclamant, fie la Pârât;

− Pe rol („Pendency”) se referă la perioada de când o plângere în baza UDRP a fost depusă de către Reclamant la Furnizorul UDRP până când decizia dată în baza UDRP a fost executată sau până când dosarul plângerii este încheiat;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

− Politica („Policy”) se referă la Politica uniformă de soluționare a disputelor privind nume de domeniu care este inclusă prin mențiune și care face astfel parte din Acordul de Înregistrare;

− Furnizor („Provider”) se referă la acei furnizori de servicii de soluționare a disputelor aprobați de către ICANN – o astfel de listă este disponibilă la adresa: http://www.icann.org/en/dndr/udrp/approved-providers.htm;

− Registrar („Registrar”) se referă la entitatea la care Pârâtul a înregistrat numele de domeniu care face obiectul unei plângeri;

− Acord de Înregistrare („Registration Agreemenf’”) se referă la acordul încheiat între Registrar și deținătorul numelui de domeniu;

− Pârât („Respondent”) este deținătorul unui nume de domeniu împotriva căruia a fost făcută o plângere;

− Deturnare de nume de domeniu („Reverse Domain Name Hijacking”) se referă la utilizarea cu rea-credință a Politicii, în încercarea de a lipsi deținătorul unui nume de domeniu de acel nume de domeniu;

− Regulile Suplimentare („Supplemental Rules”) sunt acele reguli adoptate de către Furnizorul care administrează procedurile pentru a completa prezentele Reguli. Regulile Suplimentare nu vor fi contrare Politicii sau Regulilor și vor acoperi aspecte precum cheltuieli, limite de cuvinte sau pagini și instrucțiuni, dimensiunea documentelor și modalități de formatare, modalitățile de comunicare cu Furnizorul și Completul și forma adreselor de înaintare;

− Notificare Scrisă („Written Notice”) este acea notificare în format fizic transmisă de Furnizor către Pârât despre pornirea procedurilor administrative în baza Politicii, prin care i se aduce acestuia la cunoștință că a fost depusă o plângere împotriva sa și care îl va informa că Furnizorul i-a transmis în format electronic plângerea împreună cu toate anexele prin mijloacele indicate prin prezentele. Notificarea scrisă nu include plângerea în format fizic și nicio anexă.

Art. 2 stabilește mijloacele de comunicare („Communications”):

a) Când este transmisă în format electronic plângerea împreună cu toate anexele către Pârât, va fi responsabilitatea Furnizorului să apeleze la mijloacele disponibile în mod rezonabil, socotite astfel încât aceasta să ajungă efectiv la Pârât. Prin îndeplinirea efectivă a notificării sau prin apelarea la următoarele mijloace menite să asigure aceasta, se va considera îndeplinită această responsabilitate:

1. transmiterea Notificării Scrise cu privire la plângere către toate adresele poștale și de fax (A) indicate la datele de înregistrare a numelui de domeniu în baza de date Whois a Registrarului în legătură cu deținătorul numelui de domeniu, datele tehnice de contact, cât și datele administrative și (B) furnizate de către Registrar Furnizorului cu detaliile de facturare pentru înregistrare; și

2. prin transmiterea plângerii cu tot cu anexe, în format electronic, prin e-mail la:

i) la adresele de e-mail pentru acele contacte tehnice, administrative și pentru facturare;

ii) postmaster@<nume de domeniu contestat>; și

iii) dacă numele de domeniu (sau urmat de nume de domeniu) este o pagină activă web (alta decât o pagină generică pe care Furnizorul o constată ca fiind menținută de către un Registrar sau un ISP pentru „parcarea” numelor de domeniu înregistrate de către deținători de nume de domeniu multipli), la orice adresă de mail afișată sau orice link-uri de e-mail de pe acea pagină, și

3. transmițând plângerea cu tot cu anexe către orice adresă de e-mail pe care Pârâtul a notificat-o Furnizorului că o preferă și, în măsura în care este posibil, către toate celelalte adrese de e-mail transmise Furnizorului de către Reclamant în baza Art. 3(b)(v).

