Certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere – modificări (OMT nr. 682/2015)

24 iun. 2015
Vizualizari: 2733

Art. 16 alin. (6) lit. a) par. III din Reglementări (modificate prin OMT nr. 682/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 alin. (6) lit. a) par. III prevedea faptul că nu se efectua pentru același autovehicul simultan ITP pentru activitățile de transport de persoane în regim de taxi (TAXI) și, respectiv, de învățare a conducerii auto (ȘCOALĂ). Implicit, nu se putea completa un singur rând din anexa la certificatul de înmatriculare pentru ambele activități, ultima mențiune din anexa la certificatul de înmatriculare fiind cea valabilă și care le anula pe precedentele.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (6) lit. a) par. III prevede: „Nu se va efectua pentru același autovehicul simultan ITP pentru activitățile de transport de persoane în regim de taxi (TAXI) și, respectiv, de învățare a conducerii auto (ȘCOALĂ). Implicit, nu se poate completa un singur rând din anexa la certificatul de înmatriculare pentru ambele activități”.

 

Art. 16 alin. (111) și (112) din Reglementări (modificate prin OMT nr. 682/2015)

Noua reglementare

La art. 16, după alin. (11) se introduc două noi alineate, alineatele (111) și (112).

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (111) prevede: „Vehiculul inspectat va rămâne permanent în incinta SITP, până la finalizarea înregistrărilor în baza națională de date și eliberarea documentelor aferente ITP”.

De asemenea, art. 16 alin. (112) stabilește: „În toate cazurile, ultima mențiune din anexa la certificatul de înmatriculare este cea valabilă și le anulează pe precedentele”.

 

Art. 17 alin. (4) din Reglementări (modificate prin OMT nr. 682/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 17 alin. (4) prevedea faptul că în cazul depășirii termenului de 30 de zile calendaristice de la data primei prezentări, admis pentru remedierea defectelor, se efectua o nouă ITP.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 17 alin. (4) prevede: „În cazul depășirii termenului de 30 de zile calendaristice de la data primei prezentări se va efectua o nouă ITP”.

 

Art. 21 alin. (21) din Reglementări (modificate prin OMT nr. 682/2015)

Vechea reglementare

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

În vechea reglementare, art. 21 alin. (21) prevedea faptul că lățimea spațiului delimitat în care se desfășoară activitatea de ITP, măsurată în orice punct pe lungimea acestuia, cu excepția stâlpilor din structura de rezistență, nu trebuie să fie mai mică de 2,5 m pentru SITP ce solicită autorizarea pentru clasa I de ITP, de 4,5 m pentru SITP ce solicită autorizarea pentru clasa a II-a de ITP și de 5,5 m pentru SITP ce solicită autorizarea pentru clasa a III-a de ITP. Această prevedere nu se aplică SITP ce au fost autorizate înainte de 31 decembrie 2012 inclusiv și nici SITP pentru care a fost obținută autorizația de construire a halei până la 31 decembrie 2012 inclusiv.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 21 alin. (21) prevede: „Lățimea spațiului delimitat în care se desfășoară activitatea de ITP, măsurată în orice punct pe lungimea acestuia, cu excepția stâlpilor din structura de rezistență, nu trebuie sa fie mai mică de 2,5 m pentru SITP ce solicită autorizarea pentru clasa I de ITP, de 4,5 m pentru SITP ce solicită autorizarea pentru clasa a II-a de ITP și de 5,5 m pentru SITP ce solicită autorizarea pentru clasa a III-a de ITP”.

 

Art. 29 alin. (3) din Reglementări (modificate prin OMT nr. 682/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 29 alin. (3) prevedea: Cerința referitoare la dimensiunile canalului de vizitare [art. 10, alin. (1) pct. 2, lit. a)] nu se aplică la canalele de vizitare ce rămân în dotarea SITP care au fost autorizate înainte de intrarea în vigoare a respectivului ordin.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 29 alin. (3) prevede: „Cerințele referitoare la dimensiunile minime prevăzute la art. 10 alin. (1) pct. 2 lit. a), precum și la art. 21 alin. (21) și (7) nu se aplică spațiilor aferente SITP pentru care a fost emisă autorizația tehnică până la 31 decembrie 2012 inclusiv și nici spațiilor aferente halelor de ITP pentru care a fost obținută autorizația de construire până la 31 decembrie 2012 inclusiv”.

 

Art. 29 alin. (31) din Reglementări (modificate prin OMT nr. 682/2015)

Noua reglementare

La art. 29, după alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (31).

Potrivit noii reglementări, art. 29 alin. (31) dispune: „În cazul dimensiunilor minime prevăzute la art. 10 alin. (1) pct. 2 lit. a), precum și la art. 21 alin. (21) și (7) se acceptă o tolerantă de – 5%”.

 

Anexa nr. 2 lit. D pct. 3 par. III la Reglementări (modificate prin OMT nr. 682/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, anexa nr. 2 lit. D pct. 3 par. III prevedea faptul că geamurile aflate în câmpul de vizibilitate principal al conducătorului auto trebuie să asigure o transparență de cel puțin 75% pentru parbriz, respectiv 70 % pentru restul geamurilor. Câmpul de vizibilitate principal al vehiculului este format din parbriz, geamurile laterale față și luneta.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 2 lit. D pct. 3 par. III prevede: „Geamurile aflate în câmpul de vizibilitate principal al conducătorului auto trebuie să aibă un factor de transmisie normală a luminii de cel puțin 70%. Câmpul de vizibilitate principal al vehiculului este format din parbriz, geamurile laterale față și luneta”.

 

Anexa nr. 21 la Reglementări (modificate prin OMT nr. 682/2015)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, În anexa nr. 21, după tabel se introduc următoarele note:

„E – verificare ce necesită utilizarea unui echipament specializat

Reparație sau modificare necorespunzătoare înseamnă o reparație sau modificare cu efecte negative asupra siguranței rutiere sau asupra mediului (inclusiv modificări neautorizate sau cu folosirea unor componente neomologate sau necertificate).

DMi (defect minor) – defecțiune tehnică ce nu are un efect semnificativ asupra siguranței rutiere și protecției mediului, precum și alte neconformități minore (inclusiv în ceea ce privește identificarea vehiculului). Nu este necesară reexaminarea vehiculului, dar este necesar ca defecțiunea respectivă să fie eliminată în cel mai scurt timp.

DMa (defect major) – defecțiune tehnică ce are un efect semnificativ asupra siguranței rutiere (inclusiv în ceea ce privește ceilalți participanți la trafic) și asupra protecției mediului, precum și alte neconformități majore (inclusiv în ceea ce privește identificarea vehiculului). Utilizarea vehiculului este permisă în funcție de prevederile legislației privind circulația pe drumurile publice.

DP (defect periculos) – defecțiune tehnică care constituie un risc imediat privind siguranța circulației rutiere. Vehiculul nu mai poate fi utilizat pe drumurile publice.

În cazul defectelor care sunt încadrate în mai multe grupe de gravitate (DMi, DMa și/sau DP) încadrarea ține cont de despărțirea acestora pe grupe realizată prin semnul «/». În cazul defectelor ce pot fi încadrate în mai multe grupe de gravitate (DMi, DMa și/sau DP), pentru care nu se specifică clar încadrarea, inspectorul RAR este responsabil de încadrarea acestora în funcție de gravitatea lor în funcție de definițiile specifice”.

 
Alte prevederi ale OMT nr. 682/2015

Potrivit art. II, Regia Autonomă „Registrul Auto Român” va duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin.

Conform art. III, respectivul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.

Certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere – modificări (OMT nr. 682/2015) was last modified: iunie 24th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.