Prevenirea fraudei: de la folosirea unei atitudini potrivite de către management până la implementarea unui mecanism de control solid și instruirea angajaților

23 ian. 2023
Vizualizari: 280

Activitățile frauduloase pot apărea în orice moment și, în contextul economic actual, riscurile de fraudă și de corupție ar putea crește atât ca urmare a presiunilor financiare pe care le pot resimți angajații și partenerii de afaceri, cât și din cauza unui mediu de control deficitar care ar putea crea condițiile propice pentru abateri. Astfel, echipele de management ar trebui să se gândească la îmbunătățirea nivelului de conștientizare privind comportamentul fraudulos din cadrul organizației, astfel încât fiecare angajat să poată fi mai vigilent și mai predispus la a raporta atitudinile care au potențialul de a fi lipsite de etică.

Cum pot companiile să prevină frauda?

Când vorbim despre prevenirea fraudei, este foarte important ca organizațiile să înțeleagă că echipele de management trebuie să aibă o atitudine adecvată față de comportamentele frauduloase. Concret, conducerea organizației ar trebui să aibă un punct de vedere ferm cu privire la fraudă și să comunice clar angajaților că vor da dovadă de toleranță zero față de fraudă în cadrul companiei.

O altă măsură eficientă de descurajare a fraudei este aceea de a avea un mecanism de control solid, prin implementarea unor politici și proceduri adecvate și a unor controale eficiente pentru prevenirea erorilor și a potențialei fraude în cadrul companiei. De asemenea, este important ca o companie să ia în considerare adoptarea unui plan de răspuns la cazuri de fraudă, în eventualitatea în care astfel de evenimente au loc, pentru a putea identifica ce s-a întâmplat, amploarea fraudei și pentru a lua măsuri suplimentare în vederea recuperării pierderilor. În plus, acest plan va contribui la consolidarea politicii companiei de zero toleranță față de fraudă.

Luând în considerare modul de lucru dinamic din ultimii ani, care combină munca la distanță și cea de la birou, majoritatea companiilor pot alege acum să aibă un program educațional combinat, folosind atât platforme de eLearning, cât și sesiuni de învățare conduse de instructori. Din momentul în care angajații finalizează programele educaționale antifraudă, probabilitatea organizației de a preveni, identifica sau raporta orice activitate potențial frauduloasă este sporită. Cu toate acestea, este important ca desfășurarea programelor de formare să aibă loc recurent, deoarece un curs de instruire unic se poate dovedi insuficient.

Materialul integral poate fi consultat aici.

 

Prevenirea fraudei: de la folosirea unei atitudini potrivite de către management până la implementarea unui mecanism de control solid și instruirea angajaților was last modified: ianuarie 23rd, 2023 by Burcin Atakan

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice