O.U.G. nr. 92/2011 pentru aprobarea organizării unor acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional – modificări (O.G. nr. 6/2018)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
O.U.G. nr. 92/2011 pentru aprobarea organizării unor acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional | O.G. nr. 6/2018 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 92/2011 (M. Of. nr. 736 din 27 august 2018)
| – modifică: art. unic alin. (1) și (2), anexa – abrogă: art. unic alin. (4) – (8) |
În M. Of. nr. 736 din 27 august 2018, s-a publicat O.G. nr. 6/2018 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 92/2011 pentru aprobarea organizării unor acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional.
Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse respectivului act normativ.
Articol unic alin. (1) și (2) din O.U.G. nr. 92/2011 (modificată prin O.G. nr. 6/2018)
Vechea reglementare
Potrivit vechii reglementări, la art. unic alin. (1) și (2) prevedeau:
„(1) Se autorizează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale să organizeze acțiuni de informare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale aprobate la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultura și vânătoare”, titlul 20 „Bunuri și servicii”.
(2) Activitățile, acțiunile, precum și cheltuielile necesare desfășurării acestora se vor aproba prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, cu respectarea prevederilor legale”.
Noua reglementare
În noua reglementare, la art. unic alin. (1) și (2) se modifică și vor avea următorul conținut:
„(1) Se autorizează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale să organizeze acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale aprobate la capitolul 83.01 «Agricultură, silvicultură, piscicultură și vânătoare», titlul 20 «Bunuri și servicii».
(2) Activitățile, acțiunile, precum și cheltuielile necesare desfășurării acestora se vor aproba prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, cu respectarea prevederilor legale. Sumele aferente cheltuielilor efectuate cu desfășurarea activităților și acțiunilor sunt cuprinse în structura bugetului Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale”.
Articol unic alin. (4) – (8) din O.U.G. nr. 92/2011 (modificată prin O.G. nr. 6/2018)
Vechea reglementare
Potrivit vechii reglementări, la art. unic alin. (4)-(8) prevedeau:
„(4) Participarea operatorilor economici din agricultură la târguri și expoziții internaționale se realizează pe piețe de interes, prin organizarea de pavilioane naționale, standuri specializate pe produse agricole sau miniexpoziții, pe bază de programe elaborate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
(5) Selectarea târgurilor și expozițiilor se face în baza următoarelor criterii:
a) asigurarea expansiunii și diversificării geografice a exportului românesc pe piețe cu potențial de export ridicat;
b) promovarea produselor și serviciilor cu valoare adăugată mare și însușiri deosebite;
c) importanța târgurilor respective la nivel internațional;
d) performanțele obținute de participanții români la edițiile anterioare.
(6) Condițiile de eligibilitate și asigurarea finanțării pentru operatorii economici participanți sunt definite și stabilite la art. 3-6 din Hotărârea Guvernului nr. 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acțiunilor din Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri.
(7) Sumele financiare aferente activității de promovare, extensie comercială a produselor agroalimentare, a activității de artizanat și a activității rurale se cuprind în structura bugetului Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
(8) Anual, participarea sectorului agroalimentar la manifestări de promovare internațională se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale.”
Noua reglementare
În noua reglementare, art. unic alin. (4)-(8) se abrogă.
Potrivit noii reglementări, anexa la O.U.G. nr. 92/2011 va avea următorul conținut:
ANEXĂ (Anexa la O.U.G. nr. 92/2011)
Tipurile de acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale și tipurile de cheltuieli care pot fi efectuate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
Tipurile de acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale și tipurile de cheltuieli care pot fi efectuate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării RuraleTipuri de acțiuni de informare și promovare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în plan intern și internațional |
Organizarea de evenimente destinate sectorului agroalimentar, precum seminare, simpozioane, conferințe, mese rotunde, forumuri, grupuri de lucru, dezbateri în cadrul meselor de lucru, ateliere de lucru |
Organizarea de campanii de informare și promovare a politicilor publice specifice domeniului de competență pe piața internă, piața europeană și piața globală |
Realizarea de studii de evaluare a rezultatelor campaniilor de informare și promovare |
Organizarea de campanii radiofonice și de televiziune |
Organizarea, în funcție de interesul manifestat, de întâlniri tematice cu participarea reprezentanților/membrilor asociațiilor din domeniul agroalimentar |
Organizarea de evenimente destinate degustării și prezentării de produse agroalimentare |
Realizarea de studii de piață în vederea identificării informațiilor necesare pentru elaborarea de politici și strategii în domeniul agroalimentar |
Realizarea unui portal de informații pentru domeniul agroalimentar |
Realizarea de producții vizuale și audiovizuale și distribuirea lor |
Organizarea de evenimente de presă, inclusiv însoțite de degustări |
Organizarea și participarea cu standuri/pavilioane la târguri, saloane și expoziții interne și internaționale |
Organizarea de manifestări educative, de voluntariat, cu caracter social sau științific, consacrate promovării produselor agroalimentare românești și câștigării încrederii consumatorului |
Tipuri de cheltuieli |
Taxe de participare |
Taxe de înscriere în catalogul evenimentului |
Elaborarea proiectului de execuție, construire și/sau amenajare spațiu expozițional, inclusiv transportul materialelor aferente |
Instalare și demontare stand/pavilion |
Închirierea spațiilor și a standurilor/pavilioanelor, inclusiv a dotărilor necesare: TV, video, conexiune internet, videoproiector, computer, frigider, vitrină frigorifică |
Utilități: apă, canalizare, energie electrică, termică, igienizare/salubrizare, servicii de curățenie, servicii de pază și supraveghere |
Transport mostre produse și materiale de informare și promovare, inclusiv asigurare, manipulare, depozitare, formalități vamale |
Traducerea, tipărirea, fabricarea și expedierea de materiale publicitare: cataloage, pliante, programe, broșuri, cataloage, afișe, fluturași, reclame tipărite, mape de prezentare, postere, schițare calendare, bannere, etichete, cărți de vizită, ecusoane, roll-up-uri |
Obiecte promoționale – pixuri, brichete, agende, memory stick-uri, pungi, calendare, insigne, badge-uri, panglică, mape, plachete, cadouri pentru invitați |
Obiecte de artizanat, decorațiuni, logistica necesară organizării evenimentelor de degustare: personal, vesela aferentă, șervețele, consumabile pentru asigurarea protocolului, recuzită |
Realizarea logo-ului evenimentului, tipărire și aplicare pe elementele de identificare vizuală |
Relații publice, măsuri de promovare sau de publicitate care vizează produsele agroalimentare |
Servicii de interpretariat și echipamentul aferent |
Achiziția de publicații în format tipărit și/sau electronic și abonamente |
Onorarii aferente lectorilor, moderatorilor, vorbitorilor în cadrul evenimentelor |
Costuri aferente întâlnirilor de lucru în vederea promovării produselor agroalimentare asociate cu mesele de lucru |
Conceperea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web, achiziția, înregistrarea și închirierea domeniului, spoturi de prezentare în mass- media |
Costuri aferente creării unei baze de date |
Cheltuieli privind campanii de informare și promovare a produselor agroalimentare înregistrate pe scheme de calitate europene și naționale, inclusiv vizite la locul de producție |
Costuri privind realizarea de studii în domeniile sale de activitate: studii de piață, studii de evaluare, studii de impact. |