Regulamentul Camerei Deputaţilor – modificări (Hotărârea Camerei Deputaților nr. 15/2020)

30 iul. 2020
Vizualizari: 338

Actele modificate

Actul modificatorSumar
 

Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994

(rep. M. Of. nr. 338 din 27 aprilie 2020)

 

 

Hotărârea nr. 15/2020 privind modificarea Regulamentului Camerei Deputaților

 

(M. Of. nr. 669 din 28 iulie 2020)

 

– modificăart. 85, art. 86 alin. (1) și (2), art. 111, art. 112 alin. (1) și (2).

 

În M. Of. nr. 669 din 28 iulie 2020 s-a publicat Hotărârea nr. 15/2020 privind modificarea Regulamentului Camerei Deputaților.

În continuare, vă prezentăm modificările aduse respectivului act normativ.

 

Art. 85

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 85 se prezenta sub următoarea formă:

„Art. 85

(1) Proiectul ordinii de zi și proiectul programului de lucru ale Camerei Deputaților pentru săptămâna următoare se întocmesc de Biroul permanent.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(2) La solicitarea motivată a inițiatorului sau a Biroului permanent al Camerei Deputaților, Comitetul liderilor grupurilor parlamentare poate include în ordinea de zi dezbaterea unui proiect de lege sau a unei propuneri legislative la care termenul de depunere a raportului a fost depășit.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 85 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 85

(1) Lista proiectelor de lege și a propunerilor legislative supuse dezbaterii și adoptării Camerei Deputaților cuprinde toate proiectele de lege și propunerile legislative care au rapoarte adoptate de comisiile sesizate în fond, în termenele stabilite de Biroul permanent, precum și proiectele de lege și propunerile legislative fără raport ale căror termene de adoptare au fost depășite.

(2) Proiectele de lege și propunerile legislative se includ în lista prevăzută la alin. (1) la data prezentării la Biroul permanent a rapoartelor adoptate de comisiile sesizate în fond sau, după caz, fără raport la data depășirii acestor termene.

(3) Proiectul ordinii de zi și proiectul programului de lucru ale Camerei Deputaților pentru săptămâna următoare se întocmesc de Biroul permanent.

(4) La solicitarea motivată a inițiatorului, a Biroului permanent al Camerei Deputaților sau a unui lider de grup, Comitetul liderilor grupurilor parlamentare poate include în ordinea de zi dezbaterea unui proiect de lege sau a unei propuneri legislative fără raport, la care termenul de depunere a raportului a fost depășit.

 

Art. 86 alin. (1) și (2)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 86 alin. (1) și (2) se prezentau sub următoarea formă:

„Art. 86

(1) Ordinea de zi a Camerei Deputaților cuprinde toate problemele care se supun dezbaterii și adoptării Camerei.

(2) Proiectele de legi și propunerile legislative se înscriu în proiectul ordinii de zi în termen de cel mult 5 zile de la primirea de către Biroul permanent a raportului comisiei sesizate în fond, în cazul în care Camera Deputaților a fost sesizată ca primă Cameră, și în termen de cel mult 7 zile pentru cele în care este Cameră decizională.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 86 alin. (1) și (2) se modifică și vor avea următorul conținut:

Art. 86

(1) Ordinea de zi a Camerei Deputaților cuprinde toate problemele care se supun dezbaterii și adoptării Camerei în ședințele din săptămâna la care se referă.

(2) Proiectele de legi și propunerile legislative se înscriu în proiectul ordinii de zi de către Biroul permanent, ținându-se cont de prioritățile prevăzute în prezentul articol, precum și de alte priorități decise de Biroul permanent.

 

Art. 111

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 111 prevedea următoarele aspecte:

„Art. 111

În cazul prevăzut la art. 38 lit. c) dezbaterea se face potrivit procedurii legislative obișnuite, luându-se în discuție toate amendamentele depuse la comisie în termenul prevăzut de prezentul regulament, precum și cele care se formulează în timpul dezbaterilor, conform art. 107 alin. (3).”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 111 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 111

În cazul prevăzut la art. 38 lit. c), dezbaterea se face aplicându-se corespunzător prevederile art. 118-120 ale secțiunii a 4-a «Procedura de urgență», luându-se în discuție doar amendamentele depuse la comisie în termenul prevăzut de prezentul regulament, precum și cele care se formulează în timpul dezbaterilor, conform art. 107 alin. (3).

 

Art. 112 alin. (1) și (2)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 112 alin. (1) și (2) prevedea următoarele aspecte:

„Art. 112

(1) În temeiul art. 75 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, Camera Deputaților, ca primă Cameră sesizată, se pronunță asupra proiectului de lege sau a propunerii legislative în termen de 45 de zile de la data prezentării la Biroul permanent. Fac excepție codurile și legile de complexitate deosebită, asupra cărora se pronunță în termen de 60 de zile de la data prezentării la Biroul permanent și ordonanțele de urgență, pentru care termenul este de 30 de zile de la data depunerii acestora la Camera Deputaților.

(2) În cazul propunerilor legislative care sunt depuse la Camera Deputaților, ca primă Cameră sesizată, termenele aferente procesului legislativ curg de la data înregistrării la Biroul permanent însoțite de avizele solicitate și se socotesc luând în calcul 4 zile pe săptămână, cu excepția sărbătorilor legale.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 112 alin. (1) și (2) se modifică și vor avea următorul conținut:

Art. 112

(1) În temeiul art. 75 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, Camera Deputaților, ca primă Cameră sesizată, se pronunță asupra proiectului de lege sau a propunerii legislative în termen de 45 de zile calendaristice de la data includerii acestora în «Lista proiectelor de lege, a propunerilor legislative supuse dezbaterii și adoptării Camerei Deputaților». Pentru coduri și legi de complexitate deosebită, termenul este de 60 de zile calendaristice de la data includerii acestora în «Lista proiectelor de lege, a propunerilor legislative supuse dezbaterii și adoptării Camerei Deputaților». Pentru ordonanțele de urgență, termenul este de 30 de zile calendaristice de la data depunerii acestora la Camera Deputaților.

(2) În cazul proiectelor de lege sau al propunerilor legislative care sunt depuse la Camera Deputaților, ca primă Cameră sesizată, termenele de întocmire a raportului de către comisia sesizată în fond curg de la data înregistrării la Biroul permanent însoțite de avizele solicitate și se socotesc luând în calcul 4 zile pe săptămână, cu excepția sărbătorilor legale.

Regulamentul Camerei Deputaților – modificări (Hotărârea Camerei Deputaților nr. 15/2020) was last modified: iulie 30th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.