Procedurile de organizare a alegerilor membrilor Consiliului de mediere (Anexa nr. 11 la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere)

20 ian. 2015
Vizualizari: 2379

Despre

  • M. Of. nr. 41 din 16.01.2015
  • Hotărâre Consiliului de mediere nr. 52/2014
  • Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere
  • Anexa nr. 11 intitulată „Procedurile de organizare a alegerilor membrilor Consiliului de mediereˮ

(5) Votul se consideră valabil exprimat dacă au fost exprimate maximum nouă opțiuni, prin încercuirea numărului înscris în dreptul candidatului sau candidaților înregistrați oficial prin tipărire în buletinul de vot.

(6) Votul nu este valabil exprimat dacă au fost exprimate mai mult de 9 (nouă) opțiuni pe un buletin de vot sau alte opțiuni decât cele tipărite inițial în forma oficială a buletinului de vot.

(7) Votul nu este valabil exprimat dacă a fost exprimat pe un alt buletin de vot decât cel tipărit conform alin. (3) și (4).

(8) Pentru confirmarea exprimării votului direct și secret la urnă, fiecare mediator cu drept de vot care și-a exprimat votul va semna în lista de votanți și va aplica ștampila formei de exercitare a profesiei alături de semnătură.

(9) Pentru confirmarea exprimării votului direct și secret prin corespondentă, fiecare mediator cu drept de vot care și-a exprimat votul va semna și va aplica ștampila pe documentul de confirmare ce însoțește buletinul de vot.

(10) Orice înscrisuri pe buletinul de vot ce pot conduce la identificarea persoanei care și-a exprimat votul conduc la anularea respectivului buletin de votˮ.

Procedura de alegere și validare a membrilor Consiliului de mediere (art. 20-23)
 

Art. 20 conține prevederi cu privire la Comisia de validare a voturilor

„(1) Comisia de validare a voturilor se constituie înainte de începerea procesului de votare și este formată din 7 (șapte) membri și 3 supleanți, la propunerea asociațiilor profesionale ale mediatorilor, prin depunerea propunerilor conform modelului afișat pe site-ul oficial al Consiliului de mediere.

(2) Componența Comisiei de validare a voturilor se stabilește prin tragere la sorți în ședință a Comisiei consultative a corpului profesional al mediatorilor.

(3) Comisia de validare a voturilor se constituie prin hotărâre a Consiliului de mediere în exercițiu, prin constatarea respectării procedurii prevăzute la alin. (2), cu minimum 15 zile înainte de data finală a exercitării votului.

(4) Înainte de începerea activității, Comisia de validare a voturilor își alege un președinte care coordonează activitatea comisiei și prezintă rezultatul votului.

(5) Comisia de validare a voturilor este asistată de două persoane din Secretariatul tehnic al Consiliului de mediere, care nu au drept de vot în cadrul comisiei.

(6) Președintele Comisiei de validare a voturilor anunță public rezultatul votului prin publicare pe site-ul Consiliului de mediere și prin transmiterea pe newsletter.

(7) Comisia de validare a voturilor întocmește un proces-verbal de activitate și îl depune sub semnătură la Comisia electorală.

(8) Contestațiile referitoare la vot se depun în maximum 24 de ore la Consiliul de mediere, iar soluționarea acestora se face în maximum 24 de ore de Comisia de soluționare a contestațiilor.

(9) Asociațiile profesionale care au candidați înscriși pe buletinele de vot pot desemna și câte un observator din partea fiecărei asociații, care participă la deschiderea urnelor și validarea voturilor.

(10) Calitatea de membru în comisia de validare a voturilor, precum și cea de observator este incompatibilă cu cea de candidat și membru în Consiliul de mediere, precum și cu cea de membru în alte comisii prevăzute de prezentele proceduriˮ.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 21 conține reglementări cu privire la vot:

(1) Votul se exprimă secret, o singură dată, prin completarea unui singur buletin de vot.

(2) Voturile exprimate sunt validate și numărate de Comisia de validare a voturilor, care va anunța public numărul de voturi obținute de fiecare candidat, după întocmirea procesului-verbal în care se consemnează rezultatul votului prin întocmirea listei în ordinea descrescătoare a voturilor obținute de fiecare candidat.

(3) Lista precizată la alin. (2) se va afișa și pe site-ul Consiliului de mediere.

Art. 22 reglementează modalitatea de dobîndire a calității de membru:

„(1) Comisia electorală va analiza modul în care s-au desfășurat alegerile și va întocmi un document în care va prezenta etapele desfășurării alegerilor, însoțit în anexă de documentele în susținere depuse de toate comisiile constituite cu prilejul alegerilor.

(2) Primii nouă candidați care au obținut cel mai mare număr de voturi, dar nu mai puțin de 5% din numărul voturilor valabil exprimate, conform procesului-verbal întocmit de Comisia de validare a voturilor, sunt declarați de Comisia electorală ca fiind aleși pentru calitatea de membru al Consiliului de mediere, în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) din Legea nr. 192/2006, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Următorii trei candidați, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obținute, dar nu mai puțin de 5 % din numărul total de voturi valabil exprimate, sunt declarați de Comisia electorală ca fiind aleși ca membri supleanți ai Consiliului de mediere.

(4) Lista membrilor și a membrilor supleanți rezultată în urma votului exprimat conform procesului-verbal este transmisă Consiliului de mediere spre publicare.

(5) Consiliul de mediere ia act de rezultatul alegerilor, publică pe site-ul propriu rezultatul alegerilor transmis de Comisia electorală și anunță data ședinței de constituire a noului Consiliu de mediere.

(6) Mandatul noului Consiliu de mediere începe conform Legii nr. 192/2006, cu modificările și completările ulterioare, și Regulamentului”.

Art. 23 prevede condițiile în care se organizaeză un nou tur de alegeri:

„(1) În situația în care nu sunt întrunite cumulativ condițiile prevăzute de art. 22 care să asigure constituirea legală a noului consiliu de mediere, respectiv 9 membri titulari și 3 membri supleanți care au obținut un număr de voturi mai mare sau cel puțin egal cu 5% din totalul de voturi valabil exprimate, se va organiza un nou tur de alegeri în condițiile prevăzute de prezentele proceduri, până la completarea componenței legale a Consiliului de mediere.

(2) Organizarea următorului tur de alegeri va începe în maximum 15 zile și pentru acesta se vor tipări noi buletine de vot în condițiile prezentelor proceduri, pe care se vor înscrie doar candidații care nu au fost validați după turul anterior de alegeri.

(3) După ce a avut loc un prim tur de alegeri, nu se mai pot depune noi candidaturi.

(4) Rezultatul noului tur de alegeri completează lista anterioară fără să modifice ordinea anterioară a ocupării locurilor de membru în Consiliul de mediereˮ.

Monitorizarea alegerilor (art. 24 și 25) 

Art. 24 conține prevederi cu privire la Comisia de monitorizare a alegerilor:

„(1) Cu minimum 10 zile înainte de tipărirea buletinelor de vot, se constituie Comisia de monitorizare a alegerilor.

(2) Comisia de monitorizare a alegerilor se constituie prin hotărâre a Consiliului de mediere care constată îndeplinirea procedurii de desemnare a membrilor în cadrul ședinței Comisiei consultative a corpului profesional și este formată din 7 membri, mediatori autorizați desemnați de asociațiile profesionale care depun în acest sens propuneri conform modelului afișat pe site-ul oficial al Consiliului de mediere.

(3) Comisia de monitorizare a alegerilor are rolul de a observa respectarea prevederilor Codului de etică și deontologie a mediatorilor pe durata campaniei electorale și a alegerilor, precum și organizarea și desfășurarea alegerilor conform prezentelor proceduri.

(4) Membrii Comisiei de monitorizare a alegerilor se întrunesc în plen la începutul și la finalul mandatului, își desemnează un președinte și își stabilesc un mod de lucru.

(5) Mandatul membrilor Comisiei de monitorizare a alegerilor încetează după depunerea la Consiliul de mediere a unui raport scris privind modul în care s-au desfășurat alegerile, dar nu mai târziu de maximum 5 zile de la anunțarea rezultatului final al acestora.

(6) Raportul integral al Comisiei de monitorizare a alegerilor se publică pe site-ul Consiliului de mediereˮ.

Art. 25 prevede următoarele:

(1) Pe durata alegerilor, mediatorii trebuie să se abțină de la a face aprecieri denigratoare la adresa altor candidați sau colegi mediatori.

(2) Este interzisă publicarea sub orice formă a buletinului de vot înainte de anunțarea publică a rezultatelor finale ale votului.

(3) Activitatea Comisiei electorale, a comisiei de soluționare a contestațiilor și a Comisiei de validare a voturilor se va desfășura la sediul Consiliului de mediere din București, piața Sf. Ștefan nr. 7, sectorul 2.

Dispoziții finale (art. 26-28)

Art. 26 conține prevederi cu privire la încetarea calității de membru al Consiliului de mediere în timpul exercitării mandatului în condițiile art. 10 prevăzute de Regulament. În acesta caz locul rămas vacant va fi ocupat de un membru supleant, în ordinea înscrierii pe lista membrilor supleanți.

Prevederile de mai sus se aplică și în cazul revocării unui membru al Consiliului de mediere.

Procedura de revocare se poate declanșa și se desfășoară în condițiile art. 11 din Regulament.

La art. 27 se prevede faptul că decontarea cheltuielilor de transport, cazare și diurnă pentru membrii comisiilor se va face în limita bugetului alocat respectivei comisii și numai cu avizul președintelui de comisie.

După constituire, fiecare comisie constituită conform prezentelor proceduri își va planifica activitatea și va înainta o propunere de buget către Consiliul de mediere, spre aprobare.

Consiliul de mediere aprobă bugetele propuse de comisii în limita a cel mult jumătate din fondurile alocate în bugetul anual al Consiliului de mediere la Capitolul 7 „Promovare, publicitate, conferințe, alegeri”, fonduri ce pot fi alocate pentru întreaga organizare și desfășurare a procesului electoral.

Potrivit art. 28, prezentele proceduri intră în vigoare la data afișării lor la sediul Consiliului de mediere și pe site-ul oficial al acestuia, conform art. 5 alin. (1) din Regulament.

 

 

Procedurile de organizare a alegerilor membrilor Consiliului de mediere (Anexa nr. 11 la Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului de mediere) was last modified: ianuarie 20th, 2015 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.