Pavel, Mărgărit şi Asociaţii. Primii paşi ce trebuie făcuţi de o firmă în insolvenţă, pentru o restructurare de succes

3 oct. 2019
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 190

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

După ce o societate comercială a deschis procedura insolvenței, trebuie să notifice creditorii și să stabilească posibilitățile de restructurare a afacerii. Dacă aceste etape nu sunt parcurse ca la carte, firma se poate confrunta cu probleme care nu vor permite reintegrarea acesteia în circuitul economic, spun avocații specializați în drept corporatist și insolvență ai societății de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații.

„După ce societatea comercială a intrat în insolvență, administratorul judiciar (numit de instanță sau de debitor) trebuie să notifice toți creditorii trecuți în lista creditorilor de către debitor, listă ce include numele și datele de contact ale acestora. Societățile aflate în insolvență trebuie să știe că omiterea unor creditori din tabelul preliminar poate avea consecințe nefaste asupra afacerii”, susține Radu Pavel, avocat specializat în drept corporatist și insolvență.

ordonanta militara

Societatea de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații s-a clasat în ultimii ani pe locul doi în România în clasamentul  firmelor de avocatură de business cu cea mai relevantă expertiză în domeniul Restructurare și insolvență, realizat de publicația Legal 500, cel mai important ghid de firme de avocatură din lume, cu sediul în Londra.

Iată cum ar trebui să decurgă definitivarea masei credale și analiza șanselor de restructurare ale companiei, potrivit avocatului Radu Pavel, Managing Partner al societății de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații:

Verificarea înscrierii debitorilor la masa credală   – „De regulă, tabelul preliminar al creditorilor trebuie să corespundă cu balanța comercială a firmei intrate în insolvență. Odată cu deschiderea procedurii insolvenței, firma debitoare va depune această balanță, pe care administratorul judiciar o poate verifica”, spune avocatul Radu Pavel. Dacă debitorul omite să treacă un creditor pe listă, va apărea o diferență între creanțele înscrise la masa credală și creanțele din balanță, diferență ce poate fi observată de administratorul judiciar.

De ce e importantă notificarea creditorilor – „Orice creanță înregistrată ulterior în tabelul preliminar poate întârzia propunerea unui plan de reorganizare și poate să destabilizeze cash flow-ul companiei”, atrage atenția Radu Pavel.  Orice creditor are la dispoziție Buletinul Procedurilor Insolvenței pentru a verifica dacă debitorul a intrat sau nu în insolvență și îi poate trimite acestuia o declarație de creanță pentru a fi înscris în tabelul preliminar. Legea nr. 85/2014 oferă creditorilor care nu au fost notificați posibilitatea de a se înscrie oricând la masa credală. Or, dacă noua creanță are o valoare ridicată, iar cererea de înscriere la masa credală este formulată într-un moment în care procedura insolvenței se află într-o fază destul de înaintată, aceasta poate influența restructurarea societății.

Când se respinge o declarație de creanță – Există o mulțime de situații în care creditorii nu au dreptul de a se înscrie la masa credală: obligația de plată nu se află în documentele contabile, creanța este contestată sau pur și simplu nu există. „Totodată, dacă un creditor a fost notificat și nu s-a înscris la masa credală, atunci pierde acest drept. Creditorii notificați trebuie să se înscrie (trimițând declarația de creanță) în termenul dat de judecător pentru afișarea tabelului preliminar al creanțelor”, spune avocatul Radu Pavel.

Cum se evaluează șansele de restructurare ale firmei, după definitivarea tabelului preliminar – După ce se definitivează tabelul creditorilor și sunt soluționate contestațiile, se poate vedea care e totalul datoriilor (masa credală) și se propune un plan de reorganizare. „Planul va conține un scadențar de plată, o eșalonare a datoriilor. Dacă firma poate produce suficiente lichidități pentru a plăti la timp datoriile la scadență, atunci există șanse de restructurare. Totodată, se poate face și o reducere a nivelului datoriilor, prin defavorizarea unor grupe de creditori, fapt ce crește șansele de restructurare ale companiei”, spune avocatul Radu Pavel.

De-a lungul timpului, societatea de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații a consiliat atât firme aflate în procedura insolvenței, cât și creditorii unor firme insolvente. „În ultimii ani am reușit chiar să restructurăm 6 societăți comerciale aflate în procedura insolvenței: mari producători din domeniul metalurgic, firme de IT și retail. Or, în România, rata de succes a restructurărilor de firme este de numai 3%. Am avut însă în rândul clienților și societăți care  nu se mai puteau reorganiza cu fonduri proprii și au primit o infuzie de capital sau au vândut o parte din active, pentru a acoperi parțial creanțele și pentru a continua activitatea”, a spus Radu Pavel, Managing Partner al societății de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații. De regulă, procedura insolvenței este marcată de termene stricte. Depășirea acestor date limită poate conduce la decăderea din drepturi a debitorilor sau creditorilor. Prin urmare, pentru a evita astfel de evenimente, este indicat ca o societate aflată în insolvență sau creditorii acesteia să apeleze la cunoștințele unui avocat specializat în drept corporatist și insolvență, recomandă avocații Pavel, Mărgărit și Asociații.

*****

Echipa Pavel, Mărgărit și Asociații este formată din avocați specializați, care furnizează servicii juridice de cea mai înaltă calitate, peste așteptările clienților. Societatea abordează cazurile cu maxim profesionalism și dedicație, scopul final fiind atingerea obiectivelor clienților, rezultatele fiind unele de excepție. Printre clienții societății de avocatură se află companii multinaționale și autohtone de anvergură. În 2019, cazurile de succes ale societății de avocatură i-au adus recunoașterea internațională din partea celor mai prestigioase ghiduri și publicații internaționale de profil. Astfel, societatea de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații s-a situat în acest an pe locul 2 în România în clasamentul  firmelor de avocatură de business cu cea mai relevant expertiză, realizat de publicația Legal 500, cel mai prestigios ghid de firme de avocatură din lume, cu sediul în Londra. Societatea de avocatură este recunoscută totodată la nivel internațional și de ghidul IFLR 1000 Financial and Corporate 2019. De asemenea, Pavel, Mărgărit și Asociații este singura societate de avocatură din România recomandată de directorul internațional Global Law Experts din Londra în aria de practică Dispute Resolution. Toate informațiile relevante privind societatea de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații, pornind de la ariile de expertiză până la cele mai relevante cazuri din portofoliu, se regăsesc pe portalul www.avocatpavel.ro, unul dintre cele mai complexe existente pe piața de avocatură din România.

Pavel, Mărgărit și Asociații. Primii pași ce trebuie făcuți de o firmă în insolvență, pentru o restructurare de succes was last modified: octombrie 3rd, 2019 by Universul Juridic
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter