Despre
- 10 decembrie 2015
- Excepţie de neconstituționalitate
- Dispozițiile O.U.G. nr. 7/2015 privind stabilirea destinației unor bunuri imobile confiscate
Decizia CCR | Actul normativ | Dispozițiile legale | Sumar |
D.C.C. pronunțată în ședința din 10 decembrie 2015 | O.U.G. nr. 7/2015 (M. Of. nr. 256 din 16 aprilie 2015) | Dispozițiile respectivei legi | Dispozițiile O.U.G. nr. 7/2015 privind stabilirea destinației unor bunuri imobile confiscate sunt neconstituționale |
Potrivit comunicatului de presă publicat pe site-ul Curții Constituționale (www.ccr.ro), în ședința din 10 decembrie 2015, Curtea Constituțională s-a reunit pentru a soluționa excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor O.U.G. nr. 7/2015 privind stabilirea destinației unor bunuri imobile confiscate (M. Of. nr. 256 din 16 aprilie 2015).
D.C.C. pronunțată în ședința din 10 decembrie 2015
Prin Decizia pronunțată în ședința din 10 decembrie 2015, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis excepția de neconstituționalitate, excepție ridicată direct de Avocatul Poporului, și a constatat că dispozițiile O.U.G. nr. 7/2015 privind stabilirea destinației unor bunuri imobile confiscate sunt neconstituționale.
Alte precizări cu privire la respectiva decizie
Potrivit ordonanței de urgență criticate, bunurile imobile intrate în proprietatea privată a statului pot fi transmise în domeniul public al acestuia și în administrarea autorităților administrației publice centrale, altor instituții publice de interes național, după caz, sau regiilor autonome de interes național (entități beneficiare), la solicitarea acestora, prin hotărâre a Guvernului, inițiată de Ministerul Finanțelor Publice, în condițiile legii. Curtea a constatat că dispozițiile O.U.G. nr. 7/2015 încalcă art. 115 alin. (4) din Constituție. Motivele invocate de Guvern pentru emiterea ordonanței de urgență, astfel cum sunt enunțate în preambulul și nota de fundamentare ale acesteia, prezintă aspecte care țin de rațiunea, necesitatea, oportunitatea și utilitatea reglementării, fără a motiva existența unei situații extraordinare care să justifice utilizarea acestui instrument de legiferare. Cu privire la urgența reglementării, Curtea a reținut că legiferarea operativă a remedierii unor disfuncționalități sau perfecționarea cadrului legislativ se putea realiza pe calea procedurii obișnuite de legiferare, și nu prin ordonanță de urgență, astfel că motivarea urgenței adoptării actului normativ este una formală.
Pentru a vedea respectivul comunicat de presă vizitați site-ul Curții Constituționale (www.ccr.ro).