Punctul de vedere al Consiliului de Mediere la propunerea legislativă privind organizarea şi exercitarea profesiei de mediator

25 aug. 2015
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 1057

Despre

  • Punctul de vedere al Consiliului de mediere
  • Structura la nivel județean
  • Directiva 2008/52/CE
  • „Activitate de interes privat”
  • Avizul Consiliului legislativ

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Consiliul de Mediere a publicat un punct de vedere la propunerea legislativă privind organizarea și exercitarea profesiei de mediator. Respectiva propunere se află în stadiul de dezbatere la Senat, fiind înregistrată cu nr. B327/2015.

Consiliul consideră că sub aspectul oportunității modificării legislației în domeniul ADR (Alternative Dispute Resolution) și a organizării profesiei de mediator în România, propunerea legislativă corespunde în mică măsură situației de fapt în care se află la acest moment profesia.

Conferintele Video Universul Juridic
Structura la nivel județean

Comisia arată că prin modificările propuse se încearcă restructurarea profesiei fără să se țină cont de organizarea acesteia realizată prin Statutul profesiei de mediator adoptat de Consiliul de Mediere, unde corpul mediatorilor este structurat la nivel județean, fiind creată capacitatea de interacționare cu instituțiile administrativ-teritoriale județene cât și cu instanțele de judecată.

„Având în vedere organizarea de fapt a profesiei de mediator în structuri județene funcționale, având ca principală atribuție o mai bună comunicare cu structurile județene administrativ-teritoriale, cât și cu judecătoriile și tribunalele, considerăm că propunerea de organizare teritorială exclusiv la nivelul Curților de Apel limitează organizarea profesiei de mediator”.

Directiva 2008/52/CE

De asemenea, în document se menționează că nu mai târziu de 21 mai 2016, Comisia va prezenta Parlamentului European, Consiliului și Comitetului Economic și Social European un raport privind respectarea Directivei 2008/52/CE în statele membre, iar legislația existentă în România este în concordanță cu cerintele europene așa cum arată Rezolutia Parlamentului European din 13 septembrie 2011 referitoare la punerea în aplicare a Directivei privind medierea în statele membre, impactul acesteia asupra medierii și acceptarea sa de către instante.

Noi atribuții pentru magistrați

Se atrage atenția și asupra faptului că propunerea de modificare a legii medierii suferă și din perspectiva stabilirii de noi atribuții pentru magistrați, conținând dispoziții ce modifică și legea acestora.

„Activitate de interes privat”

„Nu în ultimul rând, proiectul propus încearcă transformarea medierii dintr-o activitate de interes public asa cum este reglementată, într-o «activitate de interes privat», minimizând rolul si importanta medierii în societatea românească, această abordare neputând fi considerată decât ca și un regres legislativ de către instituțiile europene. Mai mult, se propune renunțarea la procedura autorizării, precum și la sintagma de «mediator autorizat», aducându-se prejudicii cu privire la calitatea serviciului de mediere furnizat către publicul larg.

Textul propus prevede limitarea activitătii de mediere la «ședintele de mediere», nepunând accent pe procesul de mediere ca mecanism complex, structurat și pluridisciplinar, coordonat de mediator ca specialist al domeniului. Principala carență a proiectului propus este aceea că încearcă transformarea unei alternative la sistemul judiciar într-o componentă a acestuia, demers în dezacord cu politicile europene.

[…]

Un mare minus al proiectului este acela că în loc să se concentreze pe măsuri de stimulare a recurgerii la mediere pe scară largă, cu beneficii pentru cetățenii români, se axează exclusiv pe un model de organizare inaplicabil, instituie bariere artificiale în exercitarea profesiei și se pliază exclusiv pe modelul de funcționare al unor profesii juridice, neținând cont de specificul profesiei de mediator, profesie eminamente nejuridică”.

Consiliul de Mediere consideră propunerea de proiect legislativ ca lipsită de oportunitate, fiind în contradicție cu organizarea actuală a profesiei de mediator realizată prin adoptarea Statutului Profesiei de Mediator și pledează către o modificare la nivel procedural în sensul instituirii obligativității parcurgerii procedurii medierii ca etapă prealabilă introducerii acțiunii la instanțele judecătorești și instituirea unor stimulente justițiabililor care accesează procedura medierii.

Menționăm că acest proiect legislativ a primit avizul favorabil al Consiliului legislativ, precum și unele observații și propuneri.

Accesați sursa informațiilor, punctul de vedere publicat de Consiliul de Mediere (www.cmediere.ro).

Punctul de vedere al Consiliului de Mediere la propunerea legislativă privind organizarea și exercitarea profesiei de mediator was last modified: august 25th, 2015 by Universul Juridic
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter