Proiectul de Hotărâre pentru modificarea și completarea H.G. nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale (Proiect în dezbatere publică)

23 iul. 2018
Vizualizari: 618

Potrivit unui comunicat din data de 16 iulie 2018, Ministerul Muncii și și Justiției Sociale supune dezbaterii publice Proiectul de Hotărâre pentru modificarea și completarea H.G. nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale.

Conform Notei de fundamentare, publicată odată cu proiectul, referitor la schimbările preconizate, Ministrul Muncii și Justiției Sociale precizează că va fi ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat, de secretarul general și 2 secretari generali adjuncți.

Începând cu data de 1 ianuarie 2019, România va prelua pentru o perioadă de șase luni responsabilitatea Președinției uneia dintre cele mai importante instituții europene – Consiliul Uniunii Europene (PRES RO 2019). Aceasta este o obligație ce decurge din calitatea României de stat membru UE și presupune un efort excepțional în direcția consolidării unei viziuni naționale cu privire la viitorul Uniunii Europene și creșterii capacității administrative necesare exercitării acestui mandat. Prin urmare, pregătirea și derularea acestui mandat reprezintă o prioritate națională.

În exercitarea mandatului Președinției Consiliului UE, România va fi responsabilă de avansarea negocierilor Consiliului UE în ceea ce privește legislația UE, de asigurarea continuității agendei UE și de bună cooperare dintre statele membre si instituțiile europene. Totodată, România va avea posibilitatea de a-și imprima viziunea națională asupra dezbaterilor strategice privind viitorul proiectului european, de a contribui în mod direct la procesul de consolidare a acestuia si de a promova pe agenda europeană unele dosare pe care țara noastră le consideră importante. Organizarea Președinției va necesita un efort intens la nivelul administrației publice, în special al administrației publice centrale.

Îndeplinirea activităților care aparțin domeniilor de responsabilitate ale Ministerului Muncii și Justiției Sociale trebuie asigurată de un aparat administrativ performant și capabil să răspundă modului de funcționare a Consiliului UE. Acest fapt impune consolidarea cantitativă și calitativă din punctul de vedere al resurselor umane, respectiv identificarea, recrutarea și perfecționarea specialiștilor care vor fi implicați în pregătirea și exercitarea Președinției.

Pentru pregătirea corespunzătoare și exercitarea în condiții optime de către Ministerul Muncii șiJustiției Sociale a responsabilităților ce îi revin în perioada preluării de către România a Președinției, este nevoie de o bună planificare și coordonare a resurselor umane și materiale. Prin urmare, Direcția Generală Afaceri Europene și Relații Internaționale se reorganizează prin trecerea Corpului Atașaților pe Probleme de Muncă și Sociale în directa coordonare a ministrului muncii și justiției sociale. Astfel se vor asigura premisele necesare coordonării la cel mai înalt nivel a activității atașaților în procesul de pregătire, precum și de asigurare a Președinției UE.

Pentru creșterea eficientizării procesului de elaborare și implementare a proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, al căror beneficiar este Ministerul Muncii și Justiției Sociale, Serviciul de Implementare și Administrare Proiecte Finanțate din Fonduri Externe Nerambursabile va trece din coordonarea Direcției Generale Planificare Bugetară și Management Financiar, în cea a direcției nou înființate, Direcția Proiecte, Programe, Cooperare Europeană și Internațională, rezultată în urma reorganizării Direcției Generale Afaceri Europene și Relații Internaționale și a Direcției Generale Planificare Bugetară și Management Financiar, aceasta din urmă devenind Direcția Planificare Bugetară și Management Financiar. De asemenea, în cadrul Direcției Proiecte, Programe, Cooperare Europeană și Internațională va trece și Serviciul Incluziune Socială, Inovare Socială și Programe cu Organisme Internaționale din cadrul Direcției Politici Servicii Sociale. În urma acestui proces, Direcția Politici Servicii Sociale și Direcția Politici Beneficii Sociale se vor desființa prin reorganizare, urmând a se înființa Direcția Asistență Socială.

Pentru asigurarea unitară a legislației referitoare la negocierile colective, conflictele colective de muncă, coroborate cu legislația de nivel primar în domeniul relațiilor de munca, reprezentata de Codul Muncii și legislația subsecventă, se reorganizează Direcția Dialog Social și Direcția Legislația Muncii, Avizare Acte normative. Astfel, Direcția Dialog Social devine Serviciul dialog social, în cadrul Direcției Generale Juridice. Pentru a asigura o mai bună coerență a desfășurării procesului legislativ în toate etapele de avizare, dezbatere și aprobare parlamentară, Serviciul Relația cu Parlamentul trece din coordonarea Direcției Juridice și Contencios, în coordonarea direcției nou înființate, Direcția Avizare Acte Normative și Relația cu Parlamentul, din cadrul Direcției Generale Juridice.

Propunerile, sugestiile și opiniile cu privire la acest proiect de act normativ, pot fi transmise la adresa de e-mail: dezbateri@mmuncii.gov.ro , în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării pe site, respectiv 16 iulie 2018 – 25 iulie 2018.

Sursa informației

Proiectul de Hotărâre pentru modificarea și completarea H.G. nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale (Proiect în dezbatere publică) was last modified: iulie 23rd, 2018 by Universul Juridic

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: