Aprobarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuție vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, din Ministerul Justiției și Institutul Național de Criminologie (OMJ nr. 666/2018)

28 feb. 2018
Vizualizari: 2075
Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
Regulamentul aprobat prin OMJ nr. 666/2018
(M. Of. nr. 169 din 22 februarie 2018)
Cap. I („Dispoziții generale”)
Cap. II („Procedura de desfășurare a concursului”)
Cap. III („Notarea probelor de concurs și repartizarea candidaților”)
Cap. IV („Verificarea îndeplinirii condiției bunei reputații și a condiției de a fi apt din punct de vedere medical și psihologic”)
Cap. V („Dispoziții finale”)

În M. Of. nr. 169 din 22 februarie 2018, a fost publicat Ordinul Ministerului Justiției (OMJ) nr. 666/2018 privind aprobarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuție vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, din Ministerul Justiției și Institutul Național de Criminologie.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivului ordin.

 

Art. 1 din OMJ nr. 666/2018

Art. 1 prevede că se aprobă Regulamentul pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuție vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, din Ministerul Justiției și Institutul Național de Criminologie, prevăzut în anexa care face parte integrantă din respectivul ordin.

 

Art. 2 din OMJ nr. 666/2018

Art. 2 dispune că la data intrării în vigoare a regulamentului prevăzut la art. 1 se abrogă Regulamentul pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuție vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, din Ministerul Justiției, aprobat prin OMJ nr. 1.473/C/2007 (M. Of. nr. 411 din 19 iunie 2007; cu modif. ult.).

 

Art. 3 din OMJ nr. 666/2018

Art. 3 stabilește că respectivul ordin se publică în Monitorul Oficial al României.

 

Art. 4 din OMJ nr. 666/2018

Art. 4 prevede faptul că Direcția resurse umane din Ministerul Justiției va duce la îndeplinire dispozițiile respectivului ordin.

 

Anexa la OMJ nr. 666/2018

 

Anexa la OMJ nr. 666/2018 referitoare la Regulamentul pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuție vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, din Ministerul Justiției și Institutul Național de Criminologie are următorul conținut.

Respectivul regulament are următoarea structură:

Cap. I („Dispoziții generale”)
Cap. II („Procedura de desfășurare a concursului”)
Cap. III („Notarea probelor de concurs și repartizarea candidaților”)
Cap. IV („Verificarea îndeplinirii condiției bunei reputații și a condiției de a fi apt din punct de vedere medical și psihologic”)
Cap. V („Dispoziții finale”)

 

Cap. I („Dispoziții generale”)

 

Art. 1 prevede că poate ocupa un post de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, în Ministerul Justiției și în Institutul Național de Criminologie, persoana care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care a promovat concursul organizat în acest sens.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 2 dispune că dosarul de concurs cuprinde:

a) copie a actului de identitate;

b) copie a certificatului de căsătorie sau a altor acte, în cazul în care numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;

c) copie a diplomei de licență și a foii matricole a anilor de studii;

d) curriculum vitae (în format european);

e) copie a carnetului de muncă sau adeverințe doveditoare ale vechimii în specialitate, după caz;

f) declarație pe propria răspundere privind conformitatea cu originalul copiilor actelor cerute la lit. a)-c) și e);

g) chitanța de plată a taxei de înscriere;

h) certificatul de cazier fiscal;

i) declarație pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale și certificatul de cazier judiciar, în cazul în care candidații nu își dau consimțământul expres pentru solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către Ministerul Justiției;

j) orice alte documente din care să rezulte îndeplinirea condițiilor specifice, după caz.

Candidații vor prezenta și originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere pentru verificarea conformității acestor copii cu originalul.

Cuantumul taxei de concurs se stabilește de către ministrul justiției, prin ordin.

 

Cap. II („Procedura de desfășurare a concursului”)

 

Conform art. 3, concursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor constă în susținerea următoarelor probe:

a) o probă orală de verificare a cunoștințelor de limbă străină, eliminatorie, la alegere între limba engleză sau franceză;

b) o probă scrisă pentru verificarea cunoștințelor teoretice;

c) un interviu.

Proba orală de verificare a cunoștințelor de limbă străină se susține anterior probei scrise pentru verificarea cunoștințelor teoretice.

Art. 4 stabilește că data și locul susținerii concursului, tematica, limba străină pentru care se va face testarea, numărul posturilor vacante, cerințele generale și specifice pentru ocuparea posturilor, prezentarea generală a posturilor, regulamentul și probele de concurs, datele de contact, perioada pentru depunerea actelor de înscriere la concurs și cuantumul taxei de înscriere se afișează la sediul Ministerului Justiției și pe pagina de internet a instituției, cu cel puțin 60 de zile calendaristice înainte de data fixată pentru susținerea primei probe a concursului.

Data și locul desfășurării concursului, modul de desfășurare a concursului, numărul de posturi vacante, probele de concurs și indicarea sursei de unde se pot obține informații suplimentare în legătură cu concursul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, și în trei cotidiene centrale.

În situația în care se modifică data sau locul desfășurării concursului, se va publica un nou anunț prin mijloacele prevăzute la alin. (1), cu cel puțin 3 zile calendaristice înainte de data susținerii primei probe de concurs.

Anunțul de concurs se elaborează de către compartimentul de resurse umane și se aprobă de către ministrul justiției.

Tematica pentru proba scrisă de verificare a cunoștințelor teoretice se elaborează de către comisia de verificare a cunoștințelor teoretice și se aprobă de către ministrul justiției.

Potrivit art. 5, cererea pentru înscrierea la concurs împreună cu actele prevăzute la art. 2 alin. (1) se depun la compartimentul de resurse umane, în perioada stabilită pentru depunerea actelor de înscriere, menționată în anunțul de concurs. Perioada pentru depunerea actelor de înscriere la concurs nu poate fi mai mică de 15 zile calendaristice.

Formularul-tip pentru cererea de înscriere este pus la dispoziția candidaților de către comisia de organizare a concursului, fiind publicat și pe pagina de internet a Ministerului Justiției.

În cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidatul specifică:

a) opțiunea pentru limba străină la care dorește să susțină testarea, între limba engleză sau franceză;

b) lista actelor depuse la dosarul de concurs;

c) acordul pentru înregistrarea audio, pentru proba orală de verificare a cunoștințelor de limbă străină și pentru interviu.

Comisia de organizare a concursului verifică dosarele candidaților în cel mult 5 zile calendaristice de la data expirării termenului de depunere a acestora, hotărând admiterea sau respingerea cererii de înscriere la concurs. Cererile de înscriere la concurs sunt respinse dacă nu sunt însoțite de actele prevăzute la art. 2 alin. (1) sau dacă din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condițiilor specifice pentru ocuparea postului.

Rezultatul verificării dosarelor candidaților se afișează la sediul Ministerului Justiției și pe pagina de internet a Ministerului Justiției în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data expirării termenului de verificare a dosarelor de înscriere.

În termen de două zile calendaristice de la data afișării rezultatelor, candidații respinși în urma verificării pot formula contestație.

Contestațiile vor fi soluționate în termen de două zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la paragraful anterior de către comisia de soluționare a contestațiilor împotriva rezultatelor verificării dosarelor de înscriere la concurs.

Rezultatele contestațiilor se afișează la sediul Ministerului Justiției și pe pagina de internet a instituției.

Art. 6 dispune că Ministrul justiției stabilește, prin ordin:

a) comisia de organizare a concursului;

b) comisia/comisiile de verificare a cunoștințelor de limbă străină;

c) comisia de verificare a cunoștințelor teoretice;

d) comisia/comisiile de interviu;

e) comisia de soluționare a contestațiilor împotriva rezultatelor verificării dosarelor de înscriere la concurs;

f) comisia de soluționare a contestațiilor la baremul de notare a probei de verificare a cunoștințelor teoretice;

g) comisia de soluționare a contestațiilor cu privire la notarea probei scrise de verificare a cunoștințelor teoretice.

Comisia/Comisiile de verificare a cunoștințelor de limbă străină, comisia/comisiile de interviu, comisia de soluționare a contestațiilor împotriva rezultatelor verificării dosarelor de înscriere la concurs și comisia de soluționare a contestațiilor cu privire la notarea probei scrise de verificare a cunoștințelor teoretice este/sunt formată/formate din președinte, doi membri și un secretar.

Comisia de verificare a cunoștințelor teoretice și comisia de soluționare a contestațiilor la baremul de notare a probei de verificare a cunoștințelor teoretice sunt formate din președinte, patru membri și un secretar.

Președinții comisiilor prevăzute în primu, paragraf al acestui acestui articol stabilesc responsabilitățile și termenele de realizare a atribuțiilor pentru fiecare membru în procesul de selecție.

În comisiile prevăzute la lit. b)-g) vor fi numiți și membri supleanți, care îi vor înlocui de drept pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu își pot exercita atribuțiile. Înlocuirea se efectuează de președintele comisiilor de concurs.

În comisiile prevăzute la lit. b)-g va fi numit și un secretar supleant, care îl va înlocui de drept pe secretarul comisiei care, din motive întemeiate, nu își poate exercita atribuțiile.

Comisia de organizare a concursului este formată din personal din cadrul compartimentului de resurse umane.

Din comisiile prevăzute la lit. b)-c) și e)-g) pot face parte personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor din Ministerul Justiției, precum și alți specialiști.

Din comisia/comisiile de interviu pot face parte personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor din Ministerul Justiției, psihologi, precum și alți specialiști.

Comisia de organizare a concursului, comisia de verificare a cunoștințelor teoretice, precum și comisia de soluționare a contestațiilor împotriva rezultatelor verificării dosarelor de înscriere la concurs se constituie cu cel puțin 5 zile lucrătoare anterior publicării anunțului de concurs.

Componența comisiilor de verificare a cunoștințelor la limba străină, de verificare a cunoștințelor teoretice, de soluționare a contestațiilor la baremul de notare a probei de verificare a cunoștințelor teoretice, precum și de soluționare a contestațiilor cu privire la notarea probei scrise de verificare a cunoștințelor teoretice se stabilește ținând seama de materiile de concurs și, respectiv, de limbile străine pentru care au optat candidații.

Din comisiile prevăzute în primul paragraf nu pot face parte acele persoane care sunt soți, rude sau afini până la gradul IV inclusiv cu oricare dintre candidații înscriși la concurs.

Fiecare membru al comisiilor prevăzute în primul paragraf semnează o declarație pe propria răspundere în care precizează că:

a) nu se află în niciuna dintre situațiile de incompatibilitate prevăzute (referitoare la faptul că din comisiile prevăzute nu pot face parte acele persoane care sunt soți, rude sau afini până la gradul IV inclusiv cu oricare dintre candidații înscriși la concurs);

b) va respecta secretul și confidențialitatea lucrărilor comisiei și a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.

Persoanele care întrunesc condițiile pentru a face parte din comisiile de concurs pot deține calitatea de membru al unei singure comisii dintre comisiile menționate la alin. (1), în cadrul aceluiași concurs.

Membrii comisiilor mai su smenționate, precum și alte persoane implicate în organizarea concursului vor fi retribuite pentru munca depusă, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005 privind înființarea pe lângă Ministerul Justiției a unei activități finanțate integral din venituri proprii, cu modificările și completările ulterioare.

Potrivit art. 7, comisia de organizare a concursului are în principal următoarele atribuții:

a) primește și verifică cererile de înscriere și actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 2 alin. (1), și respinge cererile de înscriere ale candidaților care nu îndeplinesc condițiile pentru a putea participa la concurs;

b) îndeplinește atribuțiile specifice în legătură cu organizarea și desfășurarea concursului;

c) asigură afișarea rezultatelor verificării dosarelor candidaților;

d) asigură afișarea baremului de notare a probei de verificare a cunoștințelor teoretice și a baremului definitiv de notare a acestei probe;

e) asigură afișarea rezultatelor probelor de concurs și a rezultatelor finale ale concursului;

f) îndeplinește orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a concursului.

Comisia/Comisiile de verificare a cunoștințelor de limbă străină are/au în principal următoarele atribuții:

a) stabilește/stabilesc planul de desfășurare a probei;

b) notează candidații;

c) transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele probei de verificare a cunoștințelor de limbă străină comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților.

Comisia de verificare a cunoștințelor teoretice are în principal următoarele atribuții:

a) stabilește tematica pentru proba scrisă de verificare a cunoștințelor teoretice;

b) stabilește subiectele și baremul de notare a probei de verificare a cunoștințelor teoretice;

c) notează lucrările;

d) transmite, prin secretariatul comisiei, baremul de notare a probei de verificare a cunoștințelor teoretice și rezultatele probei scrise de verificare a cunoștințelor teoretice comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților.

La elaborarea subiectelor de concurs, comisia de verificare a cunoștințelor teoretice are în vedere următoarele:

a) subiectele să fie în concordanță cu tematica aprobată și publicată pe pagina de internet a Ministerului Justiției;

b) subiectele să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conținutului tematicii, pentru ca acestea să poată fi tratate în timpul de lucru stabilit;

c) să se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;

d) timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depășească timpul alocat desfășurării probei de concurs;

e) subiectele să nu conțină probleme controversate în doctrină sau în practică.

Comisia/Comisiile de interviu are/au în principal următoarele atribuții:

a) stabilește/stabilesc planul interviului și realizează interviul;

b) notează pentru fiecare candidat proba interviului;

c) transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele probei interviului comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților.

Comisia/Comisiile de soluționare a contestațiilor are/au, după caz, în principal, următoarele atribuții:

a) soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la rezultatul verificării dosarelor candidaților și transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele contestațiilor comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților;

b) soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la baremul de notare a probei de verificare a cunoștințelor teoretice și transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele contestațiilor comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților;

c) soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la notarea probei de verificare a cunoștințelor teoretice și transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele contestațiilor comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților.

Secretarul comisiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) are în principal următoarele atribuții:

a) veghează la respectarea procedurii de organizare și desfășurare a concursului;

b) întocmește, redactează și semnează alături de membrii comisiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) întreaga documentație privind activitatea specifică a acestora, inclusiv procesele- verbale ale fiecărei sesiuni de lucru ale comisiilor;

c) îndeplinește orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a concursului.

Aprobarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuție vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, din Ministerul Justiției și Institutul Național de Criminologie (OMJ nr. 666/2018) was last modified: februarie 28th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.