b) Cu excepția cazului prevăzut la Art. 2 (a), orice comunicare scrisă către Reclamant sau Pârât prevăzută de aceste Reguli va fi efectuată electronic prin intermediul Internetului (fiind disponibilă o evidență a transmiterii) sau prin orice alt mijloc preferat cerut în mod rezonabil de către Reclamant sau Pârât [vezi Art. 3 (b) (iii) și Art. 5 (b) (iii)].

c) Orice comunicare cu Furnizorul sau Completul va fi făcuta prin mijloacele și în modalitățile (inclusiv, când este cazul, numărul de copii) stabilite prin Regulile Suplimentare ale Furnizorului.

d) Comunicările vor fi făcute în limba stabilită la Art. 11.

e) Oricare dintre Părți își poate actualiza informațiile notificând Furnizorul și Registrarul.

f) Dacă nu se prevede altfel prin prezentele Reguli sau prin decizia Completului, toate comunicările prevăzute de aceste Reguli vor fi considerate îndeplinite dacă:

i) sunt făcute prin intermediul Internetului, la data la care comunicarea a fost transmisă, cu condiția ca data transmisiei să poată fi verificată; sau, unde este cazul,

ii) sunt transmise prin fax, la data indicată prin confirmarea de transmitere; sau

iii) sunt transmise prin poștă sau curier, la data indicată pe chitanță.

g) Dacă nu se prevede altfel prin prezentele Reguli, toate termenele calculate în baza acestor Reguli ca începând să curgă de la data comunicării vor începe să curgă de la cea mai curând dată la care se poate considera că a fost făcută comunicarea conform Art. 2(f).

h) Orice comunicare făcută de:

i) Complet către oricare din Părți, va fi făcute cu copie către Furnizor și cealaltă Parte;

ii) Furnizor către oricare din Părți, va fi făcută cu copie către cealaltă Parte; și

iii) Una dintre Părți va fi făcută cu copie către cealaltă Parte, Complet și Furnizor, după cum este cazul.

i) Va fi în sarcina celui care transmită să păstreze dovezi cu privire la acest fapt și ale circumstanțelor transmiterii, care vor fi disponibile pentru verificare de către partea afectată și pentru scopuri de raportare. Aceasta îl include și pe Furnizor, raportat la transmiterea Notificării Scrise către Pârât prin poștă și/sau fax în baza Art. 2(a)(i).

(j) În cazul în care o Parte care face comunicarea primește o notificare de eșuare a livrării, Partea va notifica prompt Completul (sau, dacă Completul încă nu a fost numit, Furnizorul) cu privire la circumstanțele notificării. Proceduri suplimentare privind comunicarea și orice răspuns vor fi efectuate după cum indică Completul (sau Furnizorul).

Art. 3. Plângerea:

a) Orice persoană sau entitate poate iniția o procedură administrativă prin înaintarea unei plângeri conform cu Politica și cu aceste Reguli la orice Furnizor aprobat de către ICANN. (Din motive de capacitate sau pentru alte motive, abilitatea unui Furnizor de a accepta plângeri poate fi suspendată. În acest caz, Furnizorul va refuza înregistrarea. Persoana sau entitatea poate înainta plângerea la alt Furnizor).

b) Plângerea, cu tot cu anexe, va fi transmisă în format electronic și va:

i) solicita ca plângerea să fie soluționată conform cu Politica și aceste Reguli;

ii) furniza numele, adresa poștală și de e-mail, cât și numerele de telefon și de fax ale Reclamantului și ale oricărui reprezentant autorizat să acționeze în numele Reclamantului în procedura administrativă;

iii) indica metoda preferată pentru comunicările direcționate către Reclamant pe durata procedurii administrative (inclusiv persoana de contact, mijlocele și informații privind adresa) pentru fiecare dintre (a) materialele în format electronic și (b) materialele și în format fizic (unde este cazul);

iv) indica dacă Reclamantul alege să aibă disputa soluționată de către un Complet cu un singur Membru sau cu trei Membri, indicând numele și datele de contact pentru trei candidați dintre care să fie ales un Membru al Completului (acești candidați pot fi aleși de pe lista de Membrii de complet ai oricărui Furnizor aprobat de ICANN);

v) indica numele Pârâtului (deținătorului numelui de domeniu) și toate informațiile (inclusiv adresa poștală și de e-mail și numere de telefon și de fax) cunoscute Reclamantului pentru a contacta Pârâtul sau orice reprezentant al Pârâtului, inclusiv informații de contact bazate pe orice înțelegi anterioare plângerii, cu suficiente detalii care să-i permită Furnizorului să transmită plângerea astfel cum stabilește Art. 2(a);

vi) specifica numele de domeniu care face obiectul plângerii;

vii) identifica Registrarul la care numele de domeniu este înregistrat la momentul înregistrării plângerii;

viii) specifica marca înregistrată sau de serviciu în baza căreia este făcută plângerea și, pentru fiecare marcă, va descrie bunurile sau serviciile, dacă este cazul, pentru care marca este folosită (Reclamantul poate de asemenea să descrie separat și alte bunuri sau servicii pentru care intenționează, la momentul la care plângerea este înregistrată, să folosească marca în viitor);

ix) descrie, conform Politicii, motivele pe care se bazează plângerea, în special

i) maniera în care numele de domeniu este identic sau similar într-o măsura în care poate crea confuzie cu privire la o marca înregistrată sau de serviciu asupra căreia Reclamantul are drepturi; și

ii) de ce Pârâtul (deținătorul numelui de domeniu) trebuie considerat că nu are drepturi sau interese legitime cu privire la numele de domeniu care face obiectul plângerii; și

iii) de ce numele de domeniu trebuie considerat a fi fost înregistrat și utilizat cu rea-credință;

(Descrierea ar trebui, pentru elementele (ii) și (iii), să pună în discuție aspectele prevăzute de Art. 4(b) și (c) al Politicii. Descrierea se va conforma cu limitele de cuvinte și de pagini stabilite prin Regulile Suplimentare ale Furnizorului). specifica, conform Politicii,

x) soluția pe care o solicită;

xi) indica dacă au fost pornite sau încheiate orice proceduri judiciare în legătură cu sau privind numele de domeniu care face obiectul plângerii;

xii) include declarația Reclamantului că va supune jurisdicției uneia dintre instanțele aflate în cel puțin una dintre Jurisdicțiile comune, orice contestație cu privire la decizia dintr-o procedură administrativă, care anulează sau transferă numele de domeniu;

xiii) încheia cu următoarea declarație urmată de semnătura (în orice format electronic) Reclamantului sau a reprezentatului autorizat:

i) „Reclamantul este de acord că pretențiile și despăgubirile în legătură cu numele de domeniu înregistrat, disputa sau soluționarea disputei vor fi îndreptate exclusiv împotriva deținătorului numelui de domeniu și că renunță la orice astfel de pretenții și despăgubiri împotriva (a) furnizorului de servicii de soluționare a disputei și a Membrilor completului, cu excepția cazului de rea-credință intenționată, (b) registrarului, (c) administratorului registrului și (d) ICANN, cât și împotriva directorilor, ofițerilor, angajaților și agenților acestora”.

ii) „Reclamantul certifică că informațiile incluse în această Plângere sunt, conform cunoștințelor Reclamantului, complete și adevărate, că această Plângere nu este depusă pentru scopuri injuste, cum ar fi pentru a hărțui, și că informațiile din această Plângere sunt justificate în baza acestor Reguli și a legii aplicabile, în măsura în care există sau după cum pot fi justificate pe motiv de bună credință și argumente rezonabile”; și

iii) anexa orice înscrisuri sau probe, inclusiv o copie a Politicii aplicabile numelui de domeniu disputat și o dovadă a mărcii înregistrate sau de serviciu pe care se bazează plângerea, împreună cu un opis al acestor probe. (c) Plângerea poate fi făcută în legătură cu mai multe nume de domeniu, cu condiția ca numele de domenii să fie înregistrate de către același deținător de nume de domeniu.

