O.U.G. nr. 127/2007 privind Gruparea europeană de cooperare teritorială, modificată prin O.G. nr. 9/2015

5 feb. 2015
Vizualizari: 2078

Despre

  • M. Of. nr. 83 din 30 ianuarie 2015
  • O.G. nr. 9/2015
  • Modificarea şi completarea O.U.G. nr. 127/2007 privind Gruparea europeană de cooperare teritorială
Modificarea art. 7

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7 prevedea, la alin. (1), faptul că pentru participarea la o GECT, membrii români, respectiv străini, așa cum sunt definiți la art. 2 alin. (2) și (4), au obligația de a obține avizul de participare emis de autoritatea de notificare, respectiv de autoritățile similare din alte state implicate în constituirea GECT.

Potrivit alin. (2), după aprobarea în unanimitate de către membri a proiectelor de convenție și de statut, reprezentanții membrilor români ai GECT înaintează autorității de notificare o cerere, însoțită de următoarele documente:

a) documentele constitutive, respectiv statutul și convenția, semnate de toți membrii GECT, în traducere autorizată în limba română;

b) hotărârea consiliului local sau a consiliului județean, după caz, în situația în care solicitantul/solicitanții din România este/sunt unități administrativ-teritoriale.

La alin. (3), se prevedea că în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii cererii de autorizare a participării, însoțită de documentele prevăzute la alin. (2), autoritatea de notificare verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 8 și 9 din Regulament și decide, după caz, asupra acordării sau nu a avizului de participare la GECT.

Conform alin. (4), în scopul emiterii avizului de participare, autoritatea de notificare solicită avizele consultative autorităților administrației publice centrale în funcție de competențele acestora în domeniul de activitate al GECT. Avizele consultative se eliberează în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării din partea autorității de notificare.

La alin. (5), se reglementa posibilitatea contestării deciziei autorității de notificare privind avizul de participare la GECT în condițiile legii contenciosului administrativ.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 prevede următoarele:

„(1) Pentru a participa la o GECT care se constituie cu sediul în România, solicitanții români enumerați la art. 2 alin. (2), precum și membrii străini au obligația de a obține de la autoritățile de notificare competente aprobarea convenției și a participării lor la GECT.

(2) Înainte de a aproba convenția GECT și participarea solicitantului român la aceasta, autoritatea de notificare din România primește și analizează documentația enumerată la art. 6 în scopul verificării conformității acestora cu prevederile Regulamentului și ale legislației naționale în vigoare. Autoritatea de notificare din România are obligația de a lua decizia privind aprobarea sau refuzul acesteia, după caz, în termen de 6 luni de la data primirii documentației prevăzute la art. 6.

(3) În scopul aprobării convenției și a participării membrilor români, autoritatea de notificare solicită avizele consultative autorităților administrației publice centrale, în funcție de competențele acestora în domeniul de activitate al GECT. Avizele consultative se eliberează în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării din partea autorității de notificare. Dacă în termenul menționat autoritatea administrației publice centrale sesizată nu transmite avizul său, se consideră că nu există observații care privesc documentația de constituire a GECT.

(4) Autoritatea de notificare comunică în scris solicitantului, în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea cererii prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. a), observațiile privind documentația depusă, precum și copiile avizelor consultative emise de autoritățile prevăzute la alin. (3).

(5) După primirea documentelor prevăzute la alin. (4), solicitanții au obligația analizării și preluării observațiilor transmise de autoritatea de notificare în documentele constitutive.

(6) Termenul de 6 luni prevăzut la alin. (2) este întrerupt până la primirea de către autoritatea de notificare a răspunsului membrului solicitant la observațiile transmise. Termenul nu este întrerupt dacă membrul potențial a transmis autorității de notificare răspunsul său la observațiile formulate în termen de 10 zile lucrătoare de la momentul începerii perioadei de întrerupere.

(7) În cazul în care la constituirea GECT cu sediul în România participă și membri potențiali din state terțe, autoritatea de notificare solicită autorității publice centrale cu competențe în domeniul realizării politicii externe comunicarea cu celeritate de date și informații privind îndeplinirea condițiilor referitoare la aderarea membrilor din țări terțe, prevăzute în Regulament.

(8) Decizia autorității de notificare privind aprobarea convenției și a participării membrilor români la GECT poate fi contestată în condițiile legii contenciosului administrativ”.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 
Modificarea art. 8

Vechea reglementare

Art. 8 prevedea, în vechea reglementare, la alin. (1), faptul că membrii GECT aprobă, cu unanimitate de voturi, convenția și statutul, modificate potrivit observațiilor formulate în avizele de participare emise de autoritatea de notificare din România și, pentru membrii care nu au sediul pe teritoriul țării noastre, de autoritățile similare din acele state membre sau terțe, după caz.

Potrivit alin. (2), după aprobarea actelor prevăzute la alin. (1), membrii GECT transmit autorității de notificare o cerere, precum și documentele menționate la art. 6, în vederea emiterii autorizației de funcționare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 8 are următorul conținut: „(1) Membrii GECT aprobă, cu unanimitate de voturi, convenția și statutul, modificate potrivit observațiilor transmise de autoritatea de notificare din România și, pentru membrii care nu au sediul pe teritoriul României, de autoritățile similare din respectivele state membre sau terțe, după caz.

(2) După aprobarea actelor prevăzute la alin. (1), membrii GECT transmit autorității de notificare o cerere de eliberare a autorizației de funcționare a GECT, precum și documentele prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. b)-d), în vederea emiterii autorizației de funcționare a GECT”.

 
 Modificarea alin. (1), (3) și (4) ale art. 9

Vechea reglementare

Art. 9 prevedea la alin. (1), în vechea reglementare, faptul că în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii cererii însoțite de documentele prevăzute la art. 6 alin. (1), pe baza avizelor de participare emise conform art. 7 pentru membrii români și a documentelor echivalente emise pentru membrii străini ai GECT, autoritatea de notificare verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 8 și 9 din Regulament și decide, după caz, asupra autorizării sau neautorizării funcționării GECT.

Potrivit alin. (3), dacă autoritatea de notificare nu autorizează funcționarea, va comunica membrilor GECT decizia sa motivată, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii și a documentelor necesare luării deciziei.

La alin. (4), prevedea posibilitatea contestării deciziei de respingere a funcționării GECT emisă de autoritatea de notificare în condițiile legii contenciosului administrativ.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 9 prevede, la alin. (1): „În termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii documentelor prevăzute la art. 8 alin. (2), pe baza aprobării convenției și a participării emise conform art. 7 pentru membrii români și a documentelor echivalente emise pentru membrii străini ai GECT, autoritatea de notificare verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute în Regulament și decide, după caz, asupra autorizării sau neautorizării funcționării GECT”.

La alin. (3) stabilește: „Dacă autoritatea de notificare nu autorizează funcționarea, va comunica membrilor GECT decizia sa motivată, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii și a documentelor necesare luării deciziei. Decizia de refuz al autorizării de funcționare va cuprinde și propunerile de modificare a convenției.

Potrivit alin. (4): „Decizia de refuz al autorizării de funcționare a GECT emisă de autoritatea de notificare poate fi contestată în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

 
Modificarea alin. (6) al art. 10

Vechea reglementare

În vechea reglementare art. 10 prevedea, la alin. (6) faptul că GECT dobândește personalitate juridică de la data înscrierii în Registrul GECT. După efectuarea înscrierii, GECT transmite, pe cheltuiala sa, un anunț de constituire Regiei Autonome „Monitorul Oficial” din România și Jurnalului Oficial al Uniunii Europene, spre publicare, cu respectarea prevederilor art. 5 din Regulament.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări art. 10 prevede la alin. (6): „GECT dobândește personalitate juridică de la data înscrierii în Registrul GECT După efectuarea înscrierii, GECT transmite Regiei Autonome «Monitorul Oficial», pe cheltuiala sa, un anunț de constituire, spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, și informează statele membre în cauză și Comitetul Regiunilor cu privire la înregistrarea GECT, cu respectarea prevederilor art. 5 din Regulament”.

