O.U.G. nr. 92/2011 pentru aprobarea organizării unor acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional – modificări (O.G. nr. 6/2018)

28 aug. 2018
Vizualizari: 684

 

Actul modificatActul modificatorSumar
O.U.G. nr. 92/2011 pentru aprobarea organizării unor acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internaționalO.G. nr. 6/2018 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 92/2011

(M. Of. nr. 736 din 27 august 2018)

 

– modifică: art. unic alin. (1) și (2), anexa

– abrogă: art. unic alin. (4) – (8)

În M. Of. nr. 736 din 27 august 2018, s-a publicat O.G. nr. 6/2018 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 92/2011 pentru aprobarea organizării unor acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional.

Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse respectivului act normativ.

 

Articol unic alin. (1) și (2) din O.U.G. nr. 92/2011 (modificată prin O.G. nr. 6/2018)

 

Vechea reglementare

Potrivit vechii reglementări, la art. unic alin. (1) și (2) prevedeau:

„(1) Se autorizează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale să organizeze acțiuni de informare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale aprobate la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultura și vânătoare”, titlul 20 „Bunuri și servicii”.

(2) Activitățile, acțiunile, precum și cheltuielile necesare desfășurării acestora se vor aproba prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, cu respectarea prevederilor legale”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. unic alin. (1) și (2) se modifică și vor avea următorul conținut:

(1) Se autorizează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale să organizeze acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale aprobate la capitolul 83.01 «Agricultură, silvicultură, piscicultură și vânătoare», titlul 20 «Bunuri și servicii».

(2) Activitățile, acțiunile, precum și cheltuielile necesare desfășurării acestora se vor aproba prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, cu respectarea prevederilor legale. Sumele aferente cheltuielilor efectuate cu desfășurarea activităților și acțiunilor sunt cuprinse în structura bugetului Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale”.

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale
Articol unic alin. (4) – (8) din O.U.G. nr. 92/2011 (modificată prin O.G. nr. 6/2018)

 

Vechea reglementare

Potrivit vechii reglementări, la art. unic alin. (4)-(8) prevedeau:

„(4) Participarea operatorilor economici din agricultură la târguri și expoziții internaționale se realizează pe piețe de interes, prin organizarea de pavilioane naționale, standuri specializate pe produse agricole sau miniexpoziții, pe bază de programe elaborate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

(5) Selectarea târgurilor și expozițiilor se face în baza următoarelor criterii:

a) asigurarea expansiunii și diversificării geografice a exportului românesc pe piețe cu potențial de export ridicat;

b) promovarea produselor și serviciilor cu valoare adăugată mare și însușiri deosebite;

c) importanța târgurilor respective la nivel internațional;

d) performanțele obținute de participanții români la edițiile anterioare.

(6) Condițiile de eligibilitate și asigurarea finanțării pentru operatorii economici participanți sunt definite și stabilite la art. 3-6 din Hotărârea Guvernului nr. 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acțiunilor din Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri.

(7) Sumele financiare aferente activității de promovare, extensie comercială a produselor agroalimentare, a activității de artizanat și a activității rurale se cuprind în structura bugetului Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

(8) Anual, participarea sectorului agroalimentar la manifestări de promovare internațională se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale.”

 

Noua reglementare

În noua reglementare, art. unic alin. (4)-(8) se abrogă.

 

Potrivit noii reglementări, anexa la O.U.G. nr. 92/2011 va avea următorul conținut:

ANEXĂ (Anexa la O.U.G. nr. 92/2011)

Tipurile de acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale și tipurile de cheltuieli care pot fi efectuate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale

Tipurile de acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale și tipurile de cheltuieli care pot fi efectuate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării RuraleTipuri de acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional
Organizarea de evenimente destinate sectorului agroalimentar, precum seminare, simpozioane, conferințe, mese rotunde, forumuri, grupuri de lucru, dezbateri în cadrul meselor de lucru, ateliere de lucru
Organizarea de campanii de informare și promovare a politicilor publice specifice domeniului de competență pe piața internă, piața europeană și piața globală
Realizarea de studii de evaluare a rezultatelor campaniilor de informare și promovare
Organizarea de campanii radiofonice și de televiziune
Organizarea, în funcție de interesul manifestat, de întâlniri tematice cu participarea reprezentanților/membrilor asociațiilor din domeniul agroalimentar
Organizarea de evenimente destinate degustării și prezentării de produse agroalimentare
Realizarea de studii de piață în vederea identificării informațiilor necesare pentru elaborarea de politici și strategii în domeniul agroalimentar
Realizarea unui portal de informații pentru domeniul agroalimentar
Realizarea de producții vizuale și audiovizuale și distribuirea lor
Organizarea de evenimente de presă, inclusiv însoțite de degustări
Organizarea și participarea cu standuri/pavilioane la târguri, saloane și expoziții interne și internaționale
Organizarea de manifestări educative, de voluntariat, cu caracter social sau științific, consacrate promovării produselor agroalimentare românești și câștigării încrederii consumatorului
Tipuri de cheltuieli
Taxe de participare
Taxe de înscriere în catalogul evenimentului
Elaborarea proiectului de execuție, construire și/sau amenajare spațiu expozițional, inclusiv transportul materialelor aferente
Instalare și demontare stand/pavilion
Închirierea spațiilor și a standurilor/pavilioanelor, inclusiv a dotărilor necesare: TV, video, conexiune internet, videoproiector, computer, frigider, vitrină frigorifică
Utilități: apă, canalizare, energie electrică, termică, igienizare/salubrizare, servicii de curățenie, servicii de pază și supraveghere
Transport mostre produse și materiale de informare și promovare, inclusiv asigurare, manipulare, depozitare, formalități vamale
Traducerea, tipărirea, fabricarea și expedierea de materiale publicitare: cataloage, pliante, programe, broșuri, cataloage, afișe, fluturași, reclame tipărite, mape de prezentare, postere, schițare calendare, bannere, etichete, cărți de vizită, ecusoane, roll-up-uri
Obiecte promoționale – pixuri, brichete, agende, memory stick-uri, pungi, calendare, insigne, badge-uri, panglică, mape, plachete, cadouri pentru invitați
Obiecte de artizanat, decorațiuni, logistica necesară organizării evenimentelor de degustare: personal, vesela aferentă, șervețele, consumabile pentru asigurarea protocolului, recuzită
Realizarea logo-ului evenimentului, tipărire și aplicare pe elementele de identificare vizuală
Relații publice, măsuri de promovare sau de publicitate care vizează produsele agroalimentare
Servicii de interpretariat și echipamentul aferent
Achiziția de publicații în format tipărit și/sau electronic și abonamente
Onorarii aferente lectorilor, moderatorilor, vorbitorilor în cadrul evenimentelor
Costuri aferente întâlnirilor de lucru în vederea promovării produselor agroalimentare asociate cu mesele de lucru
Conceperea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web, achiziția, înregistrarea și închirierea domeniului, spoturi de prezentare în mass- media
Costuri aferente creării unei baze de date
Cheltuieli privind campanii de informare și promovare a produselor agroalimentare înregistrate pe scheme de calitate europene și naționale, inclusiv vizite la locul de producție
Costuri privind realizarea de studii în domeniile sale de activitate: studii de piață, studii de evaluare, studii de impact.

 

 

O.U.G. nr. 92/2011 pentru aprobarea organizării unor acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional – modificări (O.G. nr. 6/2018) was last modified: august 28th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.