Raportul de activitate al Inspecției Judiciare pe anul 2016 și lista de priorități pentru anul 2017

10 mart. 2017
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 1039

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Potrivit comunicatului din data de 9 martie 2017, la această dată a avut loc Adunarea generală a inspectorilor judiciari având ca obiect prezentarea Raportului de activitate al Inspecției Judiciare pe anul 2016.

Pe lângă datele statistice ale realizărilor și activității instituției în anul 2016, documentul conține și lista de priorități ale anului 2017, după cum urmează:

Conferintele Video Universul Juridic

– Îmbunătățirea în continuare a capacității de reacție a Inspecției Judiciare la încălcările normelor privind activitatea și conduita judecătorilor și procurorilor, precum și responsabilizarea sistemului judiciar în aceeași direcție. Deși există percepții diferite cu privire la modalitatea de sesizare din oficiu a Inspecției Judiciare, realitatea obiectivă demonstrează utilitatea sa, un număr considerabil de sancțiuni disciplinare aplicate judecătorilor și procurorilor fiind rezultatul sesizărilor din oficiu. Pe de altă parte, în puține cazuri, sesizarea Inspecției Judiciare se realizează din interiorul sistemului judiciar deși în cadrul acestuia există un potențial ridicat de identificare a situațiilor cu impact disciplinar. În acest sens, este necesar ca Inspecția Judiciară să beneficieze de suportul conducerilor instanțelor și parchetelor în inițierea procedurilor de angajare a răspunderii disciplinare atunci când se impune.
– Optimizarea sistemului de evidență și gestionare a activității Inspecției Judiciare în scopul extragerii rapide a informațiilor necesare soluționării lucrărilor.
– Suplimentarea planului de control al Inspecției Judiciare cu noi domenii de interes, rezultate din activitatea proprie ori stabilite, ca atare, de autorități competente.
– Revizuirea legislației secundare aplicabile Inspecției Judiciare, în vederea optimizării procedurilor de efectuare a lucrărilor de inspecție, pe baza constatărilor rezultate din activitatea curentă.  Intensificarea procesului de comunicare pe toate canalele, inclusiv pe platformele de social media, în legătură cu atribuțiile și competențele Inspecției Judiciare.
– Elaborarea unui repertoar general al faptelor care constituie abateri disciplinare, potrivit jurisprudenței în materie a Secțiilor corespunzătoare ale Consiliului Superior al Magistraturii și a Înaltei Curți de Casație și Justiție. Repertoarul va fi realizat în versiune electronică, disponibilă on-line, iar în limita resurselor financiare și în versiune tipărită.

Redăm mai în continuare conținutul integral al acestui document.

Raportul de activitate al Inspecției Judiciare pe anul 2016 și lista de priorități pentru anul 2017 was last modified: martie 10th, 2017 by Universul Juridic
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter