Ordinul directorului general al ANCPI nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de ANCPI şi instituţiile sale subordonate – modificări (OANCPI nr. 3470/2019)

9 ian. 2020
Vizualizari: 1426
Actul modificatActul modificatorSumar
 

 

Ordinul directorului general al ANCPI nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de ANCPI și instituțiile sale subordonate

(M. Of. nr. 30 din 10 ianuarie 2019)

 

OANCPI  nr. 3470/2019 pentru modificarea și completarea Ordinului directorului general al ANCPI nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de ANCPI și instituțiile sale subordonate

(M. Of. nr. 5 din 7 ianuarie 2020)

 

modifică: art. 2 alin. (4), art. 2 alin. (6), art. 4 alin. (1), art. 5.

 

În M. Of. nr. 5 din 7 ianuarie 2020 s-a publicat OANCPI  nr. 3470/2019 pentru modificarea și completarea Ordinului directorului general al ANCPI nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de ANCPI și instituțiile sale subordonate.

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse Ordinul directorului general al ANCPI nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de ANCPI și instituțiile sale subordonate.

 

 Art. 2 alin. (4) din Ordin (modificat de OANCPI  nr. 3470/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 2 alin. (4) prevedea următoarele aspecte de interes:

„(4) Neplata tarifului corespunzător serviciilor solicitate se soluționează prin respingerea cererii.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (4) se modifică și va prezenta următorul conținut:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(4) Neplata tarifului corespunzător sau tarifarea incompletă a serviciilor solicitate se soluționează prin respingerea cererii.

 

 

 Art. 2 alin. (6) din Ordin (modificat de OANCPI  nr. 3470/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 2 alin. (6) se prezenta sub următoarea formă:

„(6) Tarifele plătite pentru cererile respinse nu se restituie. Cererile respinse pot fi redepuse o singură dată, în limita cererii inițiale cu privire la obiectul și serviciul solicitate, fără plata unui tarif suplimentar, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării respingerii cererii, și cu plata unui tarif suplimentar de 60 lei, după expirarea acestui termen. În cazul cererilor respinse conform alin. (5), dovada plății diferenței de tarif se va atașa cererii în momentul redepunerii.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (6) se modifică și va avea următorul conținut:

(6) Tarifele plătite pentru cererile respinse nu se restituie. Cererile respinse pot fi redepuse o singură dată, în limita cererii inițiale cu privire la obiectul și serviciul solicitate, fără plata unui tarif suplimentar, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării respingerii cererii, și cu plata unui tarif suplimentar de 60 lei, după expirarea acestui termen. În cazul cererilor respinse conform alin. (4), dovada plății diferenței de tarif se va atașa cererii în momentul redepunerii.

 

 

 Art. 4 alin. (1) din Ordin (modificat de OANCPI  nr. 3470/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 alin. (1) conținea următoarele dispoziții relevante:

„(1) La cerere, Agenția Națională și instituțiile sale subordonate pot presta, în regim de urgență, serviciile prevăzute la cap. 1 și 2 din anexă, cu excepția serviciilor furnizate on-line, care se livrează de îndată ce sunt disponibile. Plata tarifelor de urgență presupune furnizarea serviciilor solicitate într-un termen de urgență stabilit prin ordin al directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

(1) La cerere, Agenția Națională și instituțiile sale subordonate pot presta de îndată, în regim de urgență, dar nu mai târziu de 1/3 din termenul de eliberare, serviciile prevăzute la cap. 1 și 2 din anexă, cu excepția serviciilor furnizate on-line, care se livrează de îndată ce sunt disponibile.

 

 

 Art. 5 din Ordin (modificat de OANCPI  nr. 3470/2019) 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 conținea următoarele aspecte:

„Art. 5 – Pentru fiecare cerere depusă se emite un document de încasare distinct care se atașează la aceasta, cu excepția situației reglementate la art. 2 alin. (5) și art. 4 alin. (2) din prezentul ordin.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 se modifică și se va prezenta sub următoarea formă:

Art. 5 – (1) Tariful pentru cererile care au ca obiect imobile situate pe raza teritorială a aceluiași oficiu de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI) se poate achita fie printr-un document de încasare distinct, anexat fiecărei cereri, fie printr-un singur document de încasare, care se anexează în original uneia dintre cereri. Pentru celelalte cereri se anexează copia documentului de plată și se face mențiune cu privire la numărul dosarului la care s-a depus documentul în original.

(2) Pentru cererile privind actele juridice care au ca obiect mai multe bunuri imobile ce sunt situate pe raza teritorială a mai multor OCPI-uri, tariful se poate achita printr-un singur document de încasare numai pentru imobilele situate în aria teritorială a aceluiași OCPI.

Ordinul directorului general al ANCPI nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de ANCPI și instituțiile sale subordonate – modificări (OANCPI nr. 3470/2019) was last modified: ianuarie 9th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.