Regulamentul de organizare şi funcţionare a birourilor electorale constituite pentru alegerile locale din anul 2020 – aprobare (Hotărârea BEC nr. 2/2020)

6 aug. 2020
Vizualizari: 964

Actul normativ

Sumar

Hotărârea Biroului Electoral Central (BEC) nr. 2/2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a birourilor electorale constituite pentru alegerile locale din anul 2020

(M. Of. nr. 700 din 4 august 2020)

Se aprobă  Regulamentul de organizare și funcționare a birourilor electorale constituite pentru alegerile locale din anul 2020.

 

 

În M. Of. nr. 700 din 4 august 2020 s-a publicat Hotărârea BEC nr. 2/2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a birourilor electorale constituite pentru alegerile locale din anul 2020.

Astfel, prin respectivul act normativ se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a birourilor electorale constituite pentru alegerile locale din anul 2020.

 

În continuare, vă prezentăm cele mai importante dispoziții ale Regulamentului de organizare și funcționare a birourilor electorale constituite pentru alegerile locale din anul 2020.

 

Prezentare generală

 

Potrivit art. 1, birourile electorale sunt alcătuite numai din cetățeni cu drept de vot, iar candidații în alegeri, soțul, soția, rudele și afinii acestora până la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor. Membrii birourilor electorale exercită o funcție ce implică autoritatea de stat, exercitarea corectă și imparțială a acestei funcții fiind obligatorie. Pe de altă parte, nimeni nu poate fi în același timp membru a două sau mai multor birouri electorale, iar procesele-verbale întocmite cu prilejul constituirii și completării birourilor electorale atestă calitatea de membru al biroului electoral.

Birourile electorale lucrează în prezența majorității membrilor care le compun și adoptă hotărâri și măsuri cu votul majorității membrilor prezenți. În caz de egalitate de voturi, votul președintelui este hotărâtor.

În ceea ce privește convocarea la ședințe a membrilor birourilor electorale, aceasta se face telefonic, prin mesaj text sau prin e-mail, de regulă cu cel puțin 6 ore înainte, cu excepția situațiilor urgente, când se face de îndată, de către secretariatul biroului electoral, la dispoziția președintelui. De asemenea, în convocarea membrilor birourilor electorale se precizează data, ora, modalitatea și locul de desfășurare a ședinței și se comunică proiectul ordinii de zi împreună cu materialele ce urmează a fi dezbătute.

Birourile electorale sunt obligate să țină evidența întâmpinărilor, contestațiilor și a altor cereri privind procesul electoral, precum și a hotărârilor adoptate și a măsurilor dispuse, după fiecare ședință, întocmindu-se un proces-verbal de ședință, care se semnează de președinte sau de către locțiitorul acestuia, în cazul în care a condus ședința biroului electoral, precum și de persoana care l-a întocmit. Acesta poate fi consultat, la cerere, de către membrii biroului electoral și nu poate fi făcut public.

Potrivit art. 11, programul de lucru cu publicul al BEC și al birourilor electorale de circumscripție nu poate avea mai puțin de 8 ore, în fiecare zi a săptămânii, acesta trebuind să fie fixat între orele 9,00-18,00. Totodată, relația cu publicul și accesul la informațiile de interes public se asigură, de regulă, prin telefon și alte mijloace electronice. În zilele în care se împlinesc termene privind activități care țin de competența lor, BEC și birourile electorale de circumscripție își încheie programul de lucru cu publicul la ora 24,00, iar în ziua votării, birourile electorale asigură permanența

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale
Regulamentul de organizare și funcționare a birourilor electorale constituite pentru alegerile locale din anul 2020 – aprobare (Hotărârea BEC nr. 2/2020) was last modified: august 6th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.