Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie – modificări (Hotărârea Colegiului nr. 232/2019)

8 ian. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 140

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul modificatActul modificatorSumar
 

Conferintele Video Universul Juridic

 

Regulamentul privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție

(M. Of. nr. 1.076 din 30 noiembrie 2005)

 

Hotărâre nr. 232/2019 pentru modificarea și completarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție

(M. Of. nr. 1052 din data de 30 decembrie 2019)

 

modifică: art. 2 alin. (1^1), art. 3, art. 4 alin. (3);

introduce: art. 10^1, art. 20^1, art. 27^4 alin. (1^1).

 

În M. Of. nr. 1052 din data de 30 decembrie 2019 s-a publicat Hotărârea nr. 232/2019 pentru modificarea și completarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție.

Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse Regulamentului privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție.

 

 Art. 2 alin. (1^1) din Regulament (modificat de Hotărârea nr. 232/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 2 alin. (1^1) prevedea următoarele aspecte de interes:

„(1^1 ) În cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție funcționează completele pentru soluționarea recursurilor în interesul legii, completele pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, conform Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură civilă, și conform Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură penală, precum și complete de 5 judecători.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (1^1) se modifică și va prezenta următoarele reglementări:

(1^1) În cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție funcționează Completul pentru soluționarea recursului în interesul legii, Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, precum și completurile de 5 judecători.

 

 

 Art. 3 din Regulament (modificat de Hotărârea nr. 232/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 prezenta următorul conținut:

„Art. 3 – În cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție, activitatea de judecată se desfășoară cu respectarea principiilor distribuirii aleatorii a dosarelor, în sistem informatizat și al continuității, cu excepția situațiilor în care judecătorul nu poate participa la judecată din motive obiective.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 3 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 3 – În cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție, activitatea de judecată se desfășoară cu respectarea principiilor distribuirii aleatorii a dosarelor și al continuității, cu excepția situațiilor în care judecătorul nu poate participa la judecată din motive obiective.

 

 

 Art. 4 alin. (3) din Regulament (modificat de Hotărârea nr. 232/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 alin. (3) conținea următoarele dispoziții:

„(3) Înalta Curte de Casație și Justiție se încadrează cu personal auxiliar de specialitate, personal al Departamentului economico-financiar și administrativ, personal de specialitate informatică și alte categorii de personal prevăzute de lege.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (3) se modifică și va prezenta următorul conținut:

(3) Înalta Curte de Casație și Justiție se încadrează cu personal auxiliar de specialitate, personal conex, funcționari publici și personal contractual.

 

 

 Art. 10^1 din Regulament (introdus de Hotărârea nr. 232/2019) 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 10 se introduce un nou articol, art. 10^1, cu următorul cuprins:

Art. 10^1 – Președintele exercită următoarele atribuții privind paza sediului și protecția personalului Înaltei Curți de Casație și Justiție:

a) propune numărul personalului Jandarmeriei Române necesar pentru paza sediului Înaltei Curți de Casație și Justiție, a bunurilor și valorilor aparținând acesteia, pentru supravegherea accesului și menținerea ordinii interioare necesare desfășurării normale a activității în acest sediu, care se stabilește prin hotărâre a Guvernului, și coordonează activitatea acestuia;

b) încheie cu Ministerul Afacerilor Interne protocolul privind modul de utilizare a personalului de poliție pentru asigurarea protecției judecătorilor și a magistraților-asistenți, precum și modul de utilizare a personalului Jandarmeriei Române pentru asigurarea pazei sediului Înaltei Curți de Casație și Justiție, a bunurilor și valorilor aparținând acesteia, pentru supravegherea accesului și menținerea ordinii interioare.

 

 

 Art. 20^1 din Regulament (introdus de Hotărârea nr. 232/2019) 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 20 se introduce un nou articol, art. 20^1, cu următorul cuprins:

Art. 20^1 – 

(1) Extrase din hotărârile adoptate de Colegiul de conducere privind componența secțiilor, numărul și compunerea completurilor, modificarea compunerii completurilor, planificările de permanență și modificările acestora, precum și înființarea/desființarea completurilor se publică pe pagina de internet a Înaltei Curți de Casație și Justiție.

(2) Colegiul de conducere poate aproba publicarea pe pagina de internet a instanței și a altor hotărâri care vizează informații de interes public.

(3) Convocatorul, materialele care au stat la baza adoptării hotărârilor, precum și hotărârile Colegiului de conducere se păstrează într-o mapă specială de către secretariatul colegiului.

 

 

 Art. 27^4 alin. (1^1) din Regulament (introdus de Hotărârea nr. 232/2019) 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 27^4, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:

(1^1) În cauzele supuse prevederilor Codului de procedură civilă, în cazul în care chestiunea de drept privește activitatea unei singure secții a Înaltei Curți de Casație și Justiție, sesizarea se judecă de un complet format din președintele secției corespunzătoare a Înaltei Curți de Casație și Justiție sau un judecător desemnat de acesta și:

a) 8 judecători din cadrul secției respective, conform art. XIX din Legea nr. 2/2013 privind unele măsuri pentru degrevarea instanțelor judecătorești, precum și pentru pregătirea punerii în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, cu modificările ulterioare, pentru sesizările formulate în procesele pornite începând cu data intrării în vigoare a acestei legi și până la data de 31 decembrie 2018;

b) 12 judecători din cadrul secției respective, conform art. 520 alin. (6) din Codul de procedură civilă, pentru sesizările formulate în procesele pornite începând cu data de 1 ianuarie 2019.

Regulamentul privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție – modificări (Hotărârea Colegiului nr. 232/2019) was last modified: ianuarie 8th, 2020 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter