Regulamentul privind concediile personalului auxiliar de specialitate şi personalului conex al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea – modificări (HCSM nr. 217/2020)

26 nov. 2020
Vizualizari: 1027

Actul modificat

Actul modificatorSumar
Hotărârea Plenului CSM nr. 186/2007 de aprobare a Regulamentului privind concediile personalului auxiliar de specialitate și personalului conex al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea

 

(M. Of. nr. 255 din 17 aprilie 2007)

 

Hotărârea nr. 217/2020 a Plenului CSM pentru modificarea Regulamentului privind concediile personalului auxiliar de specialitate și personalului conex al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, aprobat prin Hotărârea Plenului CSM nr. 186/2007

(M. Of. nr. 1132 din 25 noiembrie 2020)

– modifică: art. 8 alin. (1), art. 14.

În M. Of. nr. 1132 din 25 noiembrie 2020 s-a publicat Hotărârea nr. 217/2020 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii pentru modificarea Regulamentului privind concediile personalului auxiliar de specialitate și personalului conex al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 186/2007.

Redăm, în cele ce urmează, modificările aduse respectivei hotărâri.

Art. 8 alin. (1)

Vechea reglementare

„(1) Dacă personalul prevăzut la art. 1 nu a putut efectua concediul de odihnă, total sau parțial, în anul calendaristic respectiv, din cauza unor situații obiective pentru care există o temeinică justificare, îl poate efectua în cursul anului următor, pe baza programării aprobate de președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție, de președinții instanțelor judecătorești și de conducătorii parchetelor. În acest caz, drepturile de concediu se suportă din fondurile aferente anului în care se efectuează concediile de odihnă”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 8 alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Dacă, din motive justificate, personalul prevăzut la art. 1 nu a putut efectua concediul de odihnă, total sau parțial, în anul calendaristic respectiv, la cererea sa, concediul de odihnă neefectuat va fi acordat într-o perioadă de 18 luni începând cu anul următor celui în care s-a născut dreptul la acest concediu, pe baza programării aprobate de președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție, de președinții instanțelor judecătorești și de conducătorii parchetelor. În acest caz, sumele corespunzătoare concediului de odihnă se suportă din fondurile aferente anului în care se efectuează concediile de odihnă”.

 

Art. 14

Vechea reglementare

„Personalul auxiliar de specialitate și personalul conex este obligat să restituie instituției partea din indemnizația de concediu corespunzătoare perioadei nelucrate din anul pentru care a fost acordat acel concediu, în situația în care a fost eliberat din funcție în următoarele cazuri:

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

1. demisia;

2. ca sancțiune disciplinară;

3. condamnarea definitivă pentru săvârșirea unei infracțiuni;

4. neîndeplinirea oricăreia dintre condițiile prevăzute de lege pentru numirea în funcție;

5. incapacitate profesională”.

Noua reglementare

Conform noii reglementări, art. 14 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Personalul auxiliar de specialitate și personalul conex este obligat să restituie instituției partea din indemnizația de concediu corespunzătoare perioadei nelucrate din anul pentru care a fost acordat acel concediu, în situația în care a fost eliberat din funcție”.

Regulamentul privind concediile personalului auxiliar de specialitate și personalului conex al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea – modificări (HCSM nr. 217/2020) was last modified: noiembrie 26th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.