Regulamentul ASF nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea ASF – modificări (Regulament ASF nr. 12/2020)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Regulamentul ASF nr. 10/2016 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară (M. Of. nr. 1.006 din 15 decembrie 2016) | Regulamentul ASF nr. 12/2020 pentru modificarea Regulamentului ASF nr. 10/2016 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară (M. Of. nr. 603 din 9 iulie 2020)
| – modifică: art. 52 pct. 5, art. 82^1 și art. 82^2. |
În M. Of. nr. 603 din 9 iulie 2020 s-a publicat Regulamentul ASF nr. 12/2020 pentru modificarea Regulamentului ASF nr. 10/2016 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară.
În continuare, vă prezentăm modificările aduse respectivului Regulament ASF.
Art. 52 pct. 5
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 52 pct. 5 prezenta următoarele aspecte:
„Art. 52
Președintele are în subordinea sa directă următoarele structuri:
[…]
5. Serviciul comunicare;”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 52 pct. 5 se modifică și va avea următorul conținut:
„5. Direcția de comunicare și relații interinstituționale;”
Secțiunea 5^1
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 82^1 și 82^2, prevedeau următoarele aspecte:
„SECȚIUNEA 5^1: Serviciul comunicare
Art. 82^1
Atribuțiile specifice Serviciului comunicare sunt:
– îndeplinește funcția de interfață a A.S.F. cu mass-media, asigurând relația cu reprezentanții de specialitate ai mass-mediei, în scopul informării acestora asupra unor aspecte de interes privind domeniile de activitate ale A.S.F.;
– elaborează comunicatele de presă ale A.S.F. și orice alte documente necesare asigurării relației cu mass-media, urmând a le supune spre aprobare președintelui A.S.F.;
– asigură organizarea conferințelor de presă ale A.S.F. și a altor evenimente proprii ale A.S.F.;
– monitorizează presa și realizează rapoarte zilnice în vederea evaluării corecte și complete a modului în care este percepută imaginea A.S.F. și a piețelor supravegheate, identifică eventuale riscuri în legătură cu acestea, astfel cum sunt percepute de către mass-media, și propune soluții pentru clarificarea problemelor identificate;
– asigură publicarea în presă a deciziilor A.S.F. și/sau a altor materiale, conform dispozițiilor legale, și/sau ale Consiliului A.S.F. sau ale președintelui A.S.F.;
– coordonează activitatea de comunicare a informațiilor solicitate de mass-media, în strânsă colaborare cu direcțiile de specialitate din cadrul A.S.F., urmând a supune aceste documente spre avizare președintelui sau, în lipsa acestuia, prim-vicepreședintelui ori vicepreședinților;
– contribuie, alături de Direcția relații cu publicul, petiții și educație financiară, la organizarea campaniilor de informare și educare financiară a consumatorilor de servicii financiare, derulate de către A.S.F.;
– elaborează, gestionează și actualizează standardele de formatare și imagine vizuală ale A.S.F;
– gestionează și actualizează, din punct de vedere editorial și grafic, paginile de internet și intranet ale A.S.F., conform solicitărilor președintelui A.S.F. și/sau ale structurilor organizatorice de specialitate din cadrul A.S.F., după caz;
– realizează Buletinul lunar al A.S.F. și Suplimentul Buletinului lunar, când este necesar, pe baza informațiilor primite de la structurile organizatorice de specialitate ale A.S.F.;
– asigură, conform prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, implementarea și ducerea la îndeplinire a măsurilor în vederea exercitării liberului acces, din oficiu sau la cerere, la informații de interes public al oricărei persoane;
– îndeplinește orice alte atribuții cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică.
Art. 82^2
Relațiile funcționale ale Serviciului comunicare sunt:
– de subordonare față de președintele A.S.F.;
– de colaborare cu structurile organizatorice ale A.S.F.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 82^1 și 82^2 se modifică și vor avea următorul conținut:
„SECȚIUNEA 5^1: Direcția de comunicare și relații interinstituționale
Art. 82^1
Obiectivele Direcției de comunicare și relații interinstituționale sunt:
– elaborarea strategiei de comunicare externă și internă a A.S.F., pe termen mediu și lung, în concordanță cu scopul, misiunea și obiectivele strategice ale A.S.F.;
– promovarea și consolidarea imaginii A.S.F., atât pe plan intern, cât și internațional, în colaborare cu structurile organizatorice de specialitate ale A.S.F.;
– asigurarea relației cu instituțiile statului – Guvern, Parlament, ministere, alte autorități ale administrației publice centrale, alți parteneri instituționali ai A.S.F., precum și cu alte instituții interne și internaționale (de exemplu, EIOPA, ESMA, IOSCO, IAIS etc.);
– asigurarea sprijinului pentru dezvoltarea de strategii, programe, protocoale și acorduri de colaborare cu instituții publice, mediul academic, entități din piețele financiare nonbancare, organisme neguvernamentale și alte organizații;
– realizarea funcției de interfață a A.S.F. cu mass-media, asigurând relația cu reprezentanții presei, în scopul informării acestora privind teme de interes referitoare la activitatea A.S.F.
Art. 82^2
Relațiile funcționale ale Direcției de comunicare și relații interinstituționale sunt:
– de subordonare față de președintele A.S.F.;
– de colaborare cu structurile organizatorice ale A.S.F.”