Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie – modificări (Hotărârea Colegiului nr. 232/2019)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Regulamentul privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție (M. Of. nr. 1.076 din 30 noiembrie 2005) | Hotărâre nr. 232/2019 pentru modificarea și completarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție (M. Of. nr. 1052 din data de 30 decembrie 2019)
| – modifică: art. 2 alin. (1^1), art. 3, art. 4 alin. (3); – introduce: art. 10^1, art. 20^1, art. 27^4 alin. (1^1). |
În M. Of. nr. 1052 din data de 30 decembrie 2019 s-a publicat Hotărârea nr. 232/2019 pentru modificarea și completarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse Regulamentului privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Art. 2 alin. (1^1) din Regulament (modificat de Hotărârea nr. 232/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 2 alin. (1^1) prevedea următoarele aspecte de interes:
„(1^1 ) În cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție funcționează completele pentru soluționarea recursurilor în interesul legii, completele pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, conform Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură civilă, și conform Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură penală, precum și complete de 5 judecători.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (1^1) se modifică și va prezenta următoarele reglementări:
„(1^1) În cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție funcționează Completul pentru soluționarea recursului în interesul legii, Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, precum și completurile de 5 judecători.”
Art. 3 din Regulament (modificat de Hotărârea nr. 232/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 3 prezenta următorul conținut:
„Art. 3 – În cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție, activitatea de judecată se desfășoară cu respectarea principiilor distribuirii aleatorii a dosarelor, în sistem informatizat și al continuității, cu excepția situațiilor în care judecătorul nu poate participa la judecată din motive obiective.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 3 se modifică și va avea următorul conținut:
„Art. 3 – În cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție, activitatea de judecată se desfășoară cu respectarea principiilor distribuirii aleatorii a dosarelor și al continuității, cu excepția situațiilor în care judecătorul nu poate participa la judecată din motive obiective.”
Art. 4 alin. (3) din Regulament (modificat de Hotărârea nr. 232/2019)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 4 alin. (3) conținea următoarele dispoziții:
„(3) Înalta Curte de Casație și Justiție se încadrează cu personal auxiliar de specialitate, personal al Departamentului economico-financiar și administrativ, personal de specialitate informatică și alte categorii de personal prevăzute de lege.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (3) se modifică și va prezenta următorul conținut:
„(3) Înalta Curte de Casație și Justiție se încadrează cu personal auxiliar de specialitate, personal conex, funcționari publici și personal contractual.”
Art. 10^1 din Regulament (introdus de Hotărârea nr. 232/2019)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, după art. 10 se introduce un nou articol, art. 10^1, cu următorul cuprins:
„Art. 10^1 – Președintele exercită următoarele atribuții privind paza sediului și protecția personalului Înaltei Curți de Casație și Justiție:
a) propune numărul personalului Jandarmeriei Române necesar pentru paza sediului Înaltei Curți de Casație și Justiție, a bunurilor și valorilor aparținând acesteia, pentru supravegherea accesului și menținerea ordinii interioare necesare desfășurării normale a activității în acest sediu, care se stabilește prin hotărâre a Guvernului, și coordonează activitatea acestuia;
b) încheie cu Ministerul Afacerilor Interne protocolul privind modul de utilizare a personalului de poliție pentru asigurarea protecției judecătorilor și a magistraților-asistenți, precum și modul de utilizare a personalului Jandarmeriei Române pentru asigurarea pazei sediului Înaltei Curți de Casație și Justiție, a bunurilor și valorilor aparținând acesteia, pentru supravegherea accesului și menținerea ordinii interioare.”
Art. 20^1 din Regulament (introdus de Hotărârea nr. 232/2019)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, după art. 20 se introduce un nou articol, art. 20^1, cu următorul cuprins:
„Art. 20^1 –
(1) Extrase din hotărârile adoptate de Colegiul de conducere privind componența secțiilor, numărul și compunerea completurilor, modificarea compunerii completurilor, planificările de permanență și modificările acestora, precum și înființarea/desființarea completurilor se publică pe pagina de internet a Înaltei Curți de Casație și Justiție.
(2) Colegiul de conducere poate aproba publicarea pe pagina de internet a instanței și a altor hotărâri care vizează informații de interes public.
(3) Convocatorul, materialele care au stat la baza adoptării hotărârilor, precum și hotărârile Colegiului de conducere se păstrează într-o mapă specială de către secretariatul colegiului.”
Art. 27^4 alin. (1^1) din Regulament (introdus de Hotărârea nr. 232/2019)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 27^4, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
„(1^1) În cauzele supuse prevederilor Codului de procedură civilă, în cazul în care chestiunea de drept privește activitatea unei singure secții a Înaltei Curți de Casație și Justiție, sesizarea se judecă de un complet format din președintele secției corespunzătoare a Înaltei Curți de Casație și Justiție sau un judecător desemnat de acesta și:
a) 8 judecători din cadrul secției respective, conform art. XIX din Legea nr. 2/2013 privind unele măsuri pentru degrevarea instanțelor judecătorești, precum și pentru pregătirea punerii în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, cu modificările ulterioare, pentru sesizările formulate în procesele pornite începând cu data intrării în vigoare a acestei legi și până la data de 31 decembrie 2018;
b) 12 judecători din cadrul secției respective, conform art. 520 alin. (6) din Codul de procedură civilă, pentru sesizările formulate în procesele pornite începând cu data de 1 ianuarie 2019.”