 
Modificarea art. 11

Vechea reglementare

Potrivit art. 11, așa cum era reglementat anterior, unei GECT înregistrată în condițiile prezentei ordonanțe de urgență pe teritoriul României îi sunt aplicabile prevederile Regulamentului, ale statutului și convenției aferente, precum și ale legii române, în sensul art. 2 alin. (1) lit. c) din Regulament.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11 prevede: „Unei GECT înregistrată în condițiile prezentei ordonanțe de urgență pe teritoriul României îi sunt aplicabile prevederile Regulamentului, ale convenției aferente, iar în ceea ce privește aspectele care nu sunt reglementate de Regulament sau sunt reglementate parțial de acesta, legea română, în sensul art. 2 din Regulament.

 
 Modificarea art. 13

Vechea reglementare

Art. 13 stabilea faptul că în situația în care o entitate română dintre cele prevăzute la art. 2 alin. (2) dorește participarea la o GECT constituită pe teritoriul altui stat membru al Uniunii Europene, procedura de emitere a avizului de participare este cea prevăzută la art. 7.

Noua reglementare

Art. 13, ulterior adoptării acestei măsuri, este constituit din trei alineate, prin care prevede următoarele:

„(1) Pentru a participa la o GECT care se constituie cu sediul pe teritoriul altui stat membru, entitățile românești sunt obligate să solicite autorității de notificare din România aprobarea convenției și a participării acestora la GECT.

(2) Autoritatea de notificare ia decizia aprobării după depunerea de către solicitant a documentației prevăzute la art. 6.

(3) Pentru emiterea aprobării participării la o GECT care se constituie cu sediul pe teritoriul altui stat sunt aplicabile prevederile art. 7 alin. (2)-(8). Prevederile art. 6 alin. (4) se aplică în mod corespunzător.

 
Introducerea art. 131

După art. 13 se introduce un nou articol, art. 131, cu următorul cuprins:

„(1) Pentru a participa la o GECT înregistrată pe teritoriul altui stat, membrii români aprobă documentele constitutive.

(2) Dacă pentru respectiva GECT înregistrată pe teritoriul altui stat autoritatea de notificare din România a aprobat anterior convenția și participarea unei alte entități românești, GECT transmite autorității de notificare documentația prevăzută la art. 6 și notifică statului în care GECT își are sediul modificarea convenției.

(3) Dacă autoritatea de notificare din România nu a aprobat anterior convenția și participarea unei entități românești, GECT înregistrată pe teritoriul altui stat solicită autorității de notificare din România aprobarea convenției și a participării membrului român.

(4) Autoritatea de notificare din România este competentă să examineze potrivit prevederilor Regulamentului solicitarea de aderare a unui nou membru dintr-un stat terț la o GECT înregistrată pe teritoriul său”.

 
 
Modificarea alin. (1) al art. 14

Vechea reglementare

Art. 14, anterior adoptării acestei măsuri prevedea la alin. (1): Modul de organizare și funcționare a GECT se stabilește prin documentele constitutive, cu respectarea prevederilor art. 3 și art. 8-10 din Regulament.

Noua reglementare

Art. 14, potrivit noii reglementări prevede, la alin. (1) „Modul de organizare și funcționare a GECT se stabilește prin documentele constitutive, cu respectarea prevederilor corespunzătoare din Regulament.

 

Modificarea alin. (2) al art. 16

Vechea reglementare

Art. 16, anterior adoptării acestei măsuri prevedea la alin. (2): Modificările documentelor constitutive se transmit autorității de notificare, în vederea autorizării, potrivit art. 7 și 8 din prezenta ordonanță de urgență și conform art. 4 alin. (6) din Regulament, însoțite de documentele constitutive consolidate și de acordul membrilor GECT.

Noua reglementare

Ulterior adoptării acestei măsuri, art. 16 prevede la alin. (2): „Modificările documentelor constitutive se transmit de către GECT autorității de notificare, în vederea aprobării, potrivit art. 131 și conform art. 4 alin. (6) și (6a) din Regulament, însoțite de documentele constitutive consolidate și de acordul membrilor GECT”.

 

Alte prevederi

În tot cuprinsul O.U.G. nr. 127/2007 privind Gruparea europeană de cooperare teritorială, aprobată cu modificări prin Legea nr. 52/2008, sintagma „Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor” se înlocuiește cu sintagma „Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice”.

 

O.U.G. nr. 127/2007 privind Gruparea europeană de cooperare teritorială, modificată prin O.G. nr. 9/2015 was last modified: februarie 5th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.