Programul Erasmus – o modalitate prin care studenții își depășesc anumite limite

Diana Cîrmaciu
7 Feb 2017
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(Nici un vot momentan)
Vizualizari: 212

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Nicolae Cîrstea: Spunem bine v-am găsit d-nei profesor Diana Cârmaciu, prodecan al Facultății de Drept a Universității din Oradea.

Diana Cîrmaciu: Bine ați venit la Oradea. Și în primul rând aș dori să vă mulțumesc în numele facultăților de profil din țară pentru interesul manifestat și pentru ajutorul pe care ni-l acordați prin derularea cu atâta profesionalism a proiectului Maratonul Facultăților de Drept.

Nicolae Cîrstea: După cum știți, d-na profesor, încercăm să scoatem în evidență particularitățile fiecărei facultăți, cadre didactice de la fiecare facultate, în parteneriat cu colegii noștri mai tineri din ELSA România și ELSA filialele locale. Ce ne puteți spune despre Facultatea de Drept din Oradea? Care ar fi atuurile facultății de Drept de la Oradea?

Diana Cîrmaciu: Am să mă refer în primul rând la un domeniu pe care îl cunosc foarte bine, activând în sfera relațiilor internaționale. Deschiderea internațională de care se bucură facultatea noastră în ultima perioadă este foarte puternică. Printr-un efort susținut al tuturor colegilor am reușit să îmbunătățim relațiile internaționale pe care le avem, să dezvoltăm noi căi de comunicare cu parteneri externi și considerăm că aplicăm cu succes proiectele Erasmus de mobilitate pentru studenți, atât de învățare, cât și de practică de specialitate, dar și pentru cadrele didactice.

După cum, posibil, bine știți, programul acesta Erasmus, pe lângă posibilitatea de învățare pe care o oferă studenților, este – consider eu – și o modalitate prin care studenții noștri își depășesc anumite limite, anumite bariere, dar cu siguranță la momentul întoarcerii în țară cu toții împărtășesc experiența aceasta valoroasă de învățare, dar și de viață, pe care au avut-o în aceste mobilități.

Programul Erasmus este bine cunoscut, fiecare student al nostru putând aplica pentru mobilități, la fiecare nivel de studiu – licență, masterat –, fără să depășească 12 luni de mobilitate. Și dacă am vorbi despre deschiderea noastră internațională, vă pot preciza că avem parteneriate active și foarte bune cu universități din Franța, facultăți de profil din Reims, din Montpellier; din Polonia, din Italia – Universitatea din Teramo, din Cagliari; avem o serie de colaborări cu universități din Spania și chiar și din Portugalia – binecunoscuta universitate situată în orașul studenților, Coimbra. Deci legăturile noastre se întind foarte departe în întreaga Europă.

Și, dacă îmi permiteți, aș mai preciza că datorită poziționării noastre geografice am încercat să fructificăm și avantajele situării noastre la granița cu Ungaria și am demarat o serie de colaborări, nu doar pe proiecte Erasmus, cu universități din țara vecină. Avem legături foarte fructuoase cu facultăți de profil din Mișcolț, din Debrețin, din Seghedin, proiectele noastre întinzându-se – v-am spus – pe colaborare, organizare de conferințe, atât pentru studenți – am avut studenți care au participat la conferințe studențești organizate de aceste universități; proiecte universitare, unele cu finanțare europeană, demarate de aceste instituții. Și nu în ultimul rând, un proiect de suflet și de dată recentă – practic această activitate de cercetare s-a materializat și prin editarea unui volum colectiv sub coordonarea unui grup editorial atât din Mișcolț, cât și din Oradea, care apare la o editură de prestigiu din țara noastră.

Nicolae Cîrstea: Revenind la Oradea, aș vrea să vă întreb cum sunt studenții dumneavoastră de la Oradea? Cum interacționați cu ei?

Diana Cîrmaciu: Făcând o paralelă cu ceea ce am fost noi ca studenți și ce sunt studenții azi, sunt implicați. N-aș spune că nu sunt serioși. Sunt implicați, sunt mult mai dornici să găsească soluții, pentru că se confruntă cu probleme complexe. Poate noi n-am avut problema finanțării studiilor; ei o au și pe aceasta. Deci pe lângă dorința de a se perfecționa profesional și personal, au și nevoia de a-și găsi oportunități pentru a-și susține studiile. Deci de aici trag concluzia că sunt implicați. Sunt ancorați în realitățile zilei de azi și, zic eu, că depun tot efortul, mare parte din ei, de a ajunge acolo unde își doresc, fructificând acești patru ani de studii.

Nicolae Cîrstea: Dacă v-ar cere o opinie unul dintre studenți, dacă este bine să se angajeze în timpul studiilor sau nu, ce sfat i-ați da?

Diana Cîrmaciu: Mă întrebați pe mine, iar eu am fost angajată în timpul studiilor.

Nicolae Cîrstea: Și mie mi se pare important să fii angajat!

Diana Cîrmaciu: Aș spune că este o experiență pozitivă, dacă reușești, evident, să-ți faci timp pentru tot. E foarte important și studiul individual, și participarea la cursuri, seminarii; dar e importantă și această interacțiune, relaționare, practic, cu lumea exterioară, pentru că viitorii noștri absolvenți trebuie să aibă această abilitate de comunicare – zic eu –, pe care o pot dobândi angajându-se încă din timpul facultății în domeniile de interes pentru Drept și Administrație publică.

Nicolae Cîrstea: Cu ce ați dori să rămână un student al dumneavoastră din interacțiunea cu dumneavoastră în timpul facultății? Care este urma pe care ați dori să o lăsați în personalitatea și poate în viitorul unui student pe care-l aveți?

Diana Cîrmaciu: Nu suntem perfecți – eu pornesc de la acest principiu. Dar cred că acest colectiv de profesori ai Facultății de Drept din Oradea reușește cu succes să constituie un model pentru absolvenții noștri, pentru marea majoritate a lor, și să se achite cu succes de datoria de a furniza, să zicem, pieței muncii, niște absolvenți care au competențe de probitate – și atunci să revin la ceea ce m-ați întrebat, cu ce aș dori să rămână: probitate, implicare. Să rămână cu forța de muncă, cu perseverența de care au dat dovadă în cei patru ani de studii și să fie conștienți că n-a fost suficient să promoveze examenele în cei patru ani, ci e foarte important să își păstreze această dorință și plăcere de a studia și în cariera pe care o îmbrățișează.

Nicolae Cîrstea: D-na profesor vă mulțumesc, vă doresc succes dumneavoastră și studenților dumneavoastră.

Diana Cîrmaciu: Vă mulțumim frumos.

Programul Erasmus – o modalitate prin care studenții își depășesc anumite limite was last modified: februarie 2nd, 2017 by Diana Cîrmaciu

Recomandări

Despre autor:

Diana Cîrmaciu

Diana Cîrmaciu

Este lect. univ. dr. la Facultatea de Drept, Universitatea din Oradea.

Abonează-te la newsletter