O.U.G. nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului – modificări (O.U.G. nr. 40/2016)

15 iul. 2016
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 818

Despre

  • M. Of. nr. 490 din 30 iunie 2016
  • O.U.G. nr. 40/2016
  • O.U.G. nr. 25/2007

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

 

Actul modificatActul modificatorSumar
O.U.G. nr. 25/2007 (M. Of. nr. 270 din 23 aprilie 2007; cu modif și compl. ult.)O.U.G. nr. 40/2016 (M. Of. nr. 490 din 30 iunie 2016)modifică: art. 1 alin. (1) lit.a)-c) și h); art. 1 alin. (3); art. 3 alin. (1)
– abrogă: art. 1 alin. (1) lit. d) și j); art. 2; art. 23

În M. Of. nr. 490 din 30 iunie 2016, a fost publicată O.U.G. nr. 40/2016 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Data Protection; Un an de la aplicarea GDPR în România, Ediția a VII-a

În continuare, vom prezenta modificările aduse O.U.G. nr. 25/2007 prin O.U.G. nr. 40/2016.

Art. 1 alin. (1) lit. a)-c) și h)  din O.U.G. nr. 25/2007 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 1 alin. (1) lit. a)-c) și h)  prevedeau faptul că: în cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcționează următoarele structuri:

a) Cancelaria Primului-Ministru, structură fără personalitate juridică, în subordinea directă a primului-ministru, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de șeful Cancelariei, cu rang de ministru, numit și eliberat din funcție prin decizie a primului-ministru; în cadrul Cancelariei Primului-Ministru își desfășoară activitatea unul sau mai mulți secretari de stat și consilieri de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a primului-ministru;

b) Secretariatul General al Guvernului, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea primului-ministru, condusă de un secretar general cu rang de ministru, ajutat de un secretar general adjunct cu rang de secretar de stat, precum și, după caz, de unul sau mai mulți secretari de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a primului-ministru; secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, precum și pentru instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale din subordinea sau coordonarea Guvernului, a primului-ministru și a Secretariatului General al Guvernului;

c) Departamentul pentru Relația cu Parlamentul, structură cu personalitate juridică, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de ministrul delegat pentru relația cu Parlamentul, care are calitatea de ordonator terțiar de credite. În cadrul departamentului funcționează unul sau mai mulți secretari de stat, numiți și eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului;
[…]
h) Departamentul pentru Relații Interetnice, structură fără personalitate juridică, în subordinea primului-ministru și în coordonarea secretarului general al Guvernului, condusă de un secretar de stat, ajutat de 2 subsecretari de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a primului-ministru, și finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (1) lit. a) – c) și h) dispun următoarele: în cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcționează următoarele structuri:

a) Cancelaria Prim-Ministrului, structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de șeful Cancelariei, membru al Guvernului; în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului își desfășoară activitatea secretari de stat și consilieri de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului, al căror număr este stabilit prin hotărâre a Guvernului; în structura Cancelariei Prim-Ministrului funcționează directorul de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat;

b) Secretariatul General al Guvernului, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, condusă de un secretar general cu rang de ministru, ajutat de doi secretari generali adjuncți, înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii; secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, precum și pentru instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale din subordinea Guvernului și din subordinea, respectiv coordonarea prim-ministrului;

c) Departamentul pentru Relația cu Parlamentul, structură cu personalitate juridică, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de ministrul delegat, care are calitatea de ordonator terțiar de credite; în cadrul departamentului funcționează secretari de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului, al căror număr este stabilit prin hotărâre a Guvernului; departamentul asigură și coordonează realizarea activităților în cadrul raporturilor constituționale dintre Guvern și Parlament;
[…]
h) Departamentul pentru Relații Interetnice, structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, condusă de un secretar de stat, ajutat de 2 subsecretari de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului, și finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; principala atribuție a departamentului este de a pune în aplicare politica stabilită prin Programul de guvernare în domeniul relațiilor interetnice”.

 

Art. 1 alin. (1) lit. d) și j)  din O.U.G. nr. 25/2007 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 1 alin. (1) lit. d) prevedea faptul că Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură, Investiții Străine, Parteneriat Public-Privat și Promovarea Exporturilor, structură cu personalitate juridică, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de secretar de stat care conduce Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură, Investiții Străine, Parteneriat Public-Privat și Promovarea Exporturilor, care are calitatea de ordonator secundar de credite. În cadrul departamentului funcționează unul sau mai mulți secretari de stat, numiți și eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului.

De asemenea, art. 1 alin. (1) lit. j) stabilea faptul că Departamentul pentru Românii de Pretutindeni – DRP, structură cu personalitate juridică, condusă de un secretar de stat care are calitatea de ordonator terțiar de credite și care este numit, respectiv eliberat din funcție prin decizie a primului-ministru și finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (1) lit. d) și j) Abrogate.

 

Art. 1 alin. (3)  din O.U.G. nr. 25/2007 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 1 alin. (3) prevedea faptul că normele privind funcționarea structurilor prevăzute la alin. (1) lit. b), c) și g), inclusiv atribuțiile acestora, se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (3) dispune următoarele:

Organizarea și funcționarea structurilor prevăzute la alin. (1) lit. a), b), c), g) și h), inclusiv atribuțiile acestora, se aprobă prin hotărâre a Guvernului”.

 

Art. 2 din O.U.G. nr. 25/2007 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 2 prevedea faptul că: Prim-ministrul, prin Cancelaria Primului-Ministru, coordonează activitatea următoarelor entități:

a) Agenția Națională pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;

b) Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;

c) Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțat de la bugetul de stat;

d) Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare, instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțată integral de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;

e) Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților, organ de specialitate al administrației publice centrale, în subordinea Guvernului, finanțată de la bugetul de stat;

f) Secretariatul de Stat pentru Culte, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțat de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

g) Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, instituție publică cu personalitate juridică, finanțată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 2 Abrogat

 

Art. 3 alin. (1) din O.U.G. nr. 25/2007 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 alin. (1) prevedea faptul că numărul maxim de posturi pentru aparatul de lucru al Guvernului, inclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora, se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (1) dispune următoarele:

Numărul maxim de posturi pentru aparatul de lucru al Guvernului este de 881, inclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora”.

 

Art. 23 din O.U.G. nr. 25/2007 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 23 alin. (1) prevedea faptul că Oficiul Român pentru Adopții, Institutul Național de Statistică și Agenția Națională pentru Romi, organe de specialitate ale administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, sunt coordonate de secretarul general al Guvernului.

De asemenea, alin. (2) stabilea faptul că finanțarea activității organelor de specialitate ale administrației publice centrale, prevăzute la alin. (1), se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, și din alte surse, conform legii.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 23 Abrogat.

O.U.G. nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului – modificări (O.U.G. nr. 40/2016) was last modified: iulie 13th, 2016 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter