Organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România: O.U.G. nr. 84/2014 pentru completarea O.G. nr. 58/1998

22 dec. 2014
2 voturi, medie: 4,50 din 52 voturi, medie: 4,50 din 52 voturi, medie: 4,50 din 52 voturi, medie: 4,50 din 52 voturi, medie: 4,50 din 5 (2 votes, average: 4,50 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 1324

Despre

  • M. Of. nr. 923 din 18.12.2014
  • O.U.G. nr. 84/2014
  • O.G. nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

În M. Of. nr. 923 din 18.12.2014, s-a publicat O.U.G. nr. 84/2014 pentru completarea O.G. nr. 58/1998 (publicată în M. Of. nr. 309 din 26.08.1998) privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 755/2001 (publicată în M. Of. nr. 7 din 9.01.2002), cu modificările ulterioare.

La adoptarea ordonanței s-a luat în considerarea faptul că un criteriu determinant în stabilirea obiectivelor și strategiilor guvernamentale este cel al concordanței cu responsabilitățile pe care România și le-a asumat prin semnarea acordurilor de împrumut cu organismele financiare internaționale, iar Guvernul fiind nevoit să promoveze un set de politici macroeconomice și măsuri de menținere a stabilității financiare a țării, care să asigure o execuție bugetară prudentă, restrictivă și echilibrată.

Conferința de pregatire profesională a Baroului Ialomița
”

De asemenea, s-a avut în vedere și faptul că în actualul cadru normativ nu sunt stabilite tipurile de cazare, generând operatorilor economici din industria turistică grave probleme în funcționare și în relația cu clienții. De aceea, se impune necesitatea instituirii unei soluții legislative nediscriminatorii și echitabile care să reglementeze tipurile de cazare, astfel încât cota redusă de TVA de 9% să se poată aplica la cazare și la serviciile accesorii acesteia, vândute la un preț total.

În lipsa unei modificări imediate a cadrului instituțional, statul român va pierde un număr considerabil de turiști din cauza cotei de TVA ridicate aplicate serviciilor accesorii cazării, în comparație cu alte state din zonă.

De asemenea, se iau în considerare și faptul ca începe perioada de achiziție a pachetelor turistice de tip „early booking” și faptul că operatorii economici din turism își elaborează politicile de marketing pentru anul 2015.

În sfârșit, dezvoltarea și promovarea turismului românesc reprezintă prioritate națională, astfel, toate considerentele expuse mai sus vizează interesul public și constituie situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată.

O.U.G. nr. 84/2014 are un articol unic, care prevede completarea O.G. nr. 58/1998, prin introducerea unui nou articol, art. 21, care stabilește tipurile de cazare turistică, având următorul conținut:

„Cazarea în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare turistică poate fi de următoarele tipuri:

a) cazare fără mic dejun;

b) cazare cu mic dejun – combinația prestabilită a serviciilor de cazare și de asigurare a micului dejun, vândute sau oferite spre vânzare la un preț total;

c) cazare cu demipensiune – combinația prestabilită a serviciilor de cazare de asigurare a micului dejun și a prânzului sau a cinei, vândute sau oferite spre vânzare la un preț total;

d) cazare cu pensiune completă – combinația prestabilită a serviciilor de cazare de asigurare a micului dejun, a prânzului și a cinei, vândute sau oferite spre vânzare la un preț total;

e) cazare cu «all inclusive» – combinația prestabilită a serviciilor de cazare de asigurare a micului dejun, a prânzului, a cinei, a gustărilor dintre mese și a oricăror altor servicii de agrement turistic oferite cu mijloace proprii ale structurii de primire turistică, vândute sau oferite spre vânzare la un preț total”.

 

 

Organizarea și desfășurarea activității de turism în România: O.U.G. nr. 84/2014 pentru completarea O.G. nr. 58/1998 was last modified: decembrie 22nd, 2014 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter