O.U.G. nr. 32/2015 privind înfiinţarea Gărzilor forestiere – modificări (Legea nr. 265/2018)

23 nov. 2018
Vizualizari: 1278

Actul modificat

Actul modificator

Sumar

O.U.G. nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere

(M. Of. nr. 474 din 30 iunie 2015; cu modif. ult.)

Legea nr. 265/2018 pentru aprobarea O.U.G. nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere

(M. Of. nr. 978 din 19 noiembrie 2018)

 

modifică: art. 1 alin. (4), art. 6 alin. (5)-(6), art. 7,  art. 11;

introduce: art. 1 alin. (5)-(6), art. 2 lit. d), art. 6 alin. (7)-(9), art. 8 alin. (2);

abrogă: anexa nr. 2.

 

În M. Of. nr. 978 din 19 noiembrie 2018, s-a publicat Legea nr. 265/2018 pentru aprobarea O.U.G. nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere.

Astfel, respectivul act normativ aduce unele modificări și completări O.U.G. nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere (M. Of. nr. 474 din 30 iunie 2015; cu modif. ult.).

Una dintre cele mai importante modificări aduse respectivului act normativ se referă la evaluarea integritărții pentru personalul preluat de la fostele CRSC, în condițiile art. 6  alin. (4), precum și pentru cel din cadrul Direcție.  Această evaluare constituie cerință specifică ocupării posturilor din cadrul Gărzilor și al Direcției, sub sancțiunea eliberării din funcția publică sau încetării raportului de muncă, după caz. În acest sens, personalul din cadrul Gărzilor și al Direcției este supus anual evaluării de integritate cu aprobarea conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultură.

 

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse O.U.G. nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere.

 

Art. 1 alin. (4) din O.U.G. nr. 32/2015 (modificat prin Legea nr. 265/2018)

 

Vechea reglementare

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

În vechea reglementare, la art. 1, alin. (4) prevedea:

„(4) Activitatea Gărzilor este coordonată tehnic la nivel central de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, prin secretarul de stat pentru păduri și prin structura care coordonează activitatea în domeniul silvic și cinegetic din cadrul acesteia, și se desfășoară la nivel teritorial”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 1, alin. (4) se modifică și va avea următorul conținut:

„(4) Activitatea Gărzilor este subordonată autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, prin Garda Forestieră Națională, organizată ca direcție generală cu atribuții de reglementare, implementare și control al regimului silvic și cinegetic, denumită în continuare Direcție”.

 

Art. 1 alin. (5)-(6) din O.U.G. nr. 32/2015 (introdus prin Legea nr. 265/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 1, după alin. (4), se introduc două noi alineate, alin. (5)-(6), cu următorul conținut:

„(5) Structura organizatorică, numărul de personal, atribuțiile și competențele Direcției, altele decât cele prevăzute în prezenta ordonanță de urgență, se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe de urgență. 

(6) Autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură verifică activitatea Gărzilor, prin direcția generală prevăzută la alin. (4), anual sau ori de câte ori este nevoie, în baza criteriilor de performanță care se stabilesc prin hotărâre a Guvernului”.

 

Art. 2 lit. d) din O.U.G. nr. 32/2015 (introdus prin Legea nr. 265/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 2, după lit. c), se introduce o nouă literă, lit. d), cu următorul conținut:

„Principalele atribuții ale Gărzilor sunt următoarele:

(…)

d) raportarea operativă către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură și întocmirea raportului anual de activitate”.

 

Art. 6 alin. (5)-(6) din O.U.G. nr. 32/2015 (modificat prin Legea nr. 265/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 6, alin. (5)-(6) prevedeau:

„(5) Personalul preluat de la fostele CRSC, în condițiile prevăzute la alin. (4), este supus, în termen de maximum 90 de zile de la preluare, evaluării de integritate, care constituie cerință specifică ocupării posturilor din cadrul Gărzilor, sub sancțiunea eliberării din funcția publică sau încetării raportului de muncă, după caz.

(6) Personalul din cadrul Gărzilor este supus periodic evaluării prevăzute la alin. (5). Costurile acestor evaluări se suportă din bugetul Gărzilor”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 6, alin. (5)-(6) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(5) Personalul preluat de la fostele CRSC, în condițiile prevăzute la alin. (4), precum și cel din cadrul Direcției este supus unei evaluări de integritate, care constituie cerință specifică ocupării posturilor din cadrul Gărzilor și al Direcției, sub sancțiunea eliberării din funcția publică sau încetării raportului de muncă, după caz. 

(6) Personalul din cadrul Gărzilor și al Direcției este supus anual evaluării de integritate prevăzute la alin. (5), cu aprobarea conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultură”.

 

Art. 6 alin. (7)-(9) din O.U.G. nr. 32/2015 (introdus prin Legea nr. 265/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 6, după alin. (6), se introduc trei noi alineate, alin. (7)-(9), cu următorul conținut:

„(7) Dobândirea calității de personal al Gărzilor și al Direcției presupune acordul implicit al acestuia pentru evaluarea de integritate. 

(8) Formarea profesională continuă este obligatorie pentru întreg personalul angajat în cadrul Gărzilor și al Direcției. 

 (9) Autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură va elabora, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe de urgență, sistemul național de formare profesională continuă pentru pregătirea, formarea, perfecționarea și evaluarea personalului din silvicultură, care se aprobă prin ordin al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultură”.

 

Art. 7 din O.U.G. nr. 32/2015 (modificat prin Legea nr. 265/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7 prevedea:

„(1) Ocuparea posturilor din cadrul Gărzilor se face numai cu promovarea evaluărilor de integritate, prevăzute la art. 6 alin. (5).

(2) Procedura de organizare și desfășurare a evaluării de integritate pentru personalul Gărzilor se stabilește prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 1 alin. (2)”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 se modifică și va avea următorul conținut:

(1) Ocuparea posturilor din cadrul Gărzilor și al Direcției se face numai cu promovarea evaluării de integritate prevăzute la art. 6 alin. (5) și (6). 

(2) Procedura de organizare și desfășurare a evaluării de integritate pentru ocuparea posturilor din cadrul Gărzilor și al Direcției, precum și pentru personalul angajat din cadrul acestora se stabilește prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 1 alin. (2)”.

 

Art. 8 alin. (2) din O.U.G. nr. 32/2015 (introdus prin Legea nr. 265/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 8, după alin. (1), se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul conținut:

„(2) Numărul minim al mijloacelor de transport necesar realizării atribuțiilor Gărzilor și a Direcției este de 250”.

 

Anexa nr. 2 din O.U.G. nr. 32/2015 (abrogat prin Legea nr. 265/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 2 se abrogă.

 

Alte dispoziții

 

Conform art. II, în tot textul O.U.G. nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere, sintagma „anexa nr. 1” se înlocuiește cu sintagma „anexa”.

O.U.G. nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere – modificări (Legea nr. 265/2018) was last modified: noiembrie 23rd, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.