Procedura privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar (OMADR nr. 83/2018)

12 mart. 2018
Vizualizari: 1107
Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
Procedura privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar
(M. Of. nr. 184 din 28 februarie 2018)
Se aprobă Procedura privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar, prevăzută în anexa nr. 2.

În M. Of. nr. 184 din 28 februarie 2018, a fost publicat Ordinul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (OMADR) nr. 83/2018 pentru aprobarea Procedurii privind scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităților, precum și pentru aprobarea Procedurii privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivului ordin.

Potrivit art. 2 din OMADR nr. 83/2018, se aprobă Procedura privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar, prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 3 din OMADR nr. 83/2018 prevede faptul că Anexa nr. 2 face parte integrantă din respectivul ordin.

Redăm mai jos conținutul Anexei nr. 2 referitoare la Procedura privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar din 23 februarie 2018.

 

Art. 1 din Procedura privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar

 

Potrivit art. 1, respectiva procedură reglementează modul de întocmire și aprobare a documentației necesare restituirii tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar.

 

Art. 2 din Procedura privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar

 

Art. 2 prevede că respectiva procedură se aplică în cazul restituirii tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar, fără dobândă, în următoarele cazuri:

a) autoritățile competente nu au emis decizia pentru scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol;

b) autoritățile competente nu au emis avizul prealabil privind clasa de calitate;

c) autoritățile competente nu au adoptat hotărârea de aprobare a introducerii terenului în intravilan sau nu au emis autorizația de construire, cu obligația redării terenului în circuitul agricol;

d) Guvernul nu a adoptat hotărârea privind scoaterea din circuitul agricol.

 

Art. 3 din Procedura privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar

 

Art. 3 dispune că documentația pentru restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar cuprinde următoarele:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

a) cerere de restituire a tarifului din partea beneficiarului, însoțită de actul de identitate sau certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului, după caz, în care se vor specifica numărul contului și banca la care se face restituirea;

b) documentul din care rezultă că autoritățile competente nu au emis actele de aprobare a scoaterii definitive sau temporare din circuitul agricol; sau

c) documentul din care rezultă că autoritățile competente nu au emis avizul prealabil privind clasa de calitate pentru introducerea în intravilan, nu a fost adoptată hotărârea de aprobare a introducerii terenului în intravilan sau nu a fost emisă autorizația de construire pe terenurile introduse în intravilan;

d) documentul de plată a tarifului către Fondul de ameliorare a fondului funciar;

e) nota de aprobare a restituirii emisă de direcția pentru agricultura județeană;

f) procesul-verbal de constatare a situației din teren cu privire la faptul că nu au fost executate lucrări pentru amplasarea obiectivelor de investiție, semnat de către directorul direcției pentru agricultură județene, beneficiar/proprietar, reprezentantul primăriei în raza căreia se află situat terenul. Procesul-verbal de constatare a situației din teren se înregistrează la direcția pentru agricultură județeană, precum și la primărie;

g) alte documente necesare restituirii tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar, după caz.

Documentele prevăzute la mai sus se prezintă în original, însoțite de copiile acestora care se certifică pentru conformitate de către reprezentanții direcției pentru agricultură județene.

 

Art. 4 din Procedura privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar

 

Art. 4 stabilește faptul că documentația necesară restituirii tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar se depune și se înregistrează de către beneficiar la direcția pentru agricultură județeană. În termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrare, direcția pentru agricultură județeană transmite o copie certificată pentru conformitate a dosarului la structura de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), care, după verificarea îndeplinirii condițiilor necesare restituirii tarifului, înaintează structurii de specialitate din cadrul ministerului cu atribuții în desfășurarea activităților de natură financiar-contabilă o notă cu propunerea de aprobare a operațiunilor de restituire a acestui tarif, în termen de 15 zile lucrătoare de la data primirii documentației.

Structura de specialitate cu atribuții în desfășurarea activităților de natură financiar-contabilă din cadrul MADR procedează la restituirea tarifului în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea notei de aprobare a operațiunilor de restituire a tarifului.

În cazul solicitării unor completări la documentație, termenul de restituire a tarifului curge de la depunerea documentației complete. În cazul nedepunerii documentelor solicitate de către beneficiar, în termen de 30 de zile de la solicitarea completării, documentația se respinge.

Procedura privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar (OMADR nr. 83/2018) was last modified: martie 12th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.