O.U.G. nr. 152/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor de plăţi care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului naţional electronic de plată online – aprobare și modificări (Legea nr. 271/2020)

27 nov. 2020
Vizualizari: 469

Actul normativ

SumarModificări
Legea nr. 271/2020 privind aprobarea O.U.G. nr. 152/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor de plăți care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului național electronic de plată online

(M. Of. nr. 1133 din 25 noiembrie 2020)

Se  aprobă O.U.G. nr. 152/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor de plăți care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului național electronic de plată online.

– modificări: art. 15^1 alin. (2), art. 15^1 alin. (4) din Legea nr. 248/2005, art. 11^1 din O.U.G. nr. 195/2002.

 

În M. Of. nr. 1133 din 25 noiembrie 2020 s-a publicat Legea nr. 271/2020 privind aprobarea O.U.G. nr. 152/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor de plăți care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului național electronic de plată online.

Astfel, prin respectivul act normativ se aprobă O.U.G. nr. 152/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor de plăți care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului național electronic de plată online.

De asemenea, prin respectivul act normativ s-au adus unele modificări O.U.G. nr. 152/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor de plăți care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului național electronic de plată online.

Vă prezentăm, în continuare, respectivele modificări.

 

Art. 15^1 alin. (2) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate (modificat prin Legea nr. 271/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 15^1, alin. (2) prevedea:

„(2) Pentru cererile de eliberare a pașapoartelor depuse în țară, contravaloarea pașapoartelor se achită în contul Companiei Naționale «Imprimeria Națională» – S.A. prin mijloace de plată online, inclusiv prin intermediul Sistemului național electronic de plată online – SNEP sau prin unitățile bancare cu care Compania Națională «Imprimeria Națională» – S.A. încheie convenții în acest scop.”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 15^1, alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

„(2) Pentru cererile de eliberare a pașapoartelor depuse în țară, contravaloarea pașapoartelor se achită în contul Companiei Naționale «Imprimeria Națională» – S.A., prin mandat poștal, prin mijloace de plată online, inclusiv prin intermediul Sistemului național electronic de plată online – SNEP sau prin unitățile bancare cu care Compania Națională «Imprimeria Națională» – S.A. încheie convenții în acest scop”.

 

Art. 15^1 alin. (4) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate (modificat prin Legea nr. 271/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 15^1, alin. (4) prevedea:

„(4) Contravaloarea pașaportului simplu electronic achitată eronat sau pentru care nu a fost prestat serviciul aferent se restituie, la cererea scrisă a plătitorului adresată Companiei Naționale «Imprimeria Națională» – S.A., însoțită de documentul prin care s-a efectuat plata, în cel mult 5 zile lucrătoare de la depunerea acestei cereri, în condițiile stabilite de normele metodologice de aplicare a prezentei legi”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 15^1, alin. (4) se modifică și va avea următorul conținut:

(4) Contravaloarea pașaportului simplu electronic achitată eronat sau pentru care nu a fost prestat serviciul aferent se restituie, la cererea scrisă a plătitorului adresată Companiei Naționale «Imprimeria Națională» – S.A., însoțită de documentul prin care s-a efectuat plata, în cel mult 5 zile lucrătoare de la depunerea acestei cereri, în condițiile stabilite de normele metodologice de aplicare a prezentei legi. Cererea și documentul prin care s-a efectuat plata pot fi transmise atât în format fizic, cât și prin mijloace electronice”.

 

Art. 11^1 alin. (9) din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (modificat prin Legea nr. 271/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 11^1, alin. (9) prevedea:

„(9) Restituirea sumelor prevăzute la alin. (1), achitate eronat sau pentru care nu au fost prestate serviciile aferente, se face de către Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, respectiv de către Regia Autonomă «Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat», la cererea scrisă a plătitorului adresată acestora, însoțită de documentul prin care s-a efectuat plata”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 11^1, alin. (9) se modifică și va avea următorul conținut:

(9) Restituirea sumelor prevăzute la alin. (1), achitate eronat sau pentru care nu au fost prestate serviciile aferente, se face de către Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, respectiv de către Regia Autonomă «Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat», la cererea scrisă a plătitorului adresată acestora, însoțită de documentul prin care s-a efectuat plata. Cererea și documentul prin care s-a efectuat plata pot fi transmise atât în format fizic, cât și prin mijloace electronice”.

O.U.G. nr. 152/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor de plăți care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului național electronic de plată online – aprobare și modificări (Legea nr. 271/2020) was last modified: noiembrie 26th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.