Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției secretariat general, aprobat prin OMAI nr. 108/2016 – modificări (OMAI nr. 133/2019)

26 nov. 2019
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 123

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul modificatActul modificatorSumar
 

Conferintele Video Universul Juridic

Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției secretariat general, aprobat prin OMAI nr. 108/2016

(M. Of. nr.  547 din 20 iulie 2016)

 

Ordinul nr. 133/2019 pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției secretariat general, aprobat prin OMAI nr. 108/2016

(M. Of. nr. 939 din 22 noiembrie 2019)

– modifică: art. 2 lit. a), c), d), f), h), i); art. 5; art. 6 alin. (1) lit. b); art. 6 alin. (2); art. 9 alin. (1) lit. b) și d) – g); art. 9 alin. (2) lit. a), b), d) – h), o) – q); art. 11; art. 13; art. 14 alin. (1); art. 15 alin. (1); art. 15 alin. (2) pct. II; art. 16 alin. (1); art. 16 alin. (2) pct. I lit. a); art. 16 alin. (2) pct. I lit. b) pct. 4; art. 16 alin. (2) pct. II lit. e); art. 16 alin. (2) pct. III; art. 16 alin. (2) pct. IV; art. 17 alin. (1); art. 18 alin. (1); art. 18 alin. (2) pct. II; art. 19 alin. (1); art. 21.

– introduce: art. 6 alin. (1) lit. b^1); art. 7^1; art. 9 alin. (2) lit. x), y); art. 14 alin. (2) lit. m^1) – m^5); art. 14^1.

 

În M. Of. nr. 939 din 22 noiembrie 2019 s-a publicat Ordinul nr. 133/2019 pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției secretariat general, aprobat prin OMAI nr. 108/2016.

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției secretariat general, aprobat prin OMAI nr. 108/2016.

 

Art. 2 lit. a), c), d), f), h), i) din Regulament (modificate prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, literele menționate mai sus prevedeau următoarele aspecte:

„a) derularea operațiunilor tehnice privind primirea, evidența, trierea, repartizarea, urmărirea soluționării, multiplicarea, manipularea, selecționarea documentelor adresate ministrului afacerilor interne, secretarilor de stat, subsecretarilor de stat, secretarului general, secretarilor generali adjuncți și consilierilor ministrului sau expediate de către aceștia altor structuri/organizații, precum și clasarea, arhivarea, inventarierea, selecționarea, păstrarea, conservarea și folosirea acestora, după caz;”

„c) activitățile de relații cu publicul;”

„d) activități de informare-documentare;”

„f) gestionarea arhivei proprii neclasificate a aparatului central al ministerului;”

„h) implementarea măsurilor de protecție a informațiilor clasificate deținute/gestionate de ministrul afacerilor interne, secretarii de stat, subsecretarii de stat, secretarul general, secretarii generali adjuncți și consilierii conducerii ministerului, respectiv de personalul de la cabinetele conducerii ministerului, pe de o parte, și la nivelul direcției, pe de altă parte;”

„i) organizarea grupurilor de lucru și a ședințelor desfășurate la nivelul conducerii ministerului;”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, literele menționate anterior se modifică și vor avea următorul conținut:

a) derularea operațiunilor tehnice privind primirea, evidența, trierea, repartizarea, urmărirea soluționării, multiplicarea, manipularea, selecționarea documentelor adresate conducerii ministerului sau expediate de către aceasta altor structuri/organizații, precum și clasarea, arhivarea, inventarierea, selecționarea, păstrarea, conservarea și folosirea acestora, după caz;

c) gestionarea activităților de relații cu publicul;

d) organizarea activităților de informare-documentare;

f) gestionarea arhivei proprii neclasificate și neoperative a unităților aparatului central al ministerului;

h) implementarea măsurilor de protecție a informațiilor clasificate deținute/gestionate de conducerea ministerului, respectiv de personalul de la cabinetele demnitarilor, pe de o parte, și la nivelul direcției, pe de altă parte;

i) organizarea activităților de secretariat ale grupurilor de lucru și ale ședințelor desfășurate la nivelul conducerii ministerului;

 

 

Art. 5 din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 prevedea următoarele aspecte:

„Art. 5 – Atribuțiile generale și specifice ale personalului din cadrul serviciilor sunt cele prevăzute în prezentul regulament, precum și în fișele posturilor.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 se modifică și va avea următorul conținut:

ART. 5 – Atribuțiile generale și specifice ale personalului din cadrul Direcției secretariat general sunt cele prevăzute în prezentul regulament, precum și în fișele posturilor.

 

 

 

Art. 6 alin. (1) lit. b) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 alin. (1) lit. b) prevedea următoarele aspecte:

„b) Structura de securitate pentru conducerea ministerului;”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (1) lit. b) se modifică și va avea următorul conținut:

b) Structura de securitate (pentru conducerea M.A.I.);

 

 

 

Art. 6 alin. (2) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 alin. (2) prevedea următoarele aspecte:

„(2) Organigrama Direcției secretariat general este prevăzută în anexa nr. 2.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

(2) Organigrama Direcției secretariat general este prevăzută în anexa nr. 1.

 

 

 

Art. 9 alin. (1) lit. b) și d) – g) din Regulament (modificate prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, literele menționate mai sus prevedeau următoarele aspecte:

„b) organizează activitatea de relații cu publicul la nivelul conducerii ministerului;”

„d) gestionează arhiva proprie neclasificată a aparatului central al ministerului;

e) organizează serviciul la cabinetele demnitarilor;

f) organizează unele activități de protocol intern la nivelul conducerii ministerului;

g) stabilește concepția de organizare și desfășurare a activităților în unitățile aparatului central și în instituțiile și structurile aflate în subordinea/cadrul ministerului, privind circuitul legal al lucrărilor, informarea documentară, primirea și soluționarea petițiilor, păstrarea și evidența arhivei proprii neclasificate, activitatea de protocol intern.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, literele menționate anterior se modifică și vor avea următorul conținut:

b) asigură activitatea de relații cu publicul la nivelul conducerii ministerului și al aparatului central;

 d) asigură administrarea, păstrarea și protecția specială a documentelor ce alcătuiesc Fondul arhivistic neclasificat și neoperativ al unităților aparatului central al ministerului;

e) organizează serviciul de specialitate la cabinetele demnitarilor;

f) organizează activități de protocol intern și activități de secretariat pentru ședințele Colegiului ministerului, Comisiei/Subcomisiei de dialog social, Comisiei paritare, de lucru cu sindicatele și alte ședințe dispuse la nivelul conducerii ministerului;

g) stabilește modul de organizare și desfășurare a activităților în unitățile aparatului central și în instituțiile și structurile aflate în subordinea/cadrul ministerului, privind circuitul legal al lucrărilor, informarea documentară, primirea și soluționarea petițiilor, păstrarea și evidența arhivei proprii neclasificate, activitatea de protocol intern și de secretariat în cadrul grupurilor de lucru și ședințelor desfășurate la nivelul conducerii ministerului;

 

 

 

Art. 9 alin. (2) lit. a), b), d) – h), o) – q) din Regulament (modificate prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, literele menționate mai sus prevedeau următoarele aspecte:

„a) asigură primirea, înregistrarea, evidența, trierea și circuitul lucrărilor de secretariat la nivelul conducerii ministerului;

b) gestionează și monitorizează îndeplinirea dispozițiilor conducerii ministerului cu privire la realizarea sarcinilor, conform rezoluțiilor;

d) efectuează activități de secretariat tehnic pentru Colegiul ministerului și Sub/Comisia de dialog social;

e) asigură organizarea grupurilor de lucru și a ședințelor desfășurate la nivelul conducerii ministerului;

f) asigură primirea, evidența, trierea, înregistrarea și examinarea petițiilor adresate conducerii ministerului;

g) asigură redactarea, după caz, a răspunsurilor la petițiile adresate ministrului afacerilor interne, secretarilor de stat, subsecretarilor de stat, secretarului general și secretarilor generali adjuncți;

h) organizează activitatea de primire a cetățenilor/personalului ministerului în audiență/ieșire la raport la acest nivel;

o) asigură organizarea șidesfășurarea unor activități de protocol intern la nivelul conducerii ministerului;

p) asigură serviciul la cabinetele demnitarilor;

q) asigură organizarea, administrarea și prelucrarea de specialitate a documentelor ce alcătuiesc Fondul arhivistic al ministerului – aparat central;”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, literele menționate anterior se modifică și vor avea următorul conținut:

a) asigură primirea, înregistrarea, evidența, trierea și circuitul corespondenței la nivelul conducerii ministerului;

b) monitorizează îndeplinirea dispozițiilor conducerii ministerului cu privire la realizarea sarcinilor, conform rezoluțiilor;

d) efectuează activități de secretariat pentru Colegiul ministerului, Comisia/Subcomisia de dialog social și Comisia paritară;

e) asigură activitatea de secretariat, organizează și monitorizează desfășurarea ședințelor de lucru cu sindicatele și a altor ședințe organizate la nivelul conducerii ministerului;

f) asigură primirea, evidența, trierea, înregistrarea și examinarea petițiilor adresate conducerii ministerului și unităților aparatului central al ministerului;

g) asigură redactarea, după caz, a răspunsurilor la petițiile adresate conducerii ministerului;

h) organizează activitatea de primire a cetățenilor/personalului ministerului în audiență/ieșire la raport la nivelul conducerii ministerului;

o) asigură desfășurarea unor activități specifice de conferire a distincțiilor și însemnelor onorifice de către ministrul afacerilor interne;

p) asigură serviciul de specialitate la cabinetele demnitarilor;

q) asigură administrarea, păstrarea și protecția specială a documentelor ce alcătuiesc Fondul arhivistic neclasificat și neoperativ al unităților aparatului central al ministerului;

 

 

 

Art. 11 din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11 prevedea următoarele aspecte:

„Art. 11 – Directorul Direcției secretariat general este șeful direct al întregului personal și răspunde în fața conducerii ministerului de întreaga activitate a personalului Direcției secretariat general, îndeplinind atribuțiile din fișa postului, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11 se modifică și va avea următorul conținut:

ART. 11 – Directorul Direcției secretariat general este șeful direct al întregului personal și răspunde în fața conducerii ministerului de întreaga activitate a personalului Direcției secretariat general, îndeplinind atribuțiile din fișa postului.

 

 

 

 

Art. 13 din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 13 prevedea următoarele aspecte:

„Art. 13 – Directorii adjuncți se subordonează nemijlocit directorului Direcției secretariat general și răspund de organizarea, planificarea, desfășurarea, controlul, sprijinirea și îndrumarea întregii activități a structurilor pentru care au delegare de competențe și îndeplinesc atribuțiile prevăzute în fișa postului, al cărei model este prevăzut în anexele nr. 4 și 5.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 13 se modifică și va avea următorul conținut:

ART. 13 – Directorii adjuncți se subordonează nemijlocit directorului Direcției secretariat general și răspund de organizarea, planificarea, desfășurarea, controlul, sprijinirea și îndrumarea întregii activități a structurilor pe care le coordonează și îndeplinesc atribuțiile prevăzute în fișa postului.

 

 

 

Art. 14 alin. (1) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 14 alin. (1) prevedea următoarele aspecte:

„(1) Structura de securitate pentru conducerea ministerului are ca obiectiv principal implementarea măsurilor de protecție a informațiilor clasificate deținute și gestionate de conducerea ministerului și de personalul de la cabinetele conducerii ministerului și este condusă de secretarul general al ministerului.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 14 alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

ART. 14 – (1) Structura de securitate (pentru conducerea M.A.I.) are ca obiectiv principal implementarea măsurilor de protecție a informațiilor clasificate deținute și gestionate de conducerea ministerului și de personalul de la cabinetele demnitarilor și este condusă de secretarul general al ministerului.

 

 

 

 

Art. 15 alin. (1) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 15 alin. (1) prevedea următoarele aspecte:

„(1) Serviciul secretariat are ca obiective principale primirea, înregistrarea, evidența și circuitul lucrărilor de secretariat la nivelul conducerii ministerului și al direcției și asigurarea protecției informațiilor clasificate la nivelul direcției.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 15 alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

ART. 15 – (1) Serviciul secretariat are ca obiective principale asigurarea fluxului optim al corespondenței la nivelul conducerii ministerului și asigurarea protecției informațiilor clasificate la nivelul direcției.

 

 

 

 

Art. 15 alin. (2) pct. II din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 15 alin. (2) pct. II prevedea următoarele aspecte:

„II. Atribuții pe linia documentelor clasificate: asigură respectarea măsurilor procedurale privind accesul la informații clasificate și evidența autorizărilor, precum și a regulilor privind evidența, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul și distrugerea documentelor clasificate, în conformitate cu Programul de prevenire a scurgerii de informații clasificate deținute de Direcția secretariat general.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 15 alin. (2) pct. II se modifică și va avea următorul conținut:

II. Documente clasificate și autorizări: asigură respectarea măsurilor procedurale privind accesul la informații clasificate și evidența autorizărilor, precum și a regulilor privind evidența, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul și distrugerea documentelor clasificate, în conformitate cu Programul de prevenire a scurgerii de informații clasificate deținute de Direcția secretariat general.

 

 

 

Art. 16 alin. (1) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 alin. (1) prevedea următoarele aspecte:

„(1) Serviciul relații cu publicul are ca obiectiv principal primirea, înregistrarea și examinarea petițiilor/rapoartelor personale adresate conducerii ministerului și organizează activitatea de primire a cetățenilor/personalului ministerului în audiență/ieșire la raport la acest nivel.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

(1) Serviciul relații cu publicul are ca obiectiv principal asigurarea relaționării instituției cu cetățenii și cu organizațiile legal constituite, prin activitatea de primire, înregistrare, examinare și soluționare a petițiilor/rapoartelor personale adresate/remise de alte autorități sau instituții publice conducerii ministerului și unităților aparatului central, precum și prin organizarea activității de primire a cetățenilor/personalului ministerului în audiență/ieșire la raport la nivelul conducerii ministerului.

 

 

 

Art. 16 alin. (2) pct. I lit. a) din Regulament (modificată prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, lit. a) avea următorul conținut:

„a) primește și înregistrează petițiile cetățenilor, ale organizațiilor neguvernamentale și ale instituțiilor, din țară și străinătate, transmise instituției prin poștă, fax sau e-mail ori depuse la ghișeul «Relații cu publicul»;”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (2) pct. I lit. a) se modifică și va avea următorul conținut:

a) primește și înregistrează petițiile cetățenilor, ale organizațiilor neguvernamentale și ale instituțiilor, din țară și străinătate, transmise ministerului și unităților aparatului central prin poștă, fax sau e-mail ori depuse la ghișeul «Relații cu publicul»;

 

 

 

Art. 16 alin. (2) pct. I lit. b) pct. 4) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, pct. 4) prevedea următoarele aspecte:

„4. în situația în care aspectele semnalate excedează sferei de competență a ministerului, redirecționează petițiile către instituțiile abilitate să le soluționeze și informează, în scris, petentul și/sau instituția care a remis petiția ministerului despre acest demers;”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (2) pct. I lit. b) pct. 4) se modifică și va avea următorul conținut:

4. în situația în care aspectele semnalate excedează sferei de competență a ministerului, redirecționează petițiile către instituțiile abilitate să le soluționeze și informează, în scris, petentul și/sau instituția care a remis petiția;

 

 

 

 

Art. 16 alin. (2) pct. II lit. e) din Regulament (modificată prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, lit. e) prevedea următoarele aspecte:

„e) îi primește și îi consiliază, prin ofițerii desemnați, pe cetățenii care solicită acest lucru și monitorizează activitatea de rezolvare a problemelor ridicate, în domeniul de competență al instituției;”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (2) pct. II lit. e) se modifică și va avea următorul conținut:

e) îi primește și îi consiliază, prin ofițerii desemnați, pe cetățenii care solicită acest lucru și monitorizează activitatea de rezolvare a problemelor ridicate, în domeniul de competență al instituției;

 

 

 

 

Art. 16 alin. (2) pct. III din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, pct. III prevedea următoarele aspecte:

„III. Atribuția ghișeului “Relații cu publicul”: asigură datele, îndrumările și informațiile solicitate de către cetățeni din domeniul de competență al ministerului.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (2) pct. III se modifică și va avea următorul conținut:

III. Ghișeul “Relații cu publicul”: asigură datele, îndrumările și informațiile din domeniul de competență al ministerului, solicitate de către cetățeni.

 

 

 

 

Art. 16 alin. (2) pct. IV din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, pct. IV prevedea următoarele aspecte:

„IV. Atribuția compartimentului “Linia telefonică antidiscriminare”: gestionează, conform procedurilor, apelurile telefonice primite de la cetățeni prin “Linia telefonică deschisă”, “Linia telefonică antidiscriminare” și prin celelalte posturi telefonice din serviciu.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (2) pct. IV se modifică și va avea următorul conținut:

IV. Linia telefonică antidiscriminare: gestionează apelurile telefonice primite la «Linia telefonică antidiscriminare» și mesajele primite prin poștă electronică, prin care sunt sesizate acte/fapte de discriminare, comportamente de hărțuire sau tratamente similare săvârșite de către personalul ministerului asupra personalului din minister, precum și apelurile primite prin «Linia telefonică deschisă» și celelalte posturi telefonice ale serviciului.

 

 

 

 

Art. 17 alin. (1) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 17 alin. (1) prevedea următoarele aspecte:

„(1) Serviciul intranet și documentare este structura specializată unică ce are ca obiective principale coordonarea fluxului de informare și documentare, în domeniile de activitate specifice instituției, la nivel central și la nivelul structurilor subordonate, asigurarea traducerii corespondenței conducerii ministerului.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 17 alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

ART. 17 – (1) Serviciul intranet și documentare este structura specializată unică ce are ca obiective principale coordonarea fluxului de informare și documentare în domeniile de activitate specifice instituției, la nivel central și la nivelul structurilor subordonate, gestionarea site-ului de intranet al aparatului central al ministerului și asigurarea traducerii corespondenței conducerii ministerului.

 

 

 

 

Art. 18 alin. (1) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 18 alin. (1) prevedea următoarele aspecte:

„(1) Serviciul cabinete are ca obiectiv principal asigurarea serviciilor de specialitate la cabinetele ministrului, secretarilor de stat, subsecretarilor de stat, secretarului general, secretarilor generali adjuncți și consilierilor ministrului, precum și organizarea și desfășurarea activităților de protocol intern la nivelul conducerii ministerului.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 18 alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

ART. 18 – (1) Serviciul cabinete are ca obiective principale asigurarea serviciului de specialitate la cabinetele demnitarilor, precum și organizarea și realizarea activităților de protocol intern și de secretariat ale ședințelor/grupurilor de lucru desfășurate la nivelul conducerii ministerului.

 

 

 

 

Art. 18 alin. (2) pct. II din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, pct. II prevedea următoarele aspecte:

„II. Atribuții pe linia asigurării serviciilor la cabinete:

a) organizează și asigură serviciul de secretariat la cabinetele conducerii ministeruluiși contribuie la realizarea sarcinilor din agendele de lucru;

b) asigură fluxul de documente clasificate și neclasificate și evidența acestora la cabinetele conducerii ministerului;

c) îndeplinește sarcini administrative și de protocol la nivelul cabinetelor conducerii ministerului.”

 

Noua reglementarePotrivit noii reglementări, art. 18 alin. (2) pct. II se modifică și va avea următorul conținut:„II. Asigurare cabinete:

a) organizează și asigură serviciul de secretariat la cabinetele demnitarilor și contribuie la realizarea sarcinilor din agendele de lucru;

b) asigură fluxul de documente clasificate și neclasificate și evidența acestora la cabinetele demnitarilor;

c) îndeplinește sarcini administrative și de protocol la nivelul cabinetelor demnitarilor;

d) asigură, prin personalul de la cabinetele demnitarilor, împreună cu Serviciul relații cu publicul, măsurile administrative pentru primirea cetățenilor/personalului ministerului în audiență/ieșire la raport la nivelul conducerii ministerului.

 

 

 

 

Art. 19 alin. (1) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 19 alin. (1) prevedea următoarele aspecte:

„(1) Serviciul arhivă este structura specializată ce are ca obiective principale administrarea și prelucrarea de specialitate a documentelor ce alcătuiesc Fondul arhivistic al aparatului central al ministerului.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 19 alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

ART. 19 – (1) Serviciul arhivă este structura specializată ce are ca obiective principale asigurarea unui sistem unitar de evidență, confidențialitate și securitate a documentelor, inventariere, selecționare și prelucrare de specialitate a unităților arhivistice create de unitățile aparatului central al ministerului.

 

 

 

 

Art. 21 din Regulament (modificat prin OMAI nr. 133/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 21 prevedea următoarele aspecte:

„Art. 21 – Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul regulament.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 21 se modifică și va avea următorul conținut:

ART. 21 – Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.

 

 

 

 

Art. 6 alin. (1) lit. b^1 din Regulament (introdusă prin OMAI nr. 133/2019) 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 6 alin. (1), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:

b^1) Subregistrul NATO/UE;

 

 

 

 

Art. 7^1 din Regulament (introdus prin OMAI nr. 133/2019) 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 7 se introduce un nou articol, art. 7^1, cu următorul cuprins:

ART. 7^1 – (1) Pentru îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, Direcția secretariat general cooperează cu unitățile aparatului central, cu instituțiile și structurile aflate în subordinea/în cadrul ministerului în probleme de interes comun, în conformitate cu legile, hotărârile și ordonanțele Guvernului, ordinele, înțelegerile și protocoalele aprobate de ministrul afacerilor interne, precum și cu instituții și organisme similare din țară și străinătate.

(2) Diagrama de relații a Direcției secretariat general este prevăzută în anexa nr. 2.

 

 

 

 

Art. 9 alin. (2) lit. x), y) din Regulament (introduse prin OMAI nr. 133/2019) 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 9 alin.(2), după lit. w) se introduc două noi litere, lit. x) și y), cu următorul cuprins:

x) asigură expedierea răspunsurilor către petenți, clasarea și arhivarea petițiilor soluționate de către unitățile aparatului central al ministerului;

y) gestionează informațiile clasificate NATO și UE destinate conducerii ministerului, personalului de la cabinetele demnitarilor și Direcției secretariat general, cu respectarea măsurilor de protecție a acestora conform normelor legale în vigoare.

 

 

 

 

Art. 14 alin. (2) lit. m^1) – m^5) din Regulament (introduse prin OMAI nr. 133/2019) 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 14 alin. (2), după lit. m) se introduc cinci noi litere, lit. m^1) – m^5), cu următorul cuprins:

m^1) informează conducerea unității și D.G.P.I. despre vulnerabilitățile și riscurile existente în sistemul de protecție a informațiilor clasificate și propune măsuri pentru înlăturarea acestora;

m^2) implementează metodele, mijloacele și măsurile necesare protecției informațiilor în format electronic;

m^3) exploatează operațional sistemul de prelucrare automată a datelor, denumit în continuare SPAD, și a rețelelor de transmisii de date – sistemul informatic și de comunicații, denumite în continuare RTD-SIC, în condiții de securitate;

m^4) coordonează cooperarea dintre unitatea deținătoare a SPAD sau RTD-SIC și autoritatea care asigură acreditarea;

m^5) implementează măsurile de securitate și protecție criptografică ale SPAD sau RTD-SIC;

 

 

 

 

Art. 14^1 din Regulament (introdus prin OMAI nr. 133/2019) 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 14 se introduce un nou articol, art. 14^1, cu următorul cuprins:

ART. 14^1 – (1) Subregistrul NATO/UE are ca obiectiv principal gestionarea informațiilor clasificate NATO/UE, destinate conducerii ministerului și Direcției secretariat general, cu respectarea măsurilor de protecție a acestora conform normelor legale în vigoare.

(2) Prin conducerea ministerului se înțelege: ministrul afacerilor interne, secretarii de stat, subsecretarii de stat, secretarul general, secretarii generali adjuncți, directorul cabinetului ministrului și consilierii ministrului.

(3) Atribuțiile Subregistrului NATO/UE sunt următoarele:

a) aplicarea metodologiilor specifice elaborate de către Autoritatea Națională de Securitate/Registrul intern al Ministerului Afacerilor Interne în cadrul structurii proprii;

b) gestionarea informațiilor clasificate NATO/UE și asigurarea fluxului informațional prin Registrul intern al Ministerului Afacerilor Interne;

c) asigurarea organizării și funcționării arhivei proprii cu informații clasificate NATO/UE;

d) efectuarea inventarierii anuale a tuturor documentelor proprii și asigurarea raportării către Registrul intern al Ministerului Afacerilor Interne;

e) pregătirea și instruirea personalului propriu, precum și a celui din aria de competență;

f) întocmirea și actualizarea listei cu persoanele autorizate să aibă acces la informații clasificate NATO și UE, precum și transmiterea acesteia Registrului intern al Ministerului Afacerilor Interne;

g) transmiterea, lunar, Registrului intern al Ministerului Afacerilor Interne a numărului total de documente NATO RESTRICTED/RESTREINT UE primite, care nu provin de la acesta;

h) notificarea imediată a Registrului intern al Ministerului Afacerilor Interne cu privire la datele de identificare ale informațiilor NATO CONFIDENTIAL sau superior și UE sensibile, primite în condițiile prevăzute la lit. g).

Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției secretariat general, aprobat prin OMAI nr. 108/2016 – modificări (OMAI nr. 133/2019) was last modified: noiembrie 26th, 2019 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter