Raportarea unor date statistice de către furnizorii de servicii poştale (DPANARC nr. 314/2017)

24 apr. 2017
Vizualizari: 997
Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
DPANARC nr. 314/2017
(M. Of. nr. 279 din 20 aprilie 2017)
Respectiva decizie are ca obiect impunerea în sarcina furnizorilor de servicii poștale a obligației de a transmite Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, denumită în continuare ANCOM, unele date statistice, în vederea elaborării de rapoarte, studii, analize și alte asemenea documente în domeniul serviciilor poștale, precum și a urmăririi și controlului aplicării prevederilor cuprinse în actele normative în vigoare.

În M. Of. nr. 279 din 20 aprilie 2017, a fost publicată DPANARC nr. 314/2017 privind raportarea unor date statistice de către furnizorii de servicii poștale.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivei decizii.

Art. 1 din DPANARC nr. 314/2017

Art. 1 stabilește faptul că respectiva decizie are ca obiect impunerea în sarcina furnizorilor de servicii poștale a obligației de a transmite Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, denumită în continuare ANCOM, unele date statistice, în vederea elaborării de rapoarte, studii, analize și alte asemenea documente în domeniul serviciilor poștale, precum și a urmăririi și controlului aplicării prevederilor cuprinse în actele normative în vigoare.

De asemenea, în cuprinsul respectivei decizii sunt aplicabile definițiile relevante prevăzute la art. 2 din O.U.G. nr. 13/2013 privind serviciile poștale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 187/2013, cu modificările și completările ulterioare, și la pct. 1.1 din anexa nr. 1 la Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 313/2017 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poștale.

Art. 2 din DPANARC nr. 314/2017

Potrivit art. 2, prin respectiva decizie se stabilesc anumiți indicatori aferenți furnizării de servicii poștale, prevăzuți în anexele nr. 1 și 2, precum și categoriile de informații corespunzătoare fiecărui indicator.

Art. 3 din DPANARC nr. 314/2017

În art. 3 este prevăzut faptul că persoanele care au avut calitatea de furnizor de servicii poștale în perioada de raportare au obligația de a raporta către ANCOM valorile aferente indicatorilor în conformitate cu prevederile Deciziei președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 336/2013 privind mijloacele și modalitatea de transmitere de către furnizori a unor documente, date sau informații către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea condițiilor stabilite de respectiva decizie.

Astfel, pentru perioada de referință reprezentată de anul calendaristic anterior, furnizorii de servicii poștale au obligația de a raporta anual, până la data de 15 martie, datele statistice prevăzute în anexa nr. 1, respectiv până la data de 15 iulie, datele statistice prevăzute în anexa nr. 2. În cazul persoanelor care nu au avut calitatea de furnizor de servicii poștale pe întreaga perioadă de raportare, perioada de raportare este reprezentată de perioada în care au deținut această calitate.

De asemenea, în cazul în care un furnizor de servicii poștale dorește să renunțe la această calitate, acesta are obligația de a raporta în momentul depunerii cererii de renunțare datele statistice care fac obiectul respectivei decizii, în condițiile stipulate de aceasta.

Art. 4 din DPANARC nr. 314/2017

Conform art. 4, în cazul datelor prevăzute în anexa nr. 1 vor fi raportate exclusiv trimiterile prelucrate în nume propriu și veniturile rezultate ca urmare a prelucrării acestora, nu și trimiterile prelucrate în numele și pe seama unui alt furnizor de servicii poștale ori veniturile aferente prelucrării lor.

În cazul datelor prevăzute în anexa nr. 2 vor fi raportate cumulat trimiterile poștale prelucrate în nume propriu și trimiterile poștale prelucrate în numele și pe seama unui alt furnizor de servicii poștale, precum și veniturile cumulate rezultate ca urmare a prelucrării acestora.

Art. 5 din DPANARC nr. 314/2017

Art. 5 dispune că nerespectarea prevederilor respectivei decizii se sancționează de către ANCOM potrivit dispozițiilor O.U.G. nr. 13/2013, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 187/2013, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 6 din DPANARC nr. 314/2017

Conform art. 6, anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din respectiva decizie.

Art. 7 din DPANARC nr. 314/2017

Respectiva decizie, potrivit art. 7, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 1 mai 2017.

Primele raportări în conformitate cu respectiva decizie pentru datele statistice prevăzute în anexa nr. 2 se vor realiza în anul 2017, pentru perioada de raportare cuprinsă între 1 ianuarie și 31 decembrie 2016. Prin derogare de la prevederile art. 3, pentru această perioadă de raportare, furnizorii de servicii poștale nu vor completa indicatorii și valorile aferente prevăzute la câmpurile A7 – A9, B20 – B22 și C1 – C8 din anexa nr. 2.

Astfel, primele raportări în conformitate cu respectiva decizie pentru datele statistice prevăzute în anexa nr. 1 se vor realiza în anul 2018, pentru perioada de raportare cuprinsă între 1 ianuarie și 31 decembrie 2017.

La data intrării în vigoare a respectivei decizii, Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Comunicații nr. 127/2009 privind raportarea unor date statistice de către furnizorii de servicii poștale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 151 din 11 martie 2009, cu modificările ulterioare, se abrogă.

Raportarea unor date statistice de către furnizorii de servicii poștale (DPANARC nr. 314/2017) was last modified: aprilie 24th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.