Story Highlights
- M. Of. nr. 246 din 10 aprilie 2015
- OPANAF nr. 837/2015
- OPANAF nr. 3.392/2011
- Procedura privind stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
OPANAF nr. 3.392/2011 (M. Of. nr. 816 din 18 noiembrie 2011) | OPANAF nr. 837/2015 (M. Of. nr. 246 din 10 aprilie 2015) | – introduce: al doilea paragraf de la subpct. 2.6.6 pct. 2 Cap. II Anexa nr. 1 – modifică: formularele de la Anexa nr. 2 |
În M. Of. nr. 246 din 10 aprilie 2015, s-a publicat Ordinul președintelui ANAF (OPANAF) nr. 837/2015 pentru modificarea și completarea OPANAF nr. 3.392/2011 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor și contribuțiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă (M. Of. nr. 816 din 18 noiembrie 2011).
Subpct. 2.6.6 pct. 2 Cap. II Anexa nr. 1 la OPANAF nr. 3.392/2011
La anexa nr. 1, la capitolul II „Stabilirea din oficiu a obligațiilor de plată”, pct. 2 „Stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor și contribuțiilor, cu excepția taxei pe valoarea adăugată”, subpunctul 2.6.6, după primul paragraf se introduce un nou paragraf.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, subpct. 2.6.6. în al doilea paragraf prevede: „Decizia de impunere din oficiu se desființează și din inițiativa organului fiscal, potrivit dispozițiilor art. 90 alin. (2) din Codul de procedură fiscală. Constatările organului fiscal se menționează în Referatul privind impunerea din oficiu.”
Anexa nr. 2 la OPANAF nr. 3.392/2011 – formularele „Referat privind impunerea din oficiu”, precum și „Decizie de desființare a deciziei de impunere din oficiu”La anexa nr. 2, formularele „Referat privind impunerea din oficiu”, precum și „Decizie de desființare a deciziei de impunere din oficiu” se modifică și se înlocuiesc cu formularele prevăzute în anexa care face parte integrantă din respectivul ordin.
Alte prevederi ale OPANAF nr. 837/2015Potrivit art. II OPANAF nr. 837/2015, următoarele instituții vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin:
– Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor;
– Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare;
– Direcția generală de tehnologia informației;
– Direcția generală de administrare a marilor contribuabili;
– Direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și unitățile fiscale subordonate acestora.