Proiect de modificare a Ordonanţei de urgenţă nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă

1 apr. 2020
Articol UJ Premium
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 243
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Reprezentanții MAI au declarat că urmează modificarea sancțiunilor contravenționale în cazul persoanelor care nu se supun măsurilor luate prin ordonanțele militare.

Potrivit declarației de presă dată în cursul zilei de 29 martie 2020, autoritățile naționale au declarat că la acest moment se află în procedura de transparență decizională un proiect de modificare a dispozițiilor care prevăd sancțiunile ce pot fi aplicate în acest context special.

Campanie Craciun UJmag 2020

În concret, va urma o majorare a cuantumului amenzilor, acestea urmând să ajungă în jurul maximului de 70.000 lei în cazul persoanelor juridice, respectiv 20.000 lei în cazul persoanelor fizice.

Totodată, ca un element de noutate vor fi reglementate și o serie de măsuri de sancțiuni contravenționale complementare, care se vor dispune pe lângă amendă, și anume:

– Confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din sâvărșirea contravenției;

– Interzicerea accesului la aceste bunuri prin aplicarea sigiliului de către organele abilitate;

– Suspendarea temporară a activității;

– Desființarea unor lucrări;

– Refacerea unor amenajări.

Scopul primordial urmărit de către autoritățile naționale este de a se asigura necesarul de bunuri în stare de urgență, aspect prevăzut explicit în forma proiectului pe care o regăsim în momentul de față pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne. Ca atare, se dorește ca aceste bunuri, odată confiscate, să fie atribuite, cu titlu gratuit,  fie instituțiilor sau autorităților publice pentru punerea în aplicare a măsurilor dispuse pe perioada stării instituite, fie operatorilor specializați în vederea prelucrării voluntare, în situația în care aceste bunuri sunt materii prime și materiale care pot fi folosite pentru obținerea unor astfel de produse necesare.

Probabil scopul urmărit inclusiv prin modificările amintite este acela de a spori și înăspri controlul autorităților asupra activității persoanelor fizice și juridice, urmărind stricta respectare a măsurilor de prevenție a răspândirii virusului COVID-19.

Urmează să revenim cu un material amănunțit de îndată ce o formă finală a acestor modificări va fi disponibilă.


* Articol preluat de pe site-ul http://www.chirita-law.com/stiri/.

Proiect de modificare a Ordonanței de urgență nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență was last modified: mai 12th, 2020 by Maria Roșca
Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Vă recomandăm:

Abonează-te la newsletter