Art. 4. Notificarea cu privire la plângere:

a) Furnizorul va trimite o solicitare de verificare către Registrar. Solicitarea de verificare va include o cerere de Blocare a numelui de domeniu.

b) În termen de două (2) zile lucrătoare de la primirea solicitării de verificare de la Furnizor, Registrarul va oferi informațiile cerute prin solicitarea de verificare și va confirma că Blocarea a fost aplicată numelui de domeniu. Registrar-ul nu va notifica Pârâtul în legătura cu procedura până când Blocarea nu a fost aplicată. Blocarea va rămâne aplicată cât timpul procedura în baza UDRP este pe rol. Orice actualizări privind informațiile Pârâtului, cum ar fi ca rezultat al unei solicitări din partea unui furnizor de confidențialitate sau de proxy de a dezvălui informațiile clientului, trebuie făcute cel târziu înainte ca cele două (2) zile lucrătoare să expire sau înainte ca Registrarul să verifice informațiile solicitate și să confirme Blocarea către Furnizorul UDRP, oricare ar fi mai întâi. Orice modificări asupra informațiilor referitoare la Pârât, ulterior perioadei de două (2) zile lucrătoare, pot fi soluționate prin decizia Completului.

c) Furnizorul va revizui plângerea din punct de vedere al conformității administrative cu Politica și aceste Reguli și, dacă este conformă, va transmite plângerea, inclusiv anexele, în format electronic către Pârât și Registrar și va transmite Notificarea Scrisă a plângerii (împreună cu adresa de înaintare explicativă prevăzută de Regulile Suplimentare ale Furnizorului) către Pârât, în modalitatea prevăzută la Art. 2(a) în termen de trei (3) zile calendaristice de la achitarea taxelor pe care Reclamantul le are de plătit conform Art. 19.

d) Dacă Furnizorul găsește deficiențe administrative ale plângerii, va notifica de îndată Reclamantul și Pârâtul cu privire la natura deficienței identificate. Reclamantul va avea cinci (5) zile calendaristice să corecteze orice astfel de deficiențe, termen după care procedura administrativă va fi considerată ca fiind retrasă fără a aduce atingere dreptului Reclamantului de a formula o altă plângere.

e) Dacă Furnizorul respinge plângere din cauza unei deficiențe administrative sau dacă Reclamantul retrage voluntar plângerea, Furnizorul va informa Registrarul că procedurile s­au încheiat, iar Registrarul va ridica Blocarea într-o (1) zi lucrătoare de la comunicarea notificării de respingere sau retragere de la Furnizor.

f) Data începerii procedurii administrative va fi data la care Furnizorul își îndeplinește toate responsabilitățile în baza Art. 2(a) în legătură cu transmiterea plângerii către Pârât.

g) Furnizorul va notifica imediat Reclamantul, Pârâtul, Registrarul în cauză și ICANN cu privire la data începerii procedurii administrative. Furnizorul va informa Pârâtul că orice modificări cu privire la informațiile de contact ale Pârâtului pe durata procedurii UDRP va fi comunicată Furnizorului conform Art. 5(c)(ii) și Art. 5(c)(iii).

Art. 5. Întâmpinarea:

a) În termen de douăzeci (20) de zile de la data începerii procedurii administrative, Pârâtul va depune o întâmpinare la Furnizor.

b) Pârâtul poate solicita în mod expres, în plus, patru (4) zile calendaristice pentru a depune întâmpinarea, iar Furnizorul va acorda prelungirea în mod automat și va notifica Părțile în acest sens. Această prelungire nu împiedică alte prelungiri suplimentare care pot fi acordate în baza Art. 5(d) din aceste Reguli.

c) Întâmpinarea, inclusiv toate anexele, vor fi transmise în format electronic și va:

i) răspunde în concret la afirmațiile și acuzațiile formulate prin plângere și va cuprinde toate motivele în baza cărora Pârâtul (deținătorul numelui de domeniu) ar trebui să mențină înregistrarea și folosința numelui de domeniu disputat (Această secțiune a întâmpinării se va conforma cu limitele de cuvinte și pagini stabilite prin Regulile Suplimentare ale Furnizorului);

ii) furniza numele, adresa de e-mail și poștală și numere de telefon și fax ale Pârâtului (deținătorului numelui de domeniu) și ale oricărui reprezentant autorizat să acționeze în numele Pârâtului în procedura administrativă;

iii) indica metoda preferată pentru comunicările direcționate către Pârât pe durata procedurii administrative (inclusiv persoana de contact, mijlocele și informații privind adresa) pentru fiecare dintre (a) materialele format electronic și (b) materialele și în format fizic (unde este cazul);

iv) dacă Reclamantul, prin plângere, a ales un Complet cu un singur Membru [vezi Art. 3(b)(iv)], va indica dacă Pârâtul alege în schimb să aibă disputa soluționată de un Complet cu trei Membri;

v) dacă Reclamantul sau Pârâtul aleg un Complet de trei Membri, vor indica numele și datele de contact pentru trei candidați dintre care să fie ales un Membru al Completului (acești candidați pot fi aleși de pe lista de membrii ai oricărui Furnizor aprobat de ICANN);

vi) indica dacă au fost pornite sau încheiate orice proceduri legale în legătură cu sau privind numele de domeniu care face obiectul plângerii;

vii) declara că o copie a întâmpinării, inclusiv cu anexele, au fost trimise sau transmise Reclamantului conforma Art. 2(b); și

viii) încheia cu următoarea declarație urmată de semnătura (în orice format electronic) Pârâtului sau a reprezentatului autorizat:

1. „Pârâtul certifică că informațiile incluse în această Întâmpinare sunt, conform cunoștințelor Pârâtului, complete și adevărate, că această Întâmpinare nu este depusă pentru scopuri injuste, cum ar fi pentru a hărțui, și că informațiile din această Întâmpinare sunt justificate în baza acestor Reguli și a legii aplicabile, în măsura în care există sau după cum pot fi justificate pe motiv de bună credință și argumente rezonabile”; și ix. anexa orice înscrisuri sau probe pe care se bazează Pârâtul, împreună cu un opis al acestor documente.

d) Dacă Reclamantul a ales să aibă disputa soluționată de un Complet cu un singur Membru și Pârâtul alege un Complet cu trei Membri, Pârâtul va trebui să plătească jumătate din taxa aplicabilă pentru un Complet cu trei Membri, astfel cum este stabilit în Regulile Suplimentare ale Furnizorului. Această plată va fi efectuată odată cu înaintarea întâmpinării către Furnizor. În cazul în care plata nu este făcută, disputa va fi soluționată de către un Complet cu un singur Membru.

e) La solicitarea Pârâtului, Furnizorul poate, în cazuri excepționale, să extindă termenul pentru depunerea întâmpinării. De asemenea, termenul poate fi extins printr-un acord scris al Părților, sub rezerva aprobării clauzei de către Furnizor.

f) Dacă un Pârât nu depune nicio întâmpinare, cu excepția cazurilor excepționale, Completul va soluționa disputa pe baza plângerii.

Art. 6. Numirea Completului și adoptarea deciziei

a) Fiecare Furnizor va menține și publica o listă publică de membri de complet împreună cu specializările acestora.

b) Dacă nici Reclamantul, nici Pârâtul nu au ales un Complet de trei Membri [Art. 3(b)(iv) și Art. 5(b)(iv)], Furnizorul va numi, în termen de cinci (5) zile calendaristice de la primirea întâmpinării sau de la expirarea termenului pentru depunerea acesteia, un singur Membru de Complet din lista sa de membrii. Taxele pentru Completul dintr-un singur Membru vor fi plătite integral de către Reclamant.

c) Dacă oricare dintre Reclamant sau Pârât au ales să aibă disputa soluționată de către un Complet cu trei Membri, Furnizorul va numi cei trei Membri ai Completului conform procedurii stabilite la Art. 6(e). Taxele pentru un Complet cu trei Membri vor fi plătite integral de Reclamant, cu excepția cazului în care alegerea privind Completul cu trei Membri a fost a Pârâtului, context în care taxele aplicabile vor fi împărțite egal între Părți.

d) Dacă nu a ales deja Completul de trei Membri, Reclamantul va informa Furnizorul, în termen de cinci (5) zile calendaristice de când i-a fost comunicată întâmpinarea prin care Pârâtul alege un Complet cu trei Membri, numele și detaliile de contact a trei candidați dintre care unul să fie numit un Membru al completului. Acești candidați pot fi aleși din orice listă de membri a unui Furnizor aprobat ICANN.

e) În cazul în care oricare dintre Reclamant sau Pârât au ales un Complet de trei Membri, Furnizorul va avea sarcina de a numi câte unul dintre Membrii de Complet din lista de candidați furnizată de fiecare dintre Părți. În cazul în care Furnizorul nu poate asigura în cinci (5) zile calendaristice numirea unui Membru, în termenii săi obișnuiți, cu niciunul dintre candidații de pe lista unei Părți, Furnizorul va numi pe cineva din lista sa de membrii.

Cel de-al treilea Membru va fi numit de Furnizor dintr-o listă de cinci candidați transmisă de către Furnizor Părților, selecția Furnizorului dintre cei cinci fiind făcută într-un mod care să echilibreze într-un mod rezonabil preferințele ambelor Părți, astfel cum acestea pot indica Furnizorului în termen de cinci (5) zile calendaristice de la comunicarea listei de cinci candidați ai Furnizorului către Părți.

(f) Odată ce întregul Complet este numit, Furnizorul va notifica Părțile privind Membrii Completului care au fost numiți și cu privire la data la care, sub rezerva unor circumstanțe excepționale, Completul va transmite decizia sa cu privire la plângere către Furnizor.

Art. 7. Imparțialitatea și independența:

Un Membru al Completului va fi imparțial și independent și va dezvălui, înainte de a accepta numirea, Furnizorului orice circumstanțe de natură să dea naștere unor îndoieli rezonabile cu privire la imparțialitatea sau independența Membrului. Dacă, în orice moment pe parcursul procedurii administrative, apar noi circumstanțe care ar putea să dea naștere unor îndoieli rezonabile privind imparțialitatea sau independența unui Membru al Completului, acel Membru va dezvălui de îndată astfel de circumstanțe Furnizorului. Într-o astfel de situație, Furnizorul va avea dreptul de a numi un Membru supleant.

Art. 8. Comunicarea între Părți și Complet:

Nicio parte sau oricine acționează în numele acesteia nu va avea comunicări private cu Completul. Toate comunicările între Părți și Complet sau Furnizor vor fi transmise unui administrator de caz numit de către Furnizor prin metoda stabilită în Regulile Suplimentare ale Furnizorului.

Art. 9. Transmiterea Dosarului către Complet: Furnizorul va transmite mai departe dosarul cauzei către Complet, de îndată ce Membrul este numit în cazul Completului format dintr-un singur Membru sau de îndată ce ultimul Membru este numit în cazul Completului de trei Membri.

Art. 10. Competența generală a Completului:

a) Completul va conduce procedura administrativă într-o manieră considerată adecvată în acord cu Politica și aceste Reguli.

b) În toate cazurile, Completul se va asigura că Părțile primesc un tratament egal și că fiecare Parte primește oportunitatea de a-și prezenta cazul în mod echitabil.

c) Completul se va asigura că procedura administrativă are loc cu celeritate. Poate, la solicitarea unei Părți sau din oficiu, să extindă, în cazuri excepționale, un termen fixat prin aceste Reguli sau de către Complet.

d) Completul va determina admisibilitatea, relevanța, materialitatea și importanța probelor.

e) Un Complet va decide, la cererea uneia dintre Părți, cu privire la consolidarea mai multor dispute privind nume de domeniu, conform Politicii și acestor Reguli.

Art. 11. Limba procedurilor:

a) Dacă prin acordul Părților nu se prevede altfel sau dacă nu este prevăzut altceva prin Acordul de Înregistrare, limba în care vor fi purtate procedurile administrative va fi limba Acordului de Înregistrare, sub rezerva competenței Completului de a decide altfel, luând în considerare circumstanțele procedurii administrative.

b) Completul poate cere care orice documente transmise în alte limbi decât limba procedurii administrative să fie însoțite de o traducere integrală sau parțială în limba procedurii administrative.

Art. 12. Declarații suplimentare:

Pe lângă plângere și întâmpinare, Completul poate solicita, la propria sa discreție, declarații suplimentare sau documente de la oricare dintre Părți.

Art. 13. Audieri în persoană:

Nu va fi nicio audiere în persoană (inclusiv audieri prin teleconferință, videoconferință sau conferință web), numai dacă Completul nu determină, la propria sa discreție și ca măsură excepțională, că o astfel de audiere este necesară pentru a soluționa plângerea.

Art. 14. Neîndeplinirea obligațiilor:

a) În cazul în care o Parte, în lipsa unor circumstanțe excepționale, nu se conformează cu oricare dintre termenele stabilite prin aceste Reguli sau de către Complet, Completul va proceda la soluționarea plângerii.

b) Dacă o Parte, în lipsa unor circumstanțe excepționale, nu se conformează cu oricare dintre prevederile sau cerințele impuse de aceste Reguli sau oricare dintre solicitările Completului, Completul va trage ce concluzii consideră adecvat dintr-un astfel de fapt.

Art. 15. Decizii ale Completului:

a) Completul va decide asupra unei plângeri pe baza declarațiilor și documentelor depuse și conform Politicii, acestor Reguli și ale oricăror reguli sau principii de drept pe care le consideră adecvate.

b) În lipsa unor circumstanțe excepționale, Completul va transmite decizia sa asupra plângerii către Furnizor în paisprezece (14) zile de la numirea sa conform Art. 6.

c) În cazul unui Complet de trei Membri, decizia Completului va fi luată cu majoritate.

d) Decizia Completului va fi dată în scris, cu motivare, indicând data la care a fost adoptată și numele Membrilor Completului.

e) Deciziile Completului și opiniile contrare se vor conforma în mod normal cu instrucțiunile privind lungimea stabilite prin Regulile Suplimentare ale Furnizorului. Orice opinii contrare vor însoții opinia majoritară. Dacă Completul ajunge la concluzia că disputa nu se încadrează în sfera Art. 4(a) a Politicii, va decide astfel. Dacă după analizarea declarațiile, Completul găsește că plângerea a fost depusă cu rea-credință, de exemplu în încercarea de Deturnare a numelui de domeniu sau a fost depusă cu scopul principal de a-l hărțui pe deținătorul numelui de domeniu, Completul va decide că plângerea a fost depusă cu rea- credință și constituie un abuz al procedurii administrative.

Art. 16. Comunicarea deciziei către Părți:

a) În termen de trei (3) zile lucrătoare de la comunicarea deciziei Completului, Furnizorul va transmite textul integral al decizie fiecărei Părți, Registrarului în cauză și ICANN. Registrarul în cauză, în termen de trei (3) zile lucrătoare de la primirea deciziei de la Furnizor, va comunica fiecărei Părți, Furnizorului și ICANN data implementării deciziei conform Politicii.

b) Dacă Completul nu prevedere altfel [vezi Art. 4(j) al Politicii], Furnizorul va publica decizia integral și data implementării acesteia pe o pagină web accesibilă publicului. În orice caz, partea unei decizii prin care se determină că o plângere a fost depusă cu rea-credință [vezi Art. 15 (e) al acestor Reguli] va fi publicată.

Art. 17. Înțelegea Părților sau alte motive de încheiere:

a) Dacă, înainte de a decide Completul, Părțile cad de acord cu privire la o înțelegere, Completul va încheia procedura administrativă. O înțelegere va urma acești pașii:

i) Părțile vor notifica Furnizorului în scris solicitarea de suspendare a procedurii cu scopul negocierii unei înțelegeri de către Părți.

ii) Furnizorul va lua act de primirea solicitării de suspendare și va informa Registrarul cu privire la solicitarea de suspendare și durata estimată a suspendării.

iii) Părțile ajung la o înțelegere și transmit un formular standard de înțelegere Furnizorului conform regulilor suplimentare ale Furnizorului și formularului de înțelegere. Formularul standard de înțelegere nu reprezintă înțelegerea în sine, ci numai rezumă provederile esențiale ale acordului separat de înțelegere al Părților. Furnizorul nu va divulga formularul standard completat niciunei terțe părți.

iv) Furnizorul va confirma Registrarului, cu copie către Părți, rezultatul înțelegerii după cum are legătură cu acțiuni ce trebuie luate de către Registrar.

v) La primirea notificării de la Furnizor în baza Art. 17(a)(iv), Registrarul va ridica Blocarea în termen de două (2) zile lucrătoare.

vi) Reclamantul va confirma Furnizorului că înțelegerea, astfel cum privește numele de domeniu, a fost implementată conform Regulilor Suplimentare ale Furnizorului.

vii) Furnizorul va încheia procedura fără a aduce atingere dreptului Reclamantului, dacă nu se prevede altfel prin înțelegere.

b) Dacă, înainte de luarea decizie de către Complet, nu mai este necesar sau devine imposibil să continue procedura administrativă pentru orice motiv, Completul va încheia procedura administrativă, numai dacă o Parte nu invocă argumente justificative pentru a obiecta, într-un termen care va fi determinat de Complet.

Art. 18. Efecte ale procedurilor judiciare:

a) În cazul în care există proceduri judiciare pornite anterior sau în timpul procedurii administrative cu privire la o dispută în legătură cu un nume de domeniu care face obiectul unei plângeri, Completul va avea dreptul să decidă dacă suspendă sau încheie procedura administrativă sau dacă o pronunțe o decizie.

b) În cazul în care o Parte inițiază o procedură judiciară cât timp este pe rol o procedură administrativă în legătură cu o dispută privind un nume de domeniu care face obiectul unei plângeri, va notifica de îndată Completul și Furnizorul. Vezi art. 8, mai sus.

Art. 19. Taxe:

a) Reclamantul va plăti Furnizorului o taxă fixă inițială, conform Regulilor Suplimentare ale Furnizorului, în termenul și în valoare fixată. Pârâtul care alege în baza Art. 5(b)(iv) să aibă disputa soluționată de un Complet de trei Membri, decât de un Complet de un Membru ales de către Reclamant, va plăti Furnizorului jumătate din taxa fixată pentru un Complet de trei Membri. Vezi Art. 5(c). În toate celelalte cazuri, Reclamantul va suporta toate costurile Furnizorului, cu excepția cazului prevăzut de Art. 19(d). La numirea Completului, Furnizorul va returna procentul adecvat, dacă este cazul, din taxa inițială plătită de Reclamant, după cum este stabilit prin Regulile Suplimentare ale Furnizorului.

b) Furnizorul nu va face nimic în legătură cu o plângere până când primește de la Reclamant taxa inițială conform Art. 19(a).

c) Dacă Furnizorul nu a primit taxa în termen de zece (10) zile calendaristice de la comunicarea plângerii, plângerea va fi considerată ca fiind retrasă și procedura administrativă încheiată.

d) În circumstanțe excepționale, de exemplu în cazul unor audieri în persoană, Furnizorul va solicita Părților plata unor taxe suplimentare, care vor fi stabilite împreună cu Părțile și Completul.

Art. 20. Excluderea răspunderii:

Exceptând cazul unei rele-credințe intenționate, nici Furnizorul și nici un Membru al Completului nu va răspunde pentru niciun act sau omisiune în legătură cu o procedura administrativă în baza acestor Reguli.

Art. 21. Modificări:

Versiunea acestor Reguli în vigoare la momentul depunerii unei plângeri la Furnizor se va aplica procedurii administrative începute astfel. Aceste Reguli nu pot fi modificate fără aprobarea scrisă expresă a ICANN.


* Articol publicat și preluat din Revista Iustitia nr. 1-2(17-18)/2019 a Baroului Dolj.

[1] Internet Corporation for Assigned Names and Numbers.

[2] Prin „proceduri administrative” se referă la acele proceduri ce se vor desfășura în baza Politicii și Regulilor de la depunerea unei plângeri în legătură cu un nume de domeniu și până la soluționarea acesteia.

Regulile privind Politica uniformă de soluționare a disputelor privind numele de domeniu was last modified: august 13th, 2021 by Andra Camelia Ionescu

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice