Proceduri fiscale. Case de marcat

28 oct. 2024
Vizualizari: 240

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 125/2024 pentru completarea art. 2 și suspendarea aplicării unor dispoziții din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum și pentru completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M. Of. nr. 1073/25 octombrie 2024)

Intrare în vigoare: 1 ianuarie 2025

O.U.G. nr. 125/2024 modifică Codul de Procedură Fiscală, precum și O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

I. Cu privire la Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală:

1. Se stabilește obligația, pentru entitățile aflate în sfera de autorizare, reglementare, supraveghere și control a ASF, de a raporta lista persoanelor fizice rezidente care au contractat produse de asigurări de viață și alte produse financiare, tipurile de asigurări și alte produse financiare, informații în legătură cu acestea. Raportarea se face către organul fiscal central, semestrial.

2. Nerespectarea acestei obligații ori raportarea de informații incorecte sau incomplete constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 20.000 lei la 100.000 lei.

II. Cu privire la O.U.G. nr. 28/1999:

1. Aplicarea sancțiunilor pentru emiterea de bonuri fiscale care nu conțin codul de identificare a beneficiarului, numărul de identificare a bonului și codul QR care conține data și ora emiterii bonului fiscal, numărul de identificare al bonului fiscal, precum și seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal se suspendă până la data de 1 septembrie 2025.

2. Nerespectarea, de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale, a termenelor prevăzute de lege pentru utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale și aplicarea sancțiunilor pentru această contravenție se suspendă până la 31 decembrie 2024 dacă faptele sunt săvârșite de operatori economici care efectuează livrări de bunuri/prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz și care, la data controlului efectuat de organul fiscal au încheiate contracte pentru achiziționarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizați, pentru toate automatele comerciale utilizate, cu termen de livrare și instalare până la data de 31 decembrie 2024.

Dacă operatorii economici desfășoară și alte activități pentru care au obligația dea utiliza case de marcat, prevederile de mai sus se aplică exclusiv pentru activitatea de livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptare de bancnote sau monede.

 

Proceduri fiscale. Case de marcat was last modified: octombrie 28th, 2024 by Emilian Duca

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: