Regulamentul ASF nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea ASF – modificări (Regulament ASF nr. 12/2020)

10 iul. 2020
Vizualizari: 355

Actul modificat

Actul modificatorSumar
 

Regulamentul ASF nr. 10/2016 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară

(M. Of. nr. 1.006 din 15 decembrie 2016)

 

Regulamentul ASF nr. 12/2020 pentru modificarea Regulamentului ASF nr. 10/2016 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară

(M. Of. nr. 603 din 9 iulie 2020)

 

modifică: art. 52 pct. 5, art. 82^1 și art. 82^2.

 

În M. Of. nr. 603 din 9 iulie 2020 s-a publicat Regulamentul ASF nr. 12/2020 pentru modificarea Regulamentului ASF nr. 10/2016 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară.

În continuare, vă prezentăm modificările aduse respectivului Regulament ASF.

 

Art. 52 pct. 5

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 52 pct. 5 prezenta următoarele aspecte:

„Art. 52

Președintele are în subordinea sa directă următoarele structuri:

[…]

5. Serviciul comunicare;”

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 52 pct. 5 se modifică și va avea următorul conținut:

5. Direcția de comunicare și relații interinstituționale;”

 

 

Secțiunea 5^1

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 82^1 și 82^2, prevedeau următoarele aspecte:

„SECȚIUNEA 5^1: Serviciul comunicare

Art. 82^1

Atribuțiile specifice Serviciului comunicare sunt:

– îndeplinește funcția de interfață a A.S.F. cu mass-media, asigurând relația cu reprezentanții de specialitate ai mass-mediei, în scopul informării acestora asupra unor aspecte de interes privind domeniile de activitate ale A.S.F.;

– elaborează comunicatele de presă ale A.S.F. și orice alte documente necesare asigurării relației cu mass-media, urmând a le supune spre aprobare președintelui A.S.F.;

– asigură organizarea conferințelor de presă ale A.S.F. și a altor evenimente proprii ale A.S.F.;

– monitorizează presa și realizează rapoarte zilnice în vederea evaluării corecte și complete a modului în care este percepută imaginea A.S.F. și a piețelor supravegheate, identifică eventuale riscuri în legătură cu acestea, astfel cum sunt percepute de către mass-media, și propune soluții pentru clarificarea problemelor identificate;

– asigură publicarea în presă a deciziilor A.S.F. și/sau a altor materiale, conform dispozițiilor legale, și/sau ale Consiliului A.S.F. sau ale președintelui A.S.F.;

– coordonează activitatea de comunicare a informațiilor solicitate de mass-media, în strânsă colaborare cu direcțiile de specialitate din cadrul A.S.F., urmând a supune aceste documente spre avizare președintelui sau, în lipsa acestuia, prim-vicepreședintelui ori vicepreședinților;

– contribuie, alături de Direcția relații cu publicul, petiții și educație financiară, la organizarea campaniilor de informare și educare financiară a consumatorilor de servicii financiare, derulate de către A.S.F.;

– elaborează, gestionează și actualizează standardele de formatare și imagine vizuală ale A.S.F;

– gestionează și actualizează, din punct de vedere editorial și grafic, paginile de internet și intranet ale A.S.F., conform solicitărilor președintelui A.S.F. și/sau ale structurilor organizatorice de specialitate din cadrul A.S.F., după caz;

– realizează Buletinul lunar al A.S.F. și Suplimentul Buletinului lunar, când este necesar, pe baza informațiilor primite de la structurile organizatorice de specialitate ale A.S.F.;

– asigură, conform prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, implementarea și ducerea la îndeplinire a măsurilor în vederea exercitării liberului acces, din oficiu sau la cerere, la informații de interes public al oricărei persoane;

– îndeplinește orice alte atribuții cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică.

Art. 82^2

Relațiile funcționale ale Serviciului comunicare sunt:

– de subordonare față de președintele A.S.F.;

– de colaborare cu structurile organizatorice ale A.S.F.”

 

 

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 82^1 și 82^2 se modifică și vor avea următorul conținut:

SECȚIUNEA 5^1: Direcția de comunicare și relații interinstituționale

Art. 82^1

Obiectivele Direcției de comunicare și relații interinstituționale sunt:

– elaborarea strategiei de comunicare externă și internă a A.S.F., pe termen mediu și lung, în concordanță cu scopul, misiunea și obiectivele strategice ale A.S.F.;

– promovarea și consolidarea imaginii A.S.F., atât pe plan intern, cât și internațional, în colaborare cu structurile organizatorice de specialitate ale A.S.F.;

– asigurarea relației cu instituțiile statului – Guvern, Parlament, ministere, alte autorități ale administrației publice centrale, alți parteneri instituționali ai A.S.F., precum și cu alte instituții interne și internaționale (de exemplu, EIOPA, ESMA, IOSCO, IAIS etc.);

– asigurarea sprijinului pentru dezvoltarea de strategii, programe, protocoale și acorduri de colaborare cu instituții publice, mediul academic, entități din piețele financiare nonbancare, organisme neguvernamentale și alte organizații;

– realizarea funcției de interfață a A.S.F. cu mass-media, asigurând relația cu reprezentanții presei, în scopul informării acestora privind teme de interes referitoare la activitatea A.S.F.

Art. 82^2

Relațiile funcționale ale Direcției de comunicare și relații interinstituționale sunt:

– de subordonare față de președintele A.S.F.;

– de colaborare cu structurile organizatorice ale A.S.F.

Regulamentul ASF nr. 10/2016 privind organizarea și funcționarea ASF – modificări (Regulament ASF nr. 12/2020) was last modified: iulie 10th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.