Programul de cooperare în domeniile educaţiei, ştiinţei şi culturii dintre Guvernul României şi Guvernul Mongoliei, semnat la Bucureşti la 11 octombrie 2016 (OMAE nr. 1986/2016)

21 nov. 2016
Vizualizari: 753
Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
OMAE nr. 1986/2016
(M. Of. nr. 931 din 18 noiembrie 2016)
Cap. I („Educație”)
Cap. II („Cercetare”)
Cap. III („Cultură”)
Cap. IV („Prevederi financiare”)
Cap. V („Prevederi finale”)

 

În M. Of. nr. 931 din 18 noiembrie 2016, a fost publicat Ordinul ministrului afacerilor externe (OMAE) nr. 1986/2016 pentru publicarea Programului de cooperare în domeniile educației, științei și culturii dintre Guvernul României și Guvernul Mongoliei, semnat la București la 11 octombrie 2016.

În continuare, vom prezenta structura respectivului program de cooperare (Program).

Cap. I („Educație”)
Cap. II („Cercetare”)
Cap. III („Cultură”)
Cap. IV („Prevederi financiare”)
Cap. V („Prevederi finale”)

În continuare, vom prezenta dispoziții ale respectivului Program de cooperare.

Cap. I („Educație”) din Program

Cap. I prevede faptul că părțile încurajează dezvoltarea cooperării și schimbul de experiență în domeniile educației și cercetării academice dintre cele două state, prin:

a) schimb direct de cadre didactice universitare și studenți, pentru cercetări științifice, în cadrul cooperării dintre instituțiile de învățământ superior acreditate;

b) schimb de materiale, literatură de specialitate, manuale, periodice, publicații, programe școlare, materiale didactice și alte informații cu privire la structura și conținutul sistemelor lor educaționale.

De asemenea, părțile își acordă anual 2 (două) burse pentru studii universitare de licență și 2 (două) burse pentru studii universitare de master sau doctorat, în domenii de interes pentru partea trimițătoare.

Bursele acoperă durata studiilor, în conformitate cu programele universitare, precum și 1 (un) an pregătitor, pentru învățarea limbii statului părții primitoare.

Instituțiile competente ale părții trimițătoare sunt responsabile pentru selecția candidaților.

Dosarele candidaților mongoli vor fi transmise pe căi diplomatice.

Părțile își acordă anual 2 (două) burse de 9 (nouă) luni pentru studii postuniversitare și de cercetare. Ministerele de resort ale celor două părți sunt responsabile pentru selecția candidaților.

Cap. II („Cercetare”) din Program

Cap. II dispune faptul că părțile vor încuraja și sprijini cooperarea în domeniile științei și tehnologiei prin:

a) realizarea în comun de proiecte de cercetare științifică în domenii convenite de comun acord, cum ar fi: biotehnologia, electronica și tehnologia informației și comunicații;

b) schimb de oameni de știință, cercetători, specialiști implicați în realizarea proiectelor comune;

c) schimb de informații și publicații științifice și tehnologice;

d) organizarea și participarea la conferințe științifice, simpozioane, seminare, expoziții și alte manifestări științifice;

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

e) folosirea în comun a facilităților pentru cercetare, precum și a echipamentului științific în cadrul proiectelor derulate în comun;

f) alte forme de cooperare științifică și tehnologică convenite de comun acord.

De asemenea, părțile vor sprijini cooperarea directă între universități, academii, instituții, organizații și unități de cercetare, în baza avantajului reciproc și cu respectarea legislației în vigoare în cele două state.

În România, atribuțiile în domeniul cercetării sunt realizate de către Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice.

Cap. III („Cultură”) din Program

Cap. III stabilește faptul că părțile vor încuraja schimbul direct, precum și cooperarea directă între instituțiile culturale și vor sprijini participarea artiștilor din cele două state la acțiunile culturale internaționale care vor avea loc pe teritoriile celor două state:

a) Părțile vor încuraja schimbul direct între instituțiile culturale, precum și schimbul de profesori și asistenți din domeniul universitar cultural, în concordanță cu organizațiile care doresc punerea în aplicare a cercetării în managementul și marketingul cultural pentru dezvoltarea domeniului cultural.

b) Părțile vor încuraja schimbul de informații privind dezvoltarea și istoria culturală între instituțiile culturale, redactori de texte culturale, profesori universitari și studenți din cele două state.

Părțile încurajează cooperarea directă între muzeele celor două state.

Pe durata valabilității prezentului program, părțile vor face schimb de 1 (un) expert în domeniul muzeelor, pentru o perioadă de 7 (șapte) zile.

Părțile vor sprijini cooperarea directă între instituțiile specializate în domeniul protejării și restaurării patrimoniului cultural, precum și schimbul de experiență între aceste instituții.

De asemenea, părțile vor facilita schimbul de contacte directe, precum și cooperarea între Conservatorul din București și Conservatorul din Mongolia (în special școlile de muzică) care sunt cele mai importante instituții educaționale culturale din cele două state.

Părțile vor încuraja schimbul de grupuri artistice prin contact direct între instituțiile artistice din cele două state.

Condițiile și termenii privind schimburile de grupuri artistice vor fi stabilite între instituțiile artistice partenere.

Cap. IV („Prevederi financiare”) din Program

Cap. IV prevede faptul că pentru schimburile de bursieri din cadrul respectivului program, cheltuielile sunt suportate după cum urmează:

a) Partea trimițătoare acoperă cheltuielile de transport internațional, anual, până la locul de destinație și retur.

b) Partea primitoare acordă proces de învățământ gratuit, o bursă lunară, în conformitate cu legislația internă în vigoare, cazare gratuită în cămine și acces în cantinele studențești, în aceleași condiții ca pentru studenții proprii, în conformitate cu legislația internă în vigoare în cele două state.

Pentru schimbul de persoane în cadrul respectivului program, cheltuielile sunt suportate după cum urmează:

a) Partea trimițătoare acoperă cheltuielile de transport internațional între cele două capitale.

b) Partea primitoare oferă cazare în condiții corespunzătoare, masă, transportul pe teritoriul statului propriu, în conformitate cu programul de lucru, potrivit legislației interne în vigoare în cele două state.

De asemenea, persoanele prevăzute la articolul 4 din respectivul program beneficiază, pe teritoriul statului primitor, de asistență medicală gratuită în caz de urgențe medico-chirurgicale și boli cu potențial endemoepidemic, în conformitate cu legislația statului primitor.

Persoanele prevăzute la articolele 2 și 3 din prezentul program beneficiază, pe teritoriul statului primitor, de asistență medicală în conformitate cu legislația internă în vigoare a statului primitor, dar nu mai puțin de asistența medicală prevăzută la alineatul (1).

Cap. V („Prevederi finale”) din Program

Cap. V prevede faptul că respectivul program intră în vigoare la data semnării și rămâne valabil cinci ani.

Acest program poate fi amendat sau modificat prin consensul părților.

Amendamentele sau modificările vor fi făcute în scris și vor fi parte a respectivului program.

Părțile se pot notifica în scris, pe canale diplomatice, asupra intenției de a denunța programul, cu cel puțin 6 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate. În acest caz, denunțarea va intra în vigoare la 6 luni după notificare.

Semnat la București la 11 octombrie 2016, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, mongolă și engleză, toate textele fiind egal autentice.

În cazul unor divergențe în interpretare, va prevala textul în limba engleză.

 

 

Programul de cooperare în domeniile educației, științei și culturii dintre Guvernul României și Guvernul Mongoliei, semnat la București la 11 octombrie 2016 (OMAE nr. 1986/2016) was last modified: noiembrie 21st, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.