Registrul REGES-ONLINE

Hotărârea Guvernului nr. 295/2025 privind Registrul general de evidență a salariaților — REGESONLINE (M. Of. nr. 279 din 31 martie 2025)

Intrare în vigoare: 31 martie 2025, cu unele excepții

H.G. nr. 295/2025 stabilește condițiile de întocmire și accesare a Registrului general de evidență a salariaților (REGES ONLINE), în vederea completării și transmiterii informațiilor privind contractul individual de muncă (încheiere, modificare, suspendare, încetare).

Notă: Registrul general de evidență a salariaților online (REGES ONLINE) este o platformă informatică destinată completării, transmiterii, gestionării, consultării și procesării datelor referitoare la elementele contractului individual de muncă, cu respectarea dispozițiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).

1. Următoarele categorii de angajatori au obligația de a completa Registrul general de evidență a salariaților pe platforma REGES ONLINE:

a) persoane fizice sau juridice de drept privat;

b) instituții/autorități publice/alte entități juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă;

c) misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state în România, respectiv, după caz, reprezentanțele organizațiilor internaționale acreditate în România, institutele culturale și reprezentanțele comerciale și economice ale altor state în România, pentru personalul angajat local care are cetățenia română sau pentru străinul cu drept de muncă în România.

2. Noul registru va conține, pe lângă informațiile prevăzute de reglementarea anterioară (H.G. nr. 905/2017) și următoarele elemente:

– numărul de identificare fiscală NIF al salariatului (pentru nerezidenți);

– gradul, tipul de handicap și durata certificatului de încadrare în grad și tip de handicap pentru persoanele cu dizabilități;

– numărul contractului de muncă;

– locul de muncă (fix sau mobil).

Angajatorii au obligația de a completa și de a transmite în Registru toate elementele contractelor individuale de muncă active la data accesării Registrului, care nu se regăsesc în sistemul informatic care face obiectul soluției tehnice pentru transmiterea datelor în registru de către angajatori, prevăzut de art. 10 din H.G. nr. 905/2017, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a H.G. nr. 295/2025, respectiv până la 30 septembrie 2025.

Încălcarea acestei obligații constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.

3. Angajatorii au obligația de a se înregistra în REGES ONLINE în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a H.G. nr. 295/2025, respectiv până la 30 septembrie 2025. Încălcarea acestei obligații constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 15.000 lei la 20.000 lei.

4. Elementele de funcționalitate tehnică a Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registru vor fi aprobate prin ordin în 30 zile de la data publicării H.G. nr. 295/2025, respectiv până la 30 aprilie 2025.

5. H.G. nr. 295/2025 intră în vigoare la data de 31 martie 2025, cu excepția prevederilor privind sancțiunile aplicate contravențiilor pentru nerespectarea prevederilor aceste hotărâri de guvern, care vor intra în vigoare în 30 zile de la publicarea H.G. nr. 295/2025, adică la 30 aprilie 2025.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

La data de 30 septembrie 2025, se abrogă H.G. nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților.