Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale juridice din cadrul MAI – modificare (OMAI nr. 48/2015)

26 mai 2015
Vizualizari: 4243

Despre

  • M. Of. nr. 348 din 20 mai 2015
  • OMAI nr. 48/2015
  • Modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale juridice
Actul modificatAct modificatorSumar
Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției generale juridiceOMAI nr. 48/2015
(M. Of. nr. 348 din 20 mai 2015)
modifică: art. 5 alin. (1) lit. g), art. 7 alin. (1), art. 8 alin. (4) lit. a, Titlul Cap. V, art. 16 alin. (2) lit. a), Titlul Secț. a 7-a din Cap. V, Anexele nr. 1-5
introduce: art. 16 alin. (5)
abrogă: art. 16 alin. (3) lit. l)


 
În M. Of. nr. 348 din 20 mai 2015, s-a publicat OMAI nr. 48/2015 pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției generale juridice, aprobat prin Ordinul ministrului administrației și internelor nr. 100/2011 (M. Of. nr. 400 din 8 iunie 2011; cu modif. și compl. ult.).
 

Respectivul ordin a fost emis în temeiul art. 7 alin. (5) din O.U.G. nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne (M. Of. nr. 309 din 9 mai 2007; cu modif. ult.), aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008 (M. Of. nr. 127 din 19 februarie 2008).

Art. 5 alin. (1) lit. g) Regulament (modificat prin OMAI nr. 48/2015)

Vechea reglementare

Direcția generală are în structura organizatorică următoarele componente:

În vechea reglementare, art. 5 alin. (1) lit. g) prevedea faptul că Direcția generală avea în structura organizatorică, pe lângă altele, și Compartimentul secretariat și evidență.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 alin. (1) lit. g) prevedea faptul că Direcția generală are în structura organizatorică, pe lângă altele, și „Biroul secretariat și evidență”.

 

Art. 7 alin. (1) Regulament (modificat prin OMAI nr. 48/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7 alin. (1) prevedea faptul că întregul personal al direcției generale era subordonat direct directorului general, respectiv directorilor generali adjuncți care îi coordonau activitatea și, în mod nemijlocit, șefilor serviciilor/biroului din care făceau parte.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (1) prevede: „Întregul personal al direcției generale este subordonat direct directorului general, respectiv directorilor generali adjuncți care îi coordonează activitatea și, în mod nemijlocit, șefilor structurilor din care fac parte”.

 

Art. 8 alin. (4) lit. a) Regulament (modificat prin OMAI nr. 48/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 8 alin. (4) lit. a) prevedea faptul că pe linie de evidență a actelor normative, direcția generală avea ca atribuție principală și aceea de a ține evidența actelor normative nepublicate în Monitorul Oficial al României, comunicate ministerului, a ordinelor și instrucțiunilor cu caracter normativ sau individual emise de ministrul administrației și internelor, a acordurilor colective și a contractelor colective de muncă încheiate la nivelul ministerului, precum și a proiectelor de acte normative elaborate sau avizate de minister.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 8 alin. (4) lit. a) prevede faptul că pe linie de evidență a actelor normative, direcția generală are ca atribuție principală și următoarea: „ține evidența actelor normative nepublicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, comunicate ministerului, a ordinelor cu caracter normativ, a instrucțiunilor emise de ministrul afacerilor interne, a acordurilor colective și a contractelor colective de muncă încheiate la nivelul ministerului, precum și a proiectelor de acte normative elaborate sau avizate de minister”.

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Titlul Cap. V Regulament (modificat prin OMAI nr. 48/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, Cap. V este intitulat: „Atribuțiile serviciilor, biroului și compartimentelor direcției generale”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, Titlul Cap. V este următorul: „Atribuțiile structurilor direcției generale”.

 

Art. 16 alin. (2) lit. a) Regulament (modificat prin OMAI nr. 48/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 alin. (2) lit. a) prevedea faptul că în domeniul elaborării, armonizării și avizării documentelor juridice internaționale, Biroul drept european, internațional, umanitar și drepturile omului îndeplinea, printre altele și următoarele atribuții principale: analiza și formula puncte de vedere, sub aspectul legalității, cu privire la proiectele documentelor juridice internaționale elaborate, potrivit legii, de către unitățile aparatului central al ministerului, de instituțiile și structurile aflate în subordinea ministerului sau de către autoritățile administrației publice locale;

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (2) lit. a) prevede faptul că în domeniul elaborării, armonizării și avizării documentelor juridice internaționale, Biroul drept european, internațional, umanitar și drepturile omului îndeplinește, printre altele și următoarele atribuții principale: „analizează și formulează puncte de vedere, sub aspectul legalității, cu privire la proiectele documentelor juridice internaționale elaborate, potrivit legii, de către unitățile aparatului central al ministerului sau de instituțiile și structurile aflate în subordinea ministerului”.

 

Art. 16 alin. (3) lit. l) Regulament (modificat prin OMAI nr. 48/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 alin. (3) lit. l) prevedea faptul că în domeniul dreptului umanitar și al drepturilor omului, Biroul drept european, internațional, umanitar și drepturile omului îndeplinea și atribuția principală de a organiza cursuri în vederea pregătirii personalului ministerului în domeniul respectării drepturilor omului sau a dreptului umanitar;

Noua reglementare

Art. 16 alin. (3) lit. l) – Abrogată.

 

Art. 16 alin. (5) Regulament (modificat prin OMAI nr. 48/2015)

Noua reglementare

La art. 16, după alin. (4) se introduce un nou alineat, alin. (5).

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (5) prevede: „Biroul drept european, internațional, umanitar și drepturile omului participă la efectuarea unor acțiuni de îndrumare și control care vizează activitatea profesională a consilierilor juridici din unitățile aparatului central al ministerului, instituțiile și structurile aflate în subordinea ministerului și unitățile subordonate acestora, conform dispozițiilor conducerii ministerului sau ale conducerii direcției generale”.

 

Titlul Secț. a 7-a din Cap. V Regulament (modificat prin OMAI nr. 48/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, Secț. a 7-a era intitulată: „Compartimentul secretariat și evidență”

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, Titlul Secț. a 7-a este următorul: „Biroul secretariat și evidență”.

 

Art. 20 Regulament (modificat prin OMAI nr. 48/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 20 prevedea următoarele atribuții principale ale Compartimentului secretariat și evidență:

a) abrogată;

b) abrogată;

c) asigura transmiterea actelor normative interne, pentru publicare, Monitorului Oficial al României, potrivit reglementărilor legale în vigoare; asigură înregistrarea, evidența, multiplicarea prin tipografia Ministerului Administrației și Internelor și difuzarea actelor normative interne care nu se publică în Monitorul Oficial al României la celelalte structuri ale ministerului, păstrând evidența difuzărilor și după abrogarea/ieșirea din vigoare a acestora;

d) ținea evidența răspândirilor personalului din direcția generală și a serviciului de zi pe unitate;

e) ținea evidența, inventariază și răspunde de modul de utilizare a ștampilelor și sigiliilor direcției generale, în limita competențelor proprii;

f) redacta și prezenta la semnat dispoziția zilnică a directorului general;

g) asigura măsurile organizatorice necesare desfășurării ședințelor de lucru ale conducerii direcției generale și transmiterea dispozițiilor acesteia celorlalte structuri ale direcției generale;

h) primea, înregistra și prezenta conducerii direcției generale corespondența adresată acesteia, inclusiv cea electronică, iar pe baza rezoluției o repartiza celorlalte servicii;

i) ținea evidența lucrărilor înregistrate, asigura expedierea și transportul corespondenței primite/trimise la/de către direcția generală;

j) ținea evidența tuturor lucrărilor cu termen pe baza situațiilor prezentate de către șefii serviciilor și prezintă conducerii direcției generale stadiul executării acestora; verifică situația lucrărilor gestionate de direcția generală care nu au fost soluționate în termenele stabilite și informează conducerea direcției generale despre acestea;

k) asigura îndosarierea, clasarea și arhivarea lucrărilor primite și soluționate de directorul general și de adjuncții acestuia, respectiv a celor create de aceștia, precum și a lucrărilor primite și soluționate de serviciile din cadrul direcției generale, conform prevederilor actelor normative incidente și dispozițiilor directorului general;

l) întocmea nomenclatoarele arhivistice pentru documente neclasificate și clasificate ale direcției generale și constituie anual arhiva neoperativă și a documentelor clasificate, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

m) ținea evidența generală a hotărârilor Guvernului nepublicate, care au fost comunicate ministerului în calitate de instituție interesată în aplicarea prevederilor acestora;

n) ținea evidența și asigură depozitarea originalelor ordinelor și instrucțiunilor emise de ministrul administrației și internelor, convențiilor sau altor documente încheiate de minister cu alte ministere sau instituții și a rezervei acestora, a câte unui exemplar al protocoalelor de colaborare interministerială la care ministerul este parte, precum și a actelor normative nepublicate în Monitorul Oficial al României comunicate ministerului;

o) difuza actele normative nepublicate la unitățile ministerului interesate de aplicarea acestora și le transmite altor instituții, conform dispozițiilor conducerii direcției generale, în condițiile legii;

p) asigura, la cererea personalului direcției generale, multiplicarea documentelor repartizate acestuia;

q) desfășura activitățile specifice cu prilejul retragerii actelor normative interne abrogate, a sigiliilor și ștampilelor scoase din uz și asigura distrugerea acestora în condițiile prevăzute de ordinele în vigoare;

r) înregistra și ținea evidența agendelor de lucru, a caietelor de pregătire de specialitate a personalului, a registrelor și a materialelor cu regim special, precum și a altor documente privind organizarea direcției generale;

s) înregistra și ținea evidența agendelor de lucru, a caietelor de pregătire de specialitate a personalului, a registrelor și a materialelor cu regim special, precum și a altor documente privind organizarea serviciului;

ș) abrogată;

t) gestiona, prin personal special desemnat, potrivit legii, evidența, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea și distrugerea documentelor care conțin informații clasificate, în condiții de siguranță.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 20 prevede: „Biroul secretariat și evidență îndeplinește următoarele atribuții principale:

a) primește, înregistrează și prezintă conducerii direcției generale corespondența adresată acesteia, inclusiv cea electronică, iar pe baza rezoluției o repartizează celorlalte servicii/birouri;

b) ține evidența lucrărilor înregistrate, asigură expedierea și transportul corespondenței primite/trimise la/de către direcția generală;

c) ține evidența tuturor lucrărilor cu termen și prezintă conducerii direcției generale stadiul executării acestora; verifică situația lucrărilor gestionate de direcția generală care nu au fost soluționate în termenele stabilite și informează conducerea direcției generale despre acestea;

d) asigură clasarea, îndosarierea și arhivarea lucrărilor primite și soluționate de directorul general și de adjuncții acestuia, respectiv a celor create de aceștia, precum și a lucrărilor primite și soluționate de serviciile/birourile din cadrul direcției generale, conform prevederilor actelor normative incidente și dispozițiilor directorului general;

e) întocmește nomenclatoarele arhivistice, pentru documente neclasificate și clasificate, ale direcției generale și constituie, anual, arhiva neoperativă și a documentelor clasificate, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

f) asigură măsurile organizatorice necesare desfășurării ședințelor de lucru ale conducerii direcției generale și transmiterea dispozițiilor acesteia către celelalte structuri ale direcției generale;

g) ține evidența și asigură depozitarea originalelor ordinelor cu caracter normativ, a instrucțiunilor emise de ministrul afacerilor interne, convențiilor sau altor documente încheiate de minister cu alte ministere sau instituții și a rezervei acestora, a unui exemplar al protocoalelor de colaborare interministerială la care ministerul este parte, precum și a actelor normative nepublicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, comunicate ministerului;

h) asigură transmiterea actelor normative interne, spre publicare, la Monitorul Oficial al României, Partea I, potrivit reglementărilor legale în vigoare; asigură înregistrarea, evidența, multiplicarea prin Tipografia Ministerului Afacerilor Interne și difuzarea actelor normative interne care nu se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, la celelalte structuri ale ministerului, păstrând evidența difuzărilor și după abrogarea/ieșirea din vigoare a acestora;

i) organizează, la ordin, activități de sprijin, îndrumare și control a activităților specifice de înregistrare, evidență, păstrare și utilizare a ordinelor cu caracter normativ emise de ministrul afacerilor interne, la unitățile din aparatul central al ministerului, instituțiile și structurile aflate în subordinea ministerului și unitățile subordonate acestora;

j) organizează și ține evidența literaturii de specialitate care interesează activitatea direcției generale și asigură distribuirea acesteia pentru personalul direcției generale, în funcție de nevoi;

k) asigură, la cererea personalului direcției generale, multiplicarea documentelor repartizate acestuia;

l) ține evidența răspândirilor personalului din direcția generală și a serviciului de zi pe unitate;

m) ține evidența, inventariază și răspunde de modul de utilizare a ștampilelor și sigiliilor direcției generale, în limita competențelor proprii;

n) redactează și prezintă la semnat dispoziția zilnică a directorului general;

o) desfășoară activitățile specifice cu prilejul retragerii actelor normative interne abrogate, a sigiliilor și ștampilelor scoase din uz și asigură distrugerea acestora în condițiile prevăzute de ordinele în vigoare;

p) organizează activitatea de primire în audiență la directorul general și ține evidența modului de soluționare a problemelor sesizate;

q) înregistrează și ține evidența agendelor de lucru, a condicilor, a caietelor de pregătire de specialitate a personalului, a registrelor și materialelor cu regim special, precum și a altor documente privind organizarea serviciului;

r) păstrează și actualizează documentele de organizare și mobilizare întocmite la nivelul direcției generale, potrivit dispoziției directorului general;

s) formulează răspunsuri la petițiile adresate ministerului și elaborează puncte de vedere cu caracter juridic pentru lucrările care privesc aspecte din sfera proprie de competență;

ș) gestionează, prin personal special desemnat, potrivit legii, evidența, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea și distrugerea documentelor care conțin informații clasificate, în condiții de securitate”.

Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției generale juridice din cadrul MAI – modificare (OMAI nr. 48/2015) was last modified: mai 26